's Avonds nog laten plassen?

We zijn gisteren begonnen met het uitlaten van de luier 's nachts. Ze is al heel lang overdag zindelijk, dus 's nachts ook maar eens proberen of het lukt.



Schoonma gaf als tip om haar dan 's avonds nog een keer te laten plassen. Dat hebben we dus gedaan. Maar ik vind het zelf niet zo praktisch. Onze meid wil echt haar bed niet uit om te plassen als ze lekker slaapt. En het lijkt mij dat ze zelf moet leren om te gaan plassen en niet op commando.



Hoe doen jullie dat? Laten liggen en het zelf laten aangeven of er nog uit om te plassen?

We hebben hem eerder wel laten liggen, maar sinds het een paar keer mis is gegaan, en ik daar ontzettend van baalde (midden in de nacht zijn bed verschonen, of hem onder de douche zetten als het heel erg is), zetten we hem voor we zelf naar bed gaan nog even op het toilet. Hij is dan slaapdronken, jammert soms een beetje dat hij niet wil, maar ik heb geen zin meer in die nachtelijke plasjes ;). Hij sliep eerder ook wel om half 7 's avonds en werd dan 's morgens 7 uur wakker, dat is natuurlijk ook wel erg lang, zo lang hou ik het zelf ook niet vol.

De eerste weken hebben wij dit wel gedaan ja, gewoon uit bed geplukt, (half) slapend op de wc gezet en ze plaste gewoon.

We hebben haar verder niet wakker gemaakt of zo dus in dat opzicht was er geen sprake van niet willen.

Deden we dit niet dan plaste ze in bed.

Nu wordt ze uit zichzelf wakker, ze is sinds kerst s’nachts zindelijk.

ik heb dat nog nooit gedaan.

maar is haar luier s ochtends nog wel droog?

wel hadden wij een nachtlampje aan en een potje op haar kamer gezet. mocht ze dan moeten plassen kon ze in elk geval naar het potje gaan.

Hier is het altijd goed gegaan.

mijn man tilde Luna gewoon slapend uit bed zette haar dan op de wc en zei dat ze kon plassen wat ze dan ook deed dan werd ze vaak half wakker en legde hij haar weer in bed

tot ze uit zichzelf naar de wc ging in de avond/nacht :thumbup:

De eerste dagen heb ik onze meid wakker gemaakt om te gaan plassen. Drama natuurlijk, want ze wilde lekker in bed blijven.

Vannacht gevraagd of ze moest en ze hoefde niet. Ze beloofde om zelf naar de wc te gaan als ze moest. Dus op hoop van zegen laten liggen.



En ze was helemaal droog! Ze is vanochtend/vannacht zelf naar de wc geweest, zonder dat wij dat gemerkt hebben. :thumbup:

Hier hebben we het wel gedaan nadat we hadden ondervonden dat het anders niet ging. Ze pieste gewoon aan het begin van de nacht (1 uur ofzo) de boel onder. Dus dan maar om half 11 nog even plassen. Ze werd vaak maar half wakker. En soms wist ze er niks meer van. Dan was ze trots op zichzelf omdat ze helemaal droog was… :lol: Uiteindelijk zei ze dat ze niet meer eruit gehaald wilde worden. Ok. Toen ging ze middenin de nacht roepen dat ze moest. Op zich goed, maar wel ff wat minder voor onze nachtrust. Dat duurde niet lang en nu is ze al een aantal maanden 100% zindelijk 'snachts, inclusief zelf zonder roepen naar de wc gaan middenin de nacht. :thumbup:



Zo is het bij ons gegaan. Maar als het voor jullie niet werkt, zou ik haar lekker laten liggen hoor.



Wat ik ook deed, en nog doe eigenlijk, is haar bed dubbel opmaken. Dus: waterdicht molton, hoeslaken, waterdicht molton (of matje) en nog een hoeslaken. Als ze dan nat is hoef ik alleen maar de eerste 2 lagen eraf te halen en in de machine te kieperen. Ik hoef dus niet middenin de nacht het bed gaan staan opmaken, want ze ligt dan op de onderste 2 lagen. Ideaal!

Sis Het bed dubbel opmaken is een erg goede tip, bedankt! :thumbup:



Hub is 's nachts namelijk niet altijd thuis en ik kamp met behoorlijk heftige rugklachten zo nu en dan, waardoor het bed verschonen me eigenlijk niet lukt.

Alleen de bovenste lagen er af halen is voor mij nog net te doen. Dus dat vind ik wel een heel goed idee!