rvs koelkast

sinds dinsdag hebben we een koelkast van rvs. Alleen niet zo handig met kinder handjes :mrgreen:

Dus, de gouden tip om zo min mogelijk handjes te zien en hoe hem schoon te maken is heel erg welkom!

wat ik wel eens hoorde van mn tante is baby oliedoekjes.

Voor een rvs afzuigkap ooit de tip gekregen in te smeren met paraffine…

rvs spray van de action, superspul om rvs schoon te maken en te houden!

Wij hebben een rvs magnetron en afzuigkap, ik maakte me er nooit zo druk om, gewoon met wat ontvetter of glassex. Maar de kraamverzorgster kwam, en die zei:’ Ik ben even op je aanrecht geklommen hoor en met babyolie je afzuigkap schoon gemaakt.’ Eerst was ik al stomverbaasd dat zij dat had gedaan, en daarna zag ik dat ding, nog nooit zo blinkend geweest :smiley:

@littlewonder wrote:

Wij hebben een rvs magnetron en afzuigkap, ik maakte me er nooit zo druk om, gewoon met wat ontvetter of glassex. Maar de kraamverzorgster kwam, en die zei:’ Ik ben even op je aanrecht geklommen hoor en met babyolie je afzuigkap schoon gemaakt.’ Eerst was ik al stomverbaasd dat zij dat had gedaan, en daarna zag ik dat ding, nog nooit zo blinkend geweest :smiley:

Geweldig zulke kraamhulpen he :lol: .

Hier eentje die bij de 3e op de laatste dag toen ik uit bed kwam met meneertje melde: ja de rest was er toch niet, dus ik heb even de vrijheid genomen om de meubels aan de kant te zetten en de hele vloer goed te doen… nou vind ik niet erg hoor, kom nog eens langs :mrgreen: .

RVS… onze afzuigkap en achterplaat krijg ik gewoon echt niet mooi schoon, laat staan glimmend… baal achteraf als een stekker van dat RVS :silenced: .

gewoon sopje, grijs wondersponsje van de action en het wordt schooon

Ik gebruik ook olie. Babyolie kan, maar gewoon een beetje olijfolie op een doekje doet hetzelfde. Gewoon schoonmaken met sop en daarna even invetten. Wordt het weer mooi egaal en glanzend van. Niet te veel gebruiken trouwens hoor! Dan zit het binnen de kortste keren onder het stof. Gewoon een drupje op een stukje keukenrol en dan heel goed uitsmeren. :thumbup:

Olie idd, ik ben er een keer per ongeluk achter gekomen toen ik wat olijfolie op ons gaststel had gemorst! Maar ik kan me voorstellen dat een koelkastdeur misschien niet het ideale oppervlak is om in te smeren met olie aangezien de kinderen er vast ook met hun kleren tegenaan lopen…

idd (sla)olie, die tip gaf onze keukenman ook :wink:

Esther, als je het goed dun uitsmeert komt er niks aan je kleren hoor. Echt helemaal schoonwrijven en dan gaat het goed.

Er bestaat speciale rvs-spray voor, daar zit ook olie in. Dat werkt echt super. Action heeft het ook, maar supermarkt ook.

@Naatje wrote:

Esther, als je het goed dun uitsmeert komt er niks aan je kleren hoor. Echt helemaal schoonwrijven en dan gaat het goed.

Idd, ik wilde ook olie zeggen. Twee druppeltjes op een doekje of keukenpapiertje en goed uitwrijven, groot succes! :thumbup:

Inmiddels met olie ingesmeerd. Super tip :wink: Bedankt :thumbup: