ruzie met schoonmoeder over opvoeding van onze zoon

Hoi Dames,

Ik heb een probleem! Onze zoon is nu 8 weken oud en mijn schoonmoeder bemoeit zich echt werkelijk overal mee!

Ik wordt er echt helemaal gestoord van!

In het begin gaf ik bordtvoeding maar omdat hij steeds om het uur voor voeding kwam ben ik over gestapt op de fles.(ook omdat ze me helemaal gek maakte dat ik niet genoeg voeding zou hebben)

2 weken geleden zat ze te zeuren dat hij nu wel eens mocht gaan door slapen snachts.

Nu doet hij dat ook gelukkig :slight_smile: en daar zijn we dan ook heel blij mee en ik denk dat het ook door dat flesje komt.

In het begin dacht ik dat het alleen maar goede bedoelingen waren maar nu komt het: hij heeft dus een nachtje bij oma geslapen en ze heeft hem dus wakker gemaakt!!! Nu moet hij weer volgens haar strikt elke 4 uur eten en laat hem dus gewoon huilen.

Toen we gingen ophalen mocht ik hem dus ook geen eten geven en zei ook dat ik hem dood zou voeren op deze manier!!!

Ik wil hem daar dus ook niet meer achter laten.

Hebben jullie hier ook ervaringen mee? By the way mijn vriend nam het wel voor me op en gaat morgen met haar praten

he meid wat vervelend.

fijn dat je vriend en jij op een lijn zitten en dat hij met haar wil gaan praten

houd altijd in je achterhoofd dat het jullie kind is en dat jullie bepalen wat de regels zijn.

als zij zich niet aan jullie regels wil houden, dan laat je hem gewoon niet meer bij haar achter. gewoon heel duidelijk zijn, dan merkt ze wel dat het menes is



succes!!



(Mijn schoonmoeder heeft anna een keer kunstvoeding gegeven toen ik haar bij haar achter had gelaten, omdat manlief moet spoed naat het ziekenhuis moest en ik nog BV uit de vriezer moest gaan halen. Ik had nachtdienst, dus moest nog het een en ander regelen. ik ben boos geworden omdat er nog genoeg BV was, en ik had haar de Kv puur laten halen voor als ik niet op tijd terug zou zijn omdat mijn man op de spoedeisnende hulp nog onderzocht moest worden.

Ik heb haar toen gezegd dat manlief en ik keuzes hebben gemaakt, en dat zij zich daar aan moet houden, en zo niet dat ik anna wel gewoon meer zou nemen naar mijn werk!, ze keek me een beetje schaapachtig aan en zei dat zij KV wel zo gemakkelijk vond. Ik ben toen anna haar spullen in gaan pakken, en dankzij mijn schoonvader draaide ze bij, en over de voeding hebben we eigenlijk nooit meer problemen gehad :wink: )



Je hoeft niet overal een strijdpunt van te maken, maar over de dingen die je belangrijk vindt denk ik dat je gewoon duidelijk moet zijn. Het feit dat ze je onzeker maakt klinkt niet goed. Ik hoop dat jullie er uit komen

jee, wat moeilijk, maar jij en je man zijn de ouders, en jullie maken de beslissingen, ze mogen advies geven zeg ik altijd maar je moet doen wat je zelf wil.

heel veel succes en kom voor je gezin en jezelf op :hug:





gr melanie

Hey Fietje,

Bedankt voor je reactie!

Tja dat zal een lastig gesprek worden morgen en ik denk dat het slim is om mee te gaan. :?

Vorige zei ze nog dat ik een extra schepje in de fles moet doen en toen heb ik haar ook gezegd dat dat dus absoluut niet mag!

Omdat ze zo heerlijk eigenwijs is heb ik haar toen de pot laten lezen en de informatie op deze site over KV.



Ik hoop dus ook niet dat ze het dus WEL gedaan heeft gisteren!

Ze zei net ook tegen me dat ik eigenwijs en koppig ben omdat wij hem dus niet laten huilen.

Nou al met al een vervelende situatie maar we zullen zien morgen :?

pfff wat irritant lijkt me dat zeg…



succes morgen

het is jullie kind, je bent niet eigenwijs en koppig als het om je kind gaat,

dat is zij juist.

zij heeft zich aan jullie regels te houden

en zeker wat veiligheid betreft mag ze zich best wel aan die regels houden.

tsss laten huilen met 8 weken…

zomaar experimenteren met voeding :naughty:

En?? hoe is jullie gesprek gegaan vandaag???

We zijn nog niet geweest ze had een afspraak vandaag.

Maar we gaan morgen zeker.

Volgens mij is ze ook wel geschrokken want haar zoon is haar alles en dit was de eerste keer dat hij boos op haar is.

Spannend dus allemaal.



Maar heel erg bedankt voor je medeleven en ik laat zeker nog weten hoe het afloopt

Ze zal zich er toch echt bij neer moeten leggen en jullie wensen moeten accepteren… Ze heeft denk ik geen keus.



Succes!!

Bah wat vervelend dat ze je zo behandeld. :evil: Fijn dat je man wel duidelijk laat blijken dat ie naast je staat en voor je opkomt bij zijn moeder.



En zoals er eerder gezegd is: JULLIE zijn de ouders, JULLIE bepalen de regels en de opvoeding! :snooty: En de regels die schoonma wilt bepalen, die gaan bijvoorbeeld over wel of geen schoenen aan in haar huis straks :snooty:



Overigens wat vergelijkingsmateriaal: Mila kwam met 9 maanden nog steeds met 2 nachtvoedingen. En voor wat betreft dat extra schepje: in overleg met de kinderdietiste van het ziekenhuis moet ik er nu een extra schepje voeding in de beker doen ivm haar stagnatie in groei. Deze beslissing is genomen nadat er eerst bloedonderzoek is geweest om andere dingen uit te sluiten. Dus voor je schoonma: Nooit(!!) zomaar extra voeding in de fles dus doen! :hand: