Ik word echt helemaal gek van dat rusteloze gevoel in mijn benen. Het Is vooral heel erg als ik op bed lig.
Ook voel ik steeds jeuk maar dan van binnen zeg maar. Dus niet weg te krabben.
Het rusteloze gevoel gaat van mijn bovenbenen door naar mijn voeten.
Mijn voeteneind heb ik al ophoog in bed maar dat lijkt niet echt te helpen.
Mijn man masseert regelmatig mijn benen voor het slapen gaan en dat helpt even maar het gevoel komt al snel weet terug.
Het zorgt ervoor dat ik al tijden niet meer goed slaap 's nachts.
Iemand een goede tip???
Heeft het te maken met een bepaalde vitaminetekort of zo?
Alvast bedankt!!
Wij adviseren altijd magnesium tabletten. Dit werkt ontspannend op de spieren en daardoor ook bij rusteloze benen. Ik werk in een drogist.
ja magnesium heb ik ook gehoord
Ik heb het ook! Alleen dan maar in een been. Alleen in mijn rechterbeen. Ben vanmiddag al bij de apotheek geweest omdat de VK had gezegd dat er iets homeopatisch voor zou zijn dat je tijdens de zwangerschap mag nemen. Maar op het doosje stond vermeld dat dat dus niet mag.
Magnesium mag in overleg met je VK of gyn. Het werkt nl ook weeën remmend. Deels logisch aangezien het prima werkt tegen (vaat/spier)kramp in je benen en weeën ook spierkrampen zijn maar dan in je baarmoeder. Ik heb het altijd genomen omdat ik echt helemaal stapel horendol werd van de kramp in mijn benen en tenen. Amper nog slaap want hoppa vooral als je gaat liggen en tot rust probeert te komen vieren je benen feest. :silenced:
En ik weet het niet helemaal zeker maar ik meen dat het ook een stukje hoge bloeddruk kan verhullen… :think:
Wat ook helpt, wisseldouche na een stukje wandelen op je benen zetten. Altijd eindigen met koud. :thumbup:
Maar het is geen kramp waar ik last van heb. Het is een soort van onrustig gevoel in m’n been. Onder normale omstandigheden is het een kwestie van even je been strekken en dan is dat gevoel weer weg. Maar nu blijft het dus de hele avond. Zolang ik (overdag dus) in beweging blijf voel ik het niet. Het is pas zodra ik rustig ga zitten of liggen dat het irritant word. En ja, dan kan je dus wel weer een stukje gaan lopen. Maar dat is nou net waar ik op dat moment geen zin meer in heb.
verschrikkelijk!, ik heb het ook gehad, ik heb er weinig tegen kunnen doen, zodra we in bed lagen begon het, dan moest ik steeds mn benen verplaatsen of een keer strekken :roll:<br /> ik had ook gloeibenen, alsof ze in de fik stonden, ik deed dan vaak een natte handdoek over m
n benen leggen en de waaier erop
sterkte ermee, hopelijk vind je iets ertegen :hug:
Naatje het is ook geen spierkramp maar rusteloze benen (ook wel restless legs genoemd) is vaak een vorm van vaatkramp. Dus misschien dat er zelfs creme’s zijn die helpen? Bepaalde verkoelende beencreme’s die eigenlijk bedoeld zijn tegen spataderen oid. Het proberen waard nietwaar? Of anders mentholcreme smeren zodat ze lekker koel blijven? :think:
ontspannings oefeningen… je spieren 1 voor 1 een keer aanspannen en loslaten en dat net zolang tot je oin slaap vallt… ik had/heb er ook last van en door alle spieren aan te spannen en ontspannen kom ik sneller tot rust…
@Naatje wrote:
Maar het is geen kramp waar ik last van heb. Het is een soort van onrustig gevoel in m’n been. Onder normale omstandigheden is het een kwestie van even je been strekken en dan is dat gevoel weer weg. Maar nu blijft het dus de hele avond. Zolang ik (overdag dus) in beweging blijf voel ik het niet. Het is pas zodra ik rustig ga zitten of liggen dat het irritant word. En ja, dan kan je dus wel weer een stukje gaan lopen. Maar dat is nou net waar ik op dat moment geen zin meer in heb.
Dat zijn restless leggs. Ik heb daar al jaren last van. Ik heb een homeopatisch middel hiervoor gebruikt wat mij in eerste instantie wel hielp maar nu jammer genoeg niet meer. Er is niet veel aan te doen jammer genoeg. Als het goed is komt het omdat je hersenen te weinig of niks ofzo van een bepaald stofje aanmaakt. Mijn arts heeft me medicijnen voorgeschreven, al heeeeel lang geleden, die ze ook voor parkinson gebruiken maar dan in lichtere mate. Ik werd er zoooo misselijk van dat ik er mee ben gestopt. Nu met de zwangerschap mag je het ook niet nemen. Ik slik dus eigenlijk niks hiervoor en merk wel dat het erger wordt, geen idee of het van de zwangerschap komt of niet. Maar ik had het eerst gewoon bij mijn enkels maar het is al zo ver omhoog getrokken dat ik het nu al in mijn onderbenen vanaf mijn kuiten heb. Ik had het eerst ook niet dagelijks maar tegenwoordig dus wel.
Sterkte er mee want het is behoorlijk irritant.
Het komt en gaat een beetje heb ik gemerkt. Gisteravond weinig last van gehad. Nu ook niet echt. Ben benieuwd of het misschien dan toch iets tijdelijks is geweest. Ik zorg nu 's avond wel dat m’n voeten wat hoger liggen. Geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben. :think: Maar bedankt voor alle tips en verhalen in ieder geval.
Naatje mss nog een rare vraag maar ben jij ook gestopt met het dragen van hakken? Deed ik bv wel als ik eenmaal een tijdje zwanger was en echt ik merkte dat mijn benen dat echt geen goed deed. Heel tegenstrijdig maar ik was zo gewend aan hakken (en dan geen hoge hoor maar gewoon laarzen met een blokhak) dat als ik eenmaal te lang weer alleen op platte schoenen liep de krampen ook de spuigaten uit liepen. :wall: Als ik ging afwisselen met zo nu en dan wel een hak (deel van de dag of alleen thuis etc) dat het dan wel stukken minder was.
Ik draag bijna nooit hakken. Daar houd ik het geen hele dag op vol. Alleen als ik naar een feestje ga ofzo. Ik heb wel de afgelopen dagen gemerkt dat het erger wordt als ik mijn benen in zijn geheel ergens op laat rusten. Als zeg maar mijn kuiten plat op bed liggen lijkt het erger te worden. Ik heb de afgelopen avonden een voedingskussen onder mijn knieholten gelegt en dat lijkt een beetje te helpen. Zodra ik ze weer plat leg wordt het weer erger. Raar hoor. :think: