's avonds zó moe...

Ik vraag me af of jullie hier iets voor weten, maar ik zet het toch maar even neer.



We moeten Hugo altijd wakker maken voor de laatste voeding, rond 23.00 uur. Als hij een flesje krijgt, dan slaapt hij geweldig door, tot ongeveer 08.00 uur. Als ik hem om 23.00 uur 's avonds de borst geeft, valt hij zo snel in slaap dat we een nachtvoeding hebben, want dan drinkt hij gewoon te weinig.

Bij de fles slaapt hij ook wel, maar drinkt hij in ieder geval. Bij de borst stopt hij met drinken.



Luier vooraf of tussen de voeding door verschonen, maakt hem niet genoeg wakker.

Wie weet er nog iets? Ik heb namelijk niet altijd zo’n zin om 's avonds te kolven, ondanks dat mijn nacht me heel veel waard is.

Hé Pé,



Ik heb het wakker maken om 23 uur geskipt omdat ik dan zelf ook de wekker moest zetten. Ik ga nu tussen 21.00 en 22.00 uur naar bed (evt van te voren nog kolven als het vol voelt) en dan komt Lucas nog wel rond 4 uur, maar dan heb ik er al 6 uur opzitten, dus die voeding valt me niet zo zwaar. Vervolgens slaapt ie door tot 7 a 8 uur.



Ik hoop dat je een oplossing vindt.



Groetjes! en spreek je weer bij de oktobermama’s!

Hier op een gegeven moment ook gestopt met wakker maken rond 23 uur…en na de voeding van 8 uur 's avonds maakte ze echt een lange ruk tot wel 6 uur half 7 's ochtends…ze was toen ongeveer 4 maanden…

Hoi,

Ik heb nooit een late voeding gegeven… Deed ik niet aan… Ik ging veel liever al om 20.30u naar bed en dan rond 4u een keer bv geven en dan nog een paar uur tukken…

Dan had ik een beter humeur en nachtrust dan als ik tot 23u wakker bleef…



grts patricia

Goede tips, bedankt!

We gaan het hier ook proberen.

Het begint me inderdaad ook een beetje op te breken dat ik elke keer tot zo laat opblijf :wink:

Pé,



Hier precies hetzelfde “probleem” ik lees dus even mee!



Bedankt voor de tips al zover!



Liefs,

Sil