Iemand hier toevallig ervaring mee??
Wij vliegen volgende week met Ryan Air. Nu wilde ik gisteren online inchecken maar ik kan de kinderen niet inchecken met een eigen ID kaart, dat moet blijkbaar per sé een bijschrijving in het paspoort van de ouders zijn?? Iemand dat ook ooit meegemaakt? En kon je toen toch gewoon reizen met een ID kaart?
Het zou toch van de zotte zijn dat een kind niet kan reizen binnen Europa met een eigen ID kaart? :eh: Een bijschrijving op het paspoort is zelfs vanaf volgend jaar in heel Europa niet meer geldig.
Ik zie het alweer gebeuren, kan ik met spoed een bijschrijving gaan regelen wat dan even 44,- per kind kost :wall: dus op dit moment is mijn voorpret voor de vakantie toch echt even onder het nulpunt gedaald.
En ja, ik moet natuurlijk RyanAir bellen hierover, maar aangezien op dit moment het hele inchecksysteem op hun site eruit ligt denk ik dat ik nu nóg langer in de wacht sta dan normaal, dus ik wacht tot een rustiger moment (kost nl. ook doodleuk 0,45 per minuut :thumbdown: ).
:think: naar mijn weten moeten kinderen gewoon met een id kaart kunnen inchecken binnen europa
Ja, daar ging ik dus ook vanuit. Maar omdat ik gisteren dus alleen een paspoort in kon vullen en geen ID kaart, ben ik de voorwaarden gaan uitpluizen en daarin gevonden dat kinderen onder de 16 uitsluitend met een bijschrijving op het paspoort van 1 van de ouders kunnen reizen. Tja, nee, dat heb ik vooraf niet gelezen… maar het lijkt me toch niet zo’n hele gekke aanname dat je kind met een wettelijk reisdocument gewoon kan reizen :think:
Ik ben vorig jaar met Ryan en Nina naar Dublin gereisd met RyanAir, Nina in mijn paspoort en Ryan met id-kaart ingecked, het kan wel gewoon.
Ik kan me alleen niet meer voor de geest halen hoe of wat.
Ik heb de knop online check-in gebruikt geloof ik, doe je het via je boeking beheren of de check-in knop?
Hm, ik heb de check in knop gebruikt, misschien idd eens proberen met boeking beheren… (als de site het weer doet :? )
o yes yes yes, gevonden :dance:
Kwam op het lumineuze idee om EERST de nationaliteit in te voeren en dan staat de keuze van ID kaart er wel bij (gisteren niet geprobeerd, maar bij de volwassenen kun je wel meteen kiezen zonder eerst nationaliteit in te geven).
Dom dat ik dat niet eerder gedaan heb :doh: :doh:
Nou ja, ik ben in elk geval weer blij, heb ik me voor niks sinds gisterenavond kwaad zitten maken :lol:
Ja goed zo
Gelukkig maar,
en nu strakjes lekker genieten van je vakantie :thumbup:
:wall: :wall: :wall:
Nu lukt het nog niet. De jongens zijn nu nog twee, maar worden de dag voor vertrek drie. Dus nu zegt het inchecksysteem dat het niet klopt, dat ik een kind onder de twee wil inchecken op een ticket voor iemand die ouder is dan twee :roll:
Nou, dat wordt dan zondagavond inchecken, en dan hopen dat het systeem het wél snapt (en dan mag er dus ook echt niks meer verkeerd gaan ).
:?
waarom bel je dan niet gewoon even met ryanair ? straks gaat het de dag voor vertrek alsnog mis en sta je mooi :eh:
@Drella wrote:
:wall: :wall: :wall:
Nu lukt het nog niet. De jongens zijn nu nog twee, maar worden de dag voor vertrek drie. Dus nu zegt het inchecksysteem dat het niet klopt, dat ik een kind onder de twee wil inchecken op een ticket voor iemand die ouder is dan twee :roll:
Nou, dat wordt dan zondagavond inchecken, en dan hopen dat het systeem het wél snapt (en dan mag er dus ook echt niks meer verkeerd gaan).
:?
Wat een waardeloos systeem.
Deat met de leeftijd van 2 naar drie geeft vaker “problemen”.
( Ook bij reguliere luchtvaartmaatschappijen). Zou dus gewoon ff bellen.
Als je kind drie wordt tijdens de vakantie, geld die leeftijd, en niet de leeftijd van 2 jaar!
Ik zou of bellen of gewoon aan de balie inchecken…
Je kunt op de dag zelf ook nog inchecken of zodra ze 3 zijn, balie inchecken kost €40,- meen ik uit mijn hoofd…