's avonds meer honger???

Hoihoi

even een vraagje. Overdag gaat het goed maar 's avonds lijkt het wel of ze honger blijft houden. dat begint rond een uurtje of 10 en dan drinkt ze flink en daarna blijft ze steeds weer komen.

Heeft ze dan nog gewoon honger of zou ik dan niet meer genoeg hebben

groetjes

marlies

Hoi Marlies

wat je beschrijft klinkt als clusteren. Veel baby’s doen dat, ze tanken zich 's avonds helemaal vol voor de nacht. Ze willen vaak urenlang aan de borst. Niets om je zorgen over te maken dus.

hoihoi

ja alleen is het nadeel dat ze daarna last van haar buik heeft en niet of max 4 uur achterelkaar slaapt.

groetjes

marlies

hrm dat is lastiger. Vooral de buikpijn. Het vier uur slapen klinkt wel normaal. Wat je kunt proberen is haar aan dezelfde borst houden, dus de laatste na de voeding van 10 uur, zodat ze vettere melk binnenkrijgt. Dat helpt tegen krampen. Wissel je steeds van borst dan bestaat de kans dat ze relatief veel voormelk binnenkrijgt en dat kan voor buikpijn zorgen.

Dus gewoon voeden en dan tot middernacht of zo de laatste borst blijven geven. Voor de nachtvoeding kun je weer gewoon wisselen van borst.

dan ga ik het nog lastiger maken :smiley: ik voed maar met 1 borst

ik ook :wink:

dan houd je het bij die borst tot aan de nachtvoeding ?

hoihoi

ik gebruik echt alleen maar 1 borst al vanaf het begin dat ik bv geef de drie weken daarvoor kolfte ik wel allebei maar links geeft gewoon makkelijker en daar zit ook meer dan genoeg is