Rustig aan het afbouwen

Na bijna 8 maanden is het zo ver en ben ik aan het afbouwen.

Ik had een duidelijke grens in gedachten en dat waren de eerste tanden. Die zijn nog niet door maar onze ventje kiest er soms zelf voor dat het leuker is een fles te krijgen van zijn tante, neef oma of een ander. De borst wil hij dan echt niet dus ik was al een tijd bezig meer voedingen af te kolven.

Al mijn ervaringen waren positief:

Het kolven op het werk ging super!

De borstvoedingsmomenten met mijn mannetje waren super!!!

Het opstaan uit bed enzo viel mij reuze mee!

Noem zo maar op…

Okee de mindere momenten waren de 2 borstontstekingen.

Nu dus elke keer wat minder aan het kolven. Collin vind alle dingen zoals pap, broof, fruit en warm eten super lekker en ook de kunstvoeding gaat er goed in.

Ik heb er vrede mee en ga het fijn afsluiten.

:clap: :clap: :clap: goed gedaan zus :thumbup: :clap: :clap: :clap:

Zo de hele dag niet hoeven kolven. Nu voel ik het wel dus zo even de druk eraf en onze kleine vent doet het echt super!!!

Ik heb echt genoten van het borstvoeding geven en nu gaan we een ander tijdperk in.

Goed gedaan meid :thumbup:

Fijn dat het allemaal zo vanzelf gaat!

Hier is het einde ook nabij geloof ik (klinkt erg dramatisch ;))

Ons kleine (nouja… ;)) ventje begint steeds vaker te protesteren bij de borst.

Hij drinkt dan eventjes en begint vervolgens kei hard te huilen en te overstrekken…drinkt weer even…weer huilen en overstrekken en zo gaat het de hele tijd door :frowning:

Is niet leuk om zo’n onrustig en huilend kind aan de borst te hebben :cry:

Dus nu al een keer 's morgens en 's avonds een flesje gegeven… nou, dat gaat er in als zoete koek :mrgreen:

Tot nu toe heb ik geen last van stuwing/druk, dus ik hoop dat het zo blijft :pray:

We hebben het goed gedaan!! :clap:

dat vind ik zeker hoor!!! Netje toch 8 maanden!!! :clap:

Anne Lynn is ook ruim 8 maanden en nog niet toe aan afbouwen…

Alleen ze heeft nu 6 tandjes en mn tepels zijn iedere keer helemaal open; het geneest niet echt. Dinsdag, woensdag en donderdag heeft ze 2 keer bv gehad en 1 keer een flesje. Dinsdag van mij, maar dat ging ook niet zo geweldig; overstrekken, huilen loslaten. En ze liet 60 cc staan. Woensdag/ donderdag dronk ze haar flesje wel leeg (bij mn man en mn moeder toen ik op mn werk was). Dus vrijdag, toen de plekjes minder waren, weer zelf gegeven, dat is toch echt het lekkerst! Vandaag was het weer echt pijnlijk… Bloed zit in mn bh… Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn!

Ze bijt niet echt, maar ligt niet stil en omdat het al open is, geneest het dan niet.

helpt een tepelhoedje niet???

Liesbeth wat vervelend dat je zere tepels krijgt van het voeden. Kan het zijn dat je dochtertje wat slordiger aanhapt? Of heeft ze spruw? Misschien heb je wat aan deze link:

http://www.borstvoeding.com/problemen/pijnlijke-tepels/tepels.html

En anders een lactatiekundige even mee laten kijken? Sterkte :hug: