Slapen…
Wat een gedoe kan dat zijn he voor die kleintjes…
zo ook voor die van ons…
afgelopen zondag lag ze ongeveer een uur later op bed dan normaal, ivm een feestje. Sliep wel gelijk, wel om 06.45 wakker…
maandag wel wat moe maar verder goed te pas. Maandag avond sliep ze pas om 2215 uur ipv rond 20.00/20.15uur. Ik dacht dat het aan de warmte lag, het was ten slotte vreselijk broeierig (eh…warm)
dinsdag bij mijn schoonmoeder heeft ze 's middags niet geslapen. Een uur op bed maar slapen ho maar. Gisteravond was ze dan ook om 1915 al in diepe rust. Tot vanmorgen 07.15…
Vanmiddag van 12.15 - 14.55. Ik hoorde haar toen iets, ben toen naar boven gegaan. Ze sliep nog wel half maar anders slaapt ze te lang.
En vanavond weer een uur kletsen en keten in bed voordat ze in slaap viel…
Zal het een combi zijn van zondag, het weer etc. Of zal ze met minder middagslaapje kunnen?
Ik twijfel omdat ze wel zo lang slaapt tussen de middag…
iemand tips? herkenning?
Hmm nou volgens mij hebben we hier allemaal wel last van (hoewel die van mij wel iets ouder is als die van jou). Hier is het ook vaak tot 21.30 uur boven in bed liggen babbelen. 's Ochtends dan wel vaak rond 08.00 uur wakker en 's middags heel verschillend. Soms 2 uurtjes slapen maar ook soms 3,5/4 uur. Als ik hem 's middags niet laat slapen dan wordt hij zo rond 17.00 uur errug vervelend. Tja, ik denk dat het net zo’n tussenfase is.
Overigens is het bij ons ook geen oplossing om hem 's middags bijvoorbeeld na een uurtje wakker te maken want dan is meneer de hele verdere dag chagerijnig :? .
O en nog iets, hij is pas geleden bij de opa’s en oma’s wezen logeren en die zeiden allebei dat slapen echt geen probleem was. Ze legden hem er rond 20.00 in en hij ging dan gelijk slapen (en hij sliep 's middags ook gewoon) :shock: …
Herkenbaar :evil:
Bij anderen is hij voorbeeldig… maar thuis?? slapen??? NOWAY
meneer spookt gerust 3 tot 4 uur lang in zijn kamertje en heb het al zo leeg mogelijk gemaakt qua speelgoed.
Alleen paar knuffels nog.
:shifty: kan ook wel tips gebruiken :silenced:
Schreef het net bij het andere topic; toen Finn en Mees smiddags nog sliepen (vaak ook bijna 3 uur) waren ze na het slaapje hartstikke sjagerijnig en gingen ze savonds pas tegen half 10 slapen. Soms nog later. Dus enige oplossing; slaapje drastisch inkorten of zelfs weglaten. Ik merk het zelfs al als ze bv 10 min in de auto geslapen hebben, dat ze dan savonds later gaan slapen. Slapen ze smiddags niet dan liggen ze om 7 uur in bed. HEERLIJK!
Hallo,
Sinds gisteren hebben we het slapen 's middag drastisch ingekort!
En zowaar, gister middag was ze ten eerste een stuk vrolijker en lag ze gisterenavond ongeveer een klein half uurtje nog wakker. Dat is wat anders dan anderhalf tot twee uur wakker liggen!
Kijken hoe het vanavond gaat…
Ingrid