'S avonds niet naat bed willen

Benthe wil de laatste weken 's avonds niet meer naar bed…



Ze wordt 's ochtends om 6.00/6.30 wakker en houdt het dan uit tot 13.00.

Dan slaapt ze hooguit twee uur, meestal net 5 kwartier.

Dan vind ík 19.30 toch echt wel weer een mooie leeftijd om naar bed te gaan, maar schijnbaar is Benthe het daar niet mee eens…



Ze gilt echt de hele boel bij elkaar. En houdt dat erg lang vol…

We lopen er telkens even heen en leggen haar weer neer, zonder wat te zeggen, aai over haar bol en zachtjes weer gaan…

Maar ze krijst meteen door, wil de speen niet hebben en zeker niet blijven liggen…



Wie herkent dit en heeft DE tip voor ons…

Hieke heeft dit heel kort gehad. Wilde bij mama zijn. Wij hebben haar even uit bed getild, boekje lezen, even spelen etc. Soms wat drinken maar liever niet. Dan na nax 15 minuten weer terugleggen. Het was binnen een week over.

Ik zou haar sowieso even laten checken bij de huisarts, oren etc (al lijkt me dat sterk ivm wel slapen 's middags) maar dan kun je het even uitsluiten. En als er niks aan de hand is: doorzetten!!!

Hier ook heel even gehad… maar ik had t idee meer dat hij nog geen zin had en dat even wilde uitproberen na ons toe.

Na twee dagen ook elke keer erheen hebben wij hem toch een avond laten huilen zonder te gaan kijken.

Na een half uur was het stil en de dagen erna was het over :thumbup:

onze zoon is nu 15 maand en we zijn bezig om overdag nog maar 1 slaapje te doen ipv 2.

tot nu toe gaat dat hartstikke prima, slaapt ong 2 uur van 12 tot 14uur.

tegen 19uur gaat hij dan weer op bed, dan slaapt hij max 1uur en is dan weer hyperactief aanwezig

ben alweer aan het bedenken hoe we dit moeten oplossen…

en doorslapen, dat kennen we hier helaas ook niet

heb wat homeopathische middeltjes geprobeerd, maar helaas… zonder resultaat.

Later in bed doen. Je bent dezelfde hoeveelheid tijd kwijt alleen wel veel ontspannener. Wij hebben hetzelfde met de jongste en met de oudste gehad. Jongste slaapt nu 's middags hooguit een uurtje en kan er dan vaak weer tegen tot na negen uur 's avonds. Hij is nog te jong om hem over zijn middagslaapje heen te tillen. Oudste hebben we voor ze twee was over haar middagslaapje heengetild vanwege precies hetzelfde probleem. En toen viel ze om een uur of zeven om van de slaap. :mrgreen:

Helaas helpt later naar bed doen niet…



Al moet ik zeggen, er zit wel verbetering in :dance:



Nu mag ze na het eten lekker met haar zus op het kleed spelen en dan om 7 uur zeg ik dat we de pyama gaan aantrekken. Dan loopt ze zelf naar de kamer, pakt een luier en gaat voor de commode staan.

Dan gaan we naar de keuken, ze loopt dan zelf, tanden poetsen, slaapkamer om de slaapzak te halen en dan terug naar de woonkamer om in de slaapzak nog even te knuffelen.



Dan gaat ze naar bed en van de 7 avonden gaat het er 4 goed. En 3 avonden gaat ze wel eens huilen en dan ga ik op de slaapkamer zitten, nog even knuffelen en dan weer naar bed.

Meestal gaat ze dan netjes slapen. Doet ze dat niet, ga ik niet meer, maar legt papa haar nog een keer neer en dan is het goed…

Hier ook een tijd gehad dat Lienke 's avonds niet meer wilde slapen (al was die toen wel een paar maanden ouder). Wij hebben toen het middagslaapje eraf gehaalde en sindsdien ligt ze 's avonds rond 19.00-19.30 uur in bed en gaat dan zonder problemen slapen.



Maar zoals ik je laatste stukje nu lees gaat het al aardig goed of niet?



Groetjes Renate