s' Avonds brood klaarmaken voor de overblijf

Wie doet dit en hoe bevalt dat?

Twee van onze mannen moeten op maandagochtend en woensdagochtend al om 07:05 starten met zwemles.

Daarna gaan ze meteen naar school. Vandaar dat ik er aan zit te denken, om hun brood voor het overblijven voortaan 's avonds klaar te maken.

Of wordt het brood en beleg er horrig van? :think:

Je zou het kunnen in vriezen? En dan s’ochtends uit de vriezer halen en in de tas te doen?

Geen probleem hoor en dan in de koelkast bewaren.

Deed het ook altijd voor mijn werk als ik 6 uur moest beginnen.

afhankelijk van het beleg idd gewoon 's avonds maken en in de koelkast zetten in de bakjes al.

Volgende ochtend zo de tas in.

Wat een tijd trouwens om te zwemmen :shock: .

Kan prima, hub doet het hier zo vaak, avond voor een werkdag al brood smeren. En heb hem nooit horen klagen dat het niet lekker is.(anders deed hij het vast niet meer)

Ja wat een tijd :shock: Zijn ze dan niet al ‘moe’ voordat ze naar school gaan?

Ik smeer hub’s brood altijd voor de hele week en dat gaat dan met beleg en al de vriezer in. Blijft lekker vers zo :thumbup:

Per zakje 2 boterhammen met vleeswaren, 1 met chocoladepasta en 1 met pindakaas/vlokken/speculaasjes/roomkaas met lemon curd/hagelslag. Heel soms ipv een boterham met vleeswaren, een boterham met kaas en mexicosaus :drool:

Ja, nee en nee :lol:

Heb hub ff gevraagd en volgens hem blijft het superlekker. Alleen de speculaasjes worden wel een beetje drassig, zei hij (had hij me nog nooit eerder verteld! :o), en heel soms doe ik gekookt ei op zijn brood en dat duurt schijnbaar heel lang voor het is ontdooid. Verder vindt hij het perfect :thumbup: zegt hij :shifty: :lol:

ik maak alles een dag van tevoren klaar. smeer het, en gaat vervolgens de koelkast weer in. Ze krijgt altijd sneetje met pasta en sneetje met hartig, worst of kaas oid.

Smeer ook voor mezelf alvast, bevalt prima. En tegen de tijd dat ze het eten is het hagel ook zacht hoor!

@Zeemeermin wrote:

Nou, geweldig zeg! Dan ga ik dat ook proberen :mrgreen: !

Oh ik vind het ideaal; 1x per week smeren en dan voor een hele week klaar :mrgreen: :angel: Heb trouwens ook wel eens pannenkoeken over gehad. In stukken gesneden, alufolietje eromheen en bijin het zakje gegooid, was heerlijk (zei hij) 8)

Bedankt voor alle reacties! :smiley:

Had er echt geen flauw idee van. Maar dat ga ik dus zeker doen morgen.

Ik dacht dat vooral zoet beleg er in zou trekken.

Die zwemlestijden zijn idd vroeg, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Lijkt ons ideaal zodat we dan dat gedoe overdag niet hebben.

@Oktober wrote:

Heb hub ff gevraagd en volgens hem blijft het superlekker. Alleen de speculaasjes worden wel een beetje drassig, zei hij (had hij me nog nooit eerder verteld! :o), en heel soms doe ik gekookt ei op zijn brood en dat duurt schijnbaar heel lang voor het is ontdooid. Verder vindt hij het perfect :thumbup: zegt hij :shifty: :lol:

speculaasjes kun je ook los meegeven in een plastic zakje, kunnen ze het zelf beleggen.

Wat een zwemtijden Nellie… Waar is dat :shifty:

haha het lijkt mij nu net vreselijk! Maar ik ben dan ook echt geen ochtendmens.

Wat je ook zou kunnen doen is die dagen alternatieve lunches klaarmaken, extra gezond en gewoon leuk ter afwisseling.

Ik heb sinds kort goodbyns voor mijn jongens en die laten zich zooo leuk vullen, dat doe ik ook al in de avond. Van de week hadden ze bijvoorbeeld een punt spinaziequiche, een olijvenbroodje, aardbeien en cherrytomaatjes. Andere dag hadden ze een volkoren pannenkoek besmeerd met geitenkaas en wat blaadjes spinazie erop met daarbij twee plakjes ontbijtkoek, een handje nootjes en een appel.

Je kan er zelfs yoghurt indoen en dan in een ander vakje cruesli, dat kan natuurlijk ook goed ipv brood.

@lydia wrote:

@Oktober wrote:

speculaasjes kun je ook los meegeven in een plastic zakje, kunnen ze het zelf beleggen.

:shock: Slim! :thumbup: :thumbup: :thumbup: Thanx namens hub! :dance:

@Oktober wrote:

@lydia wrote:
@Oktober wrote:

:shock: Slim! :thumbup: :thumbup: :thumbup: Thanx namens hub! :dance:

:lol: echt, dat had je zelf kunnen bedenken :mrgreen:

Maar ik heb een collega die op haar werk een blik speculaasjes heeft, speciaal voor op brood. Ook handig.

Ook voor ons :angel:

@lydia wrote:

:lol: echt, dat had je zelf kunnen bedenken :mrgreen:
Ik niet hoor! :shifty: :lol: :angel:

Hier wordt ook altijd de avond tevoren gesmeerd. Gewoon omdat ik in de ochtend niet op mijn best ben en mijn man om 6 uur vertrekt en daar dan geen zin in heeft.

Wel vind ik jam heel vies worden… Dat trekt wel in het brood en dan is je brood klef en zompig. Verder is alles helemaal lekker! En ik vind het nog het lekkerst als je dan bevroren brood smeert, is het helemaal lekker vers de volgende ochtend.

Wij zijn echt ochtendmensen gelukkig. Al onze kids zijn altijd vroeg wakker. :lol:

Goodbyns ziet er leuk uit zeg. :thumbup:

Lydia ze zwemmen bij de Huttenheugte cp.

Lex gaat dan met ze, dat scheelt wel natuurlijk.

Hier ook een vroege zwemmer.

Een bewuste keuze. Er is keuze uit maandag en dinsdag om 17.45 of woensdagmorgen om 7.00.

Op maandag en dinsdag wilde ik eerst doen, maarrrrr. mijn moeder brengt e naar school, dan ziet ze de juf, dan de overblijfmoeder, dan weer de juf, vervolgens in de bus naar de bso en tegen de tijd dat ik kom om 17.00 is ze begeleidingmoe en afgedraaid. Daarbij moet ik racen tegen de klok. ik ben om 16.00 vrij (als ik geluk heb), dan rijd ik een uur, dan e ophalen, eten en we moeten een kwartier rijden naar het zwembad. Ik red dat dus of nét of net niet.

Dus, nu gaan we om 7.00 voor schooltijd. Ze is dan uitgerust, komt fris op school en in de middag hoeft ze alleen maar lekker te spelen. NIet leuk voor mama, maar wel heel prettig voor haar.

Ik smeer dus 's avonds al het brood, meestal kies ik voor vleeswaren op die dag. Het trommeltje gaat in een minikoeltasje voor naar school, samen met de beker drinken (maak ik 'smorgens) en wat boterhammen in een tas voor ons. In de ochtend kleed zij zich aan, zwempak eronder, 1 boterham opeten en dan in de auto.

De jongste neem ik in de pyama mee. Als E in het zwembad ligt, kleed ik T aan en eet in de kantine met hem de boterham. Als E weer klaar is, breng ik haar naar school en ga dan op mn gemak koffie drinken met T.

Er staat dus op dinsdag avond een heel arsenaal aan tassen klaar.

Wat vers is op het aanrecht, de rest pak ik al in de auto.

Structuur maakt het makkelijk :oops:

Voor mijn man smeer ik elke avond brood, dat in de koelkast gaat en dat neem hij mee in een koelbox. De beste man eet 10 boterhammen, nou, daar begin ik niet aan in de morgen.

Hij doet dit al zo’n 12 jaar.

Hier maak ik het brood ook de avond van te voren (oudste heeft continuerooster en jongste blijft 2 keer in de week over, zitten op 2 verschillende scholen) en voor de oudste doe ik dan een boterham met boter en een zakje vruchtenhagel erbij en de andere met boterhamworst (de 1e keer niet de vruchtenhagel apart gedaan en toen was ze dus niet zo blij met haar brood)