Overdag en 's nachts gaat de bv best goed, maar bijna elke avond is het raak.
Rond 19:00 drinkt hij nog goed op af en toe een krampje na, maar rond 22:00 heeft aanleggen bijna geen zin. De eerste paar minuten drinkt hij goed en dan begint hij te huilen en te trappelen en scheetjes te laten. Als hij weer rustig is leg ik hem weer aan en na 3 slokken begint hij weer te huilen.
Gisteravond heb ik gekolfd en dat in een flesje gegeven dat ging beter.
Het gaat niet elke avond zo, maar wel 4 van de 7…
Iemand tips? Infacol gebruiken we al en overdag helpt dat prima, maar 's avonds dus niet…
Misschien helpt een badje of douche (hier toendertijd wel. :thumbup:)
Tegen de echte krampjes kun je maar heel weinig doen…
Het is het echt uitzingen.
Maar misschien verwerkt hij ook de indrukken van de dag?
En heeft hij dus dat klassieke huiluurtje?! :think:
hoi, ik ben moeder van niels ( woensdag 2mnd).
Je verhaal is zo herkenbaar. Wat voel je je dan machteloos hè :hug: :roll: . Zo sneu…
En heb hier vele tips al geprobeerd, maar mischien heb je er nog wat aan:
inbakeren, speen geven ( wegzuigen vd kramp)eerst wat afkolven, weg laten lopen, daarna aanleggen ( druk weghalen en daarmee kolken van lucht)
Elke keer als ze binnen 3h komen de laatst gegeven borst aanbieden,zodat ze bij de achtermelk komen. schijnt goed te zijn bij krampen. cinababy van VSM, buikje masseren ( helpt wel maar is met n
og een rondlopende peuter niet continu haalbaar.), afkolven en fles geven,badderen, buikliggen…
Bij mij gaat het overdag ook aardig, , maar vanaf einde van de middag tot 22H 's avonds is het drama. Scheten, krampen, overstrekken, krijsen :? zo zielig… Ontroostbaar, wil dan alleen maar bij mij in de buikdrager, rechtop. Hij pakt helaas geen speen, zelfs soms fles weigeren. En al vroeg begonnen met oefenen en alle merken wel gehad, meneer heeft een uitgesproken smaak geloof ik :naughty:
Niels geeft ook veel terug, dus nu gestart met johannespitmeel van Nutricia. EErst kolf ik dan 50ml. af en dat in de fles met 2 scheppen ermee.daarna borst. Helpt wel tegen spugen al stukken minder maar krampen etc.blijven. ,
Gezien mijn dochter koemelkallergie heeft heb ik vandaag maar pepti gekocht en dat ga ik morgen hele dag geven en dan derest kolven, kijken of dat verschil maakt. Ben momenteel ook even radeloos. Dussss gluur met je mee of ik nog wat met jouw ontvangen tips kan.
suc6 :hug: hopelijk is het zo’n "fase"en is het gauw beter.
:thumbup: :thumbdown: voor iedereen in hetzelfde schuitje.
ook hier een mannetje met veel krampen
Daardoor krijgt hij nu nog maar 2x per dag de borst, ik geef hypoallergeen bij, maar ook hierbij heeft die krampen…
Bij het consultatieburo deden ze weinig, ja ik moest alle melkproducten laten staan, waardoor ik zelf me helemaal niet fit voelde…
De windjes stinken heel erg en aldoor waterige ontlasting
:?
Weet je zeker dat het krampjes zijn ?
Meestal ontstaan krampjes namelijk een uur na de voeding en niet meteen.
Shane doet soms ook zo als hij eigenlijk helemaal geen honger heeft en ik hem wel aanleg omdat hij dan wakker is en er 3 uur tussen zit.
Doordat hij dan zo huilt komen de scheetjes… ( door de druk dus)
Hij begint dus te huilen en te mopperen tijdens het drinken…
wat hij dus eigenlijk niet wilt…
Ik geef hem dan een speentje en leg hem terug in bed…
Dan is tie zo weer vertrokken!
Misschien bij jullie ook zo ??
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/koliek-bij-de-borstgevoede-baby.html
Hier heb ik wel wat aan gehad. Het live voeden doe ik alleen nog 's nachts en dat gaat goed. Voor de rest krijgt hij gekolfde melk en sinds kort 2x fv.
Hij heeft nu bijna nooit krampjes meer, maar hij is ook al 3,5 maand inmiddels.
Heb helaas ook geen tips…
Ik heb idee dat het krampjes zijn, het begint meestal even na de voeding, direct na e veoding is die tevreden en lacht.
Daarna gaat het mis… Hij is echt aan het brullen dan…
Het kan ook wel koemelkallergie zijn zeiden ze…
Ik geef nu nog alleen de ochtend en avond bv, heb eigenlijk geen idee of ik er voor kan zorgen dat me voeding weer meer word zodat ik weer kan gaan voeden…
Wil zo graag een jaar lang bv geven en een half jaar volledig
Ik ben al een hele poos op koemelkvrij dieet.
hier helpt het als een tierelier!
Zodra ik wat eet drink met verborgen melk erin…
heb ik een krijsend kind!
En nu gaat het prima!
Hoi,
wat hier hielp was een uur of drie/vier achter elkaar dezelfde borst aanbieden. Op die manier kwam de kleine aan de vettere achtermelk toe, wat kalmeerde. En aan een lege borst zuigen vond de kleine ook erg prettig. Geen plenzen melk die weggedronken hoefde de worden maar gewoon kalm zuigen.
Vervelend he die krampjes. Wat zou ik er veel voor hebben gegeven om dat over te kunnen nemen van de kleintjes. Kon dat maar.
Sterkte voor jou en voor je kleine.