Ruwe wangetjes

Keira heeft sinds een paar dagen hele ruwe wangetjes. Alsof ze er blaasjes op heeft gehad (is niet zo) en die geklapt en nu ingedroogd zijn. Ze heeft er verder geen last van, het is niet rood of gevoelig, alleen zijn haar wangetjes zo ruw.



Iemand een idee wat het kan zijn?

gewoon drooghuidje miss? zou even met vaseline smeren en even aan kijken

vaseline lanette van de apotheek :thumbup:

Hier ook vaseline altijd gebruikt voor de extreem droge huid, werkte als een tierelier!

Weer en windbalsem, van weleda, dat is beter voor de huid als vaseline.

Weet niet of het echt droog is, zitten echt een soort van pukkeltjes op. Maar zal eens vaseline proberen…

@Tigru wrote:

Weet niet of het echt droog is, zitten echt een soort van pukkeltjes op. Maar zal eens vaseline proberen…




dan wel vaseline lanette, want de gewone vaseline sluit de hid heel erg af en daardoor kan het niet ademen!



Weer en wind balsem is idd ook een goede!

Had nu wat purol op haar wangetjes gesmeerd. Zal eens die andere vaseline of die creme halen, goed dat je het zegt!

Tigru, mijn zoontje heeft precies hetzelfde wat jij omschrijft. (ik heb het zelf ook, dus hij heeft het van geen vreemde :frowning: )

Heeft de lanette zalf gewerkt bij je dochtertje?

Ik heb iets anders gekregen van de apotheek…



Cetomacrogol-vetcrème 20%


Ingredienten:
aqua, decyl oleate, ceteareth-20, sorbitol 70%, sorbic acid, pterolatum


Mijn schoonmoeder is apothekers assistente (geweest) en die herkende de creme gelijk. Het is een vaseline achtige creme (dat is die 20%). Maar het is niet zo dekkend en vettig als vaseline. Het trekt ook super snel in, dus niet dat die creme overal zit.

Binnen een week was het over. Als ze het nu weer heeft (gebeurt met dit gekke weet nogal) dan smeer ik het 1 dag en is het weer weg.

Hier heb ik ook het idee dat het veel erger is met warm weer, hij heeft het ookal op z’ n bovenarmpjes.



Ik kan me herinneren dat ik vroeger ook van die Lanette zalf mee kreeg van de dokter voor mezelf. Ik vond dat kei vies! Vandaar dat ik er eigenlijk nog niks mee gedaan heb. :oops:



Maar als het bij jouw dochtertje bijna helemaal weg is en maar af en toe terugkomt wil ik het zeker proberen!

Kun je die zalf zonder recept zo bij de apotheek krijgen?

Cetomacrogol-vetcrème 20%

Deze werkt bij ons ook erg goed!
Ook kun je van Ba.lneum de extra vettende badolie in het badje gebruiken.
Met balneum zou ik toch oppassen. Neem in elk geval iets voor het huidje wat geen parfum, conserveringsmiddelen en parabenen bevat. Meeste verzorgingsproducten bevatten dit wel.


Balneum bevat geen conserveringsmiddelen en parabenen. Wel parfum.
Hier werkt het prima. ( ook tegen droge voeten en handen, klein badje met warm water, even weken... :D )

Hier Lipikar van LaRoche meegekregen bij de apotheek. Dat andere zou de huid te hard afsluiten en dit trekt sneller in zeiden ze.

Ben benieuwd of het helpt…

Die creme voor Keira trekt heel snel in eigenlijk… En het was zo te verkrijgen.

@Roos wrote:

Cetomacrogol-vetcrème 20%


Deze werkt bij ons ook erg goed!

Ook kun je van Ba.lneum de extra vettende badolie in het badje gebruiken.




Vaseline Cetomacrogol werkt hier ook heel goed.



Met balneum zou ik toch oppassen. Neem in elk geval iets voor het huidje wat geen parfum, conserveringsmiddelen en parabenen bevat. Meeste verzorgingsproducten bevatten dit wel.



Hier werkt Zarqua babylijn heel goed! Zoontje heeft een eczeemhuid.