Rustige, kindvriendelijke camping in Zwarte Woud? - Update

Hoi,

Na veel gesteggel hebben we besloten dat we graag op vakantie willen naar het Zwarte Woud…

Weet er iemand een lieve, kleine, rustige camping? Liefst geen zwembad / disco / animatie en dat soort dingen. Misschien bij een boer, of een natuurcamping of iets dergelijks?

Zou super zijn!!!

Groetjes,

LaBruja

Wij zijn jaren geleden een keer bij Titisee geweest, volgens mij hadden ze daar niets van wat jij noemt. Ze hadden wel wasmachines enzo. Ik weet alleen niet meer hoe het heet.

Hoi, dank voor je bericht! Heb even gezocht, er is een natuurlcamoing ‘weiherhof’. Was dat hem, misschien?

Meer tips altijd welkom :wink:

Groetjes,

LaBruja

Wij gingen vroeger altijd naar het zwarte woud op vakantie. Maar altijd naar een camping met zwembad.

4 jaar geleden zijn we naar camping kirchzarten geweest, maar is niet echt wat je zoekt. Wel mooie omgeving en veel te doen.

Toen ik klein was zijn we 2x bij camping Schluchsee geweest (makkelijk te vinden met Google). Wel een wat grotere camping, maar niet massaal en de Schluchsee is wat rustiger dan Titisee. De camping heeft geen zwembad en op de site staat niets over animatie oid. Mijn broer en ik waren al wat ouder dan jouw kinderen zijn en vermaakten ons prima op en rond de camping en op het strandje :thumbup:

Er is ook een speeltuintje voor de de kleintjes dus die vermaken zich ook prima denkik.

Veel plezier met zoeken naar een leuke camping :mrgreen:

Wij zijn in 2007 naar Rothaus geweest.

Mooie nieuwe camping, wel met (binnen)zwembad maar sanitaur was prachtig en schoon :thumbup:

Mooie omgeving :inlove: :thumbup:

We zijn uiteindelijk naar de camping ‘Alte Sägemühle’ geweest in Sulzburg nabij Freiburg. . Echt heerlijk en groen en rustig, met veel kinderen, ruime plaatsten, schoon sanitair etc, Echt een aanrader!

Groetjes,

LaBruja

Dan ben ik met terugwerkende kracht nog even benieuwd waarom je geen zwembad op de camping wil?? Voor kinderen in de leeftijd van die van jou is een zwembad toch superleuk?

Haha ja opzich wel. er was een natuurzwembad 100m verderop, en dat was idd gezellig.

Het ging me er meer om dat het zo rustig mogelijk was zonder tirelantijntjes. Er stroomde nu een beekje langs waar ze heerlijk met stenen hebben lopen sjouwen etc. En dat liep min of meer langs de tent, relaxed. Meer dan dat en een grasveld en wat kinderen hebben ze niet nodig, en meer dan dat maakt ons ‘ongelukkig’, dus deze camping was precies goed. Alleen nog een beetje erg veel Nederlanders, maar dat was voor de kinderen juist weer erg leuk.

Groetjes,

LaBruja

Inmiddels een jaar verder… Wij zijn net terug van vakantie en waar zijn we geweest… De Alte Sägemühle. Wat grappig dat ik hier nu lees dat jij daar een jaar geleden bent geweest. Heb precies dezelfde mening over deze camping. Ik vond het trouwens wel een nadeel dat je de weg over moest steken voor de sanitairgebouwen. Weliswaar een rustige weg maar toch. Dat bos ‘boven’ de camping stikt trouwens van de herten merkte ik de laatste avond toen ik nog even alleen op pad ben gegaan. Prachtig…

Nog een tip voor een camping trouwens, voor wie dit leest en een andere keer naar het Zwarte Woud gaat: camping Langewald bij Freudenstadt. Mooie camping, wel een klein zwembadje, leuke omgeving ook voor kindjes (een natuurpad bijv. en een beekje om te spelen) en vooral geweldig aardige eigenaren. Hun kinderen werken mee op de camping en dat doen ze met zo’n toewijding, echt super. Ligt ook wat hoger in het Woud dus niet héél ver rijden.

He das grappig inderdaad!!!

En bedankt voor de tip!

Groetjes,

LaBruja