's morgens ijskoude handjes

Kimberly heeft 's morgens altijd ijskoude handjes. 's nachts als ik bij kimberly ga kijken zijn ze de ene keer ook koud en de andere keer warm.



Ze slaapt nu weer in een dikkere slaapzak en ligt onder een enkele babydeken.

Haar voetjes zijn wel lekker warm.

Kan ik hier iets aan doen?

Ook als ik de deken er dubbel op leg heeft ze koude handjes, ze slaapt met haar handjes boven haar hoofd.

Ik kan ze moeilijk handschoentjes aan geven in bed…

Leonie had dat ook altijd, die sliep op dezelfde manier. Maar zij had er verder geen last van (ik wel, als ze met die ijsklompjes de borst aanraakte… brrrrrr!), dus heb ik er verder niets aan gedaan.

oohhh ff wat anders!!!



wat is ze alweer groot geworden sinds de laatste keer dat ik haar heb gezien op de meeting

en zooo mooi :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Biebels: Kimberly lijkt er ook niet echt last van te hebben, maar inderdaad ik wel als ze emt die ijsklompjes tegen mijn zij of borst aan komt: dag toeschietreflex :wink:



Kimmetje: dit is zelfs een oude foto, ze is NOG groter en blond geworden :smiley:

Zal ff een vrij recente foto toevoegen:

alex heeft ook vaak ijsklompjes. (slaapt ook met zijn handjes boven zijn hoofd)

Maar zolang hij in zijn nekje warm aanvoelt, doe ik er niets aan.

Je kunt er volgens mij ook niet zoveel aan doen.

Bijna alle baby’s hebben ijskoude handjes daar hoef je niets aan te doen :-*

Zolang het nekje warm aanvoelt hoef je geen extra dekens bij te leggen hoor.

Cleo slaapt ook met dr handjes boven dr hoofd. dus die zijn ook vaak wel koud. maar als ze verder lekker warm is geeft het niet hoor!





ow en die eerste foto :inlove: ze ziet er super uit in dat schattige pakje

Ah wat een scheetje zeg :inlove:



Emma had er eerder ook altijd heel erg last van. Zo erg dat als ze weer eens met haar handje in haar gezicht wreef ze er wakker van werd. We kwamen toen toevallig bij de prenatal van die pyjamaatjes tegen waar aan de mouwtjes een omslag zit die over het handje gaat tegen het krabben (als je niet snapt wat ik bedoel kan ik wel even een foto maken).

Hiermee had ze er geen last meer van. Tegenwoordig slaapt ze in een bakerzak dus heet ze er zowieso geen last meer van, maar die ik vond die pyjamaatjes ideaal :thumbup:

purpled: Wij hebben een soort nachthemdje/slaapzakje gehad met zo’n flapding aan de mouwen, ik snapte het al niet waar die voor dienden :oops:

Weten we dat ook weer.

Maar Kimberly sabbelt veel aan haar handjes, dus kweet niet of dat voor haar een oplossing zou zijn.



Ik zal vannacht/morgen eens aan haar nekje voelen.

Carlijn heeft ook altijd koude handjes en slaapt ook met haar handjes naast haar hoofdje. Onze kraamhulp zei dat het normaal is… Carlijn slaapt 's nachts 9 uur door, dus ze heeft er geen last van. En wij dus ook niet!

LIEIEIEIEIIEIEIEIIEIEF ZEG.

Wat betreft de handjes, ik ken iemand die sokjes aan de handjes deed.

Misschien een idee :think:

Koude handjes is echt helemaal geen probleem hoor. Zoals gezegd is het belangrijk dat het nekje aangenaam aanvoelt (niet te warm). Als dat zo is is je kindje warm genoeg. Doordat je extra dekens gaat leggen omdat ze koude handjes geeft kan ze het ook te warm krijgen, maar toch koude handjes hebben en dat is juist gevaarlijker dan het hebben van koude handen.

@mama van anne wrote:

Koude handjes is echt helemaal geen probleem hoor. Zoals gezegd is het belangrijk dat het nekje aangenaam aanvoelt (niet te warm). Als dat zo is is je kindje warm genoeg. Doordat je extra dekens gaat leggen omdat ze koude handjes geeft kan ze het ook te warm krijgen, maar toch koude handjes hebben en dat is juist gevaarlijker dan het hebben van koude handen.




:think:

Denk dat die laatste zin niet helemaal goed ging :wink:



Maar mijn kraamhulp en op het cb zeggen ze dat bij kleine kinderen de handen maar ‘‘aanhangsels’’ zijn :eh: de voetjes zijn wel belangrijk warm te houden en idd. extra dekens is niet goed,krijgt je kindje het te warm en dat is echt gevaarlijk.

Mellie zei het al,voel met 2 vingers in het nekje,die moet behagelijk warm zijn maar géén zweet hebben!

Verder doe ik altijd Celiza haar handje pakken als ik haar voedt.

Maar bij haar zijn ze meestal wel warm want ze slaapt ingebakerd :wink:

@renzosmam wrote:

@mama van anne wrote:
Koude handjes is echt helemaal geen probleem hoor. Zoals gezegd is het belangrijk dat het nekje aangenaam aanvoelt (niet te warm). Als dat zo is is je kindje warm genoeg. Doordat je extra dekens gaat leggen omdat ze koude handjes geeft kan ze het ook te warm krijgen, maar toch koude handjes hebben en dat is juist gevaarlijker dan het hebben van koude handen.




:think:

Denk dat die laatste zin niet helemaal goed ging :wink:



Maar mijn kraamhulp en op het cb zeggen ze dat bij kleine kinderen de handen maar ‘‘aanhangsels’’ zijn :eh: de voetjes zijn wel belangrijk warm te houden en idd. extra dekens is niet goed,krijgt je kindje het te warm en dat is echt gevaarlijk.

Mellie zei het al,voel met 2 vingers in het nekje,die moet behagelijk warm zijn maar géén zweet hebben!

Verder doe ik altijd Celiza haar handje pakken als ik haar voedt.

Maar bij haar zijn ze meestal wel warm want ze slaapt ingebakerd :wink:




Het klinkt krom hoe ik het schreef, maar klopt wel. Koude handjes hebben is geen probleem, maar koude handjes en voor de rest veeel te warm hebben is wel erg (zo beter? :wink: )

oh dat is ook herkenbaar. Noah heeft dat ook en dat is soms brrrr wanneer hij bv krijgt… Hij heeft sinds vorige week iets nieuws ontdekt om dan met beide handjes te proberen mijn borst (hoe is het mogelijk) in zijn mondje te doen. tja, als je ook uit een flesje drinkt, die pak je wel op, maar een borst, daar zit nog een mama aanvast :inlove: (als jullie begrijpen wat ik bedoel)



maar goed, antwoordt op je vraag, eigenlijk hetzelfde wat de andere dames al zeggen. mijn kraamverzorgster die ik toen had, zij ook dat je de temperatuur in het nekje moest controleren…en ook de voeten. dus dat doe ik eigenlijk nog steeds…

@Teetje wrote:

LIEIEIEIEIIEIEIEIIEIEF ZEG.

Wat betreft de handjes, ik ken iemand die sokjes aan de handjes deed.

Misschien een idee :think:




Haha wij ook bij Yanniek. Niet altijd, maar bijv. tijdens een koude nacht op de camping vorige week wel. Maar ook alleen als Yanniek er wakker van werd.



Soleil 8)

Heb eens van een “oude” verpleegster begrepen dat als ze koude handjes hebben ze heel diep geslapen hebben??? :think:



Liegt zij…Lieg ik… :lol:

Kimberly haar nekje voelt “lauw” aan zeg maar. Geen zweet maar ook niet koud.

Sokjes aan haar handjes of handschoentjes zou idd kunnen, maar op t moment “bijt” ze op haar handjes, dus dan zouden de sokjes/handschoentjes drijfnat worden en krijgt ze alsnog koude handjes.



Maar ik zal het zeker onthouden voor als de tandjes door gekomen zijn.



Bedankt allemaal :-*

Hoi,



Hoef je niets aan te doen hoor. voelen de beentjes en het nekje lekker warm is het prima.

doordat de handjes hoger liggen dan het hart, is er een iets verminderde bloedsomloop.

heel normaal.

leg je er teveel dekentjes over dan heeft ze het mischien weer te warm.

liever een kindje niet te warm toedekken.



een schatje trouwens… succes

oke bedankt :-*