Rundervink

Hoi hoi



Hubby heeft vanavond zin in een rundervinkje, maar… die dingen branden bij mij altijd aan. Ik heb geen idee hoe lang ze nu precies moeten bakken voordat ze gaar zijn. Afijn… hellup!!



Wil iemand me aub. stap voor stap uitleggen hoe ik die dingen moet bakken?

Ik doe wat vloeibare croma in de pan, en als het schuim weg getrokken is, doe ik de runder/blinde/sla vinken in de pan en bak ze op een hoog vuur lekker bruin als ze een mooi kleurtje hebben dan doe ik wat (lauw) water in de pan en zet het vuur laag en laat ze zo nog 20/30 minuten doorgaren, je hebt dan meteen een lekkere jus.

Zo doe ik het ook :thumbup:

Ikke ook, of ik mik ze met wat vloeibare bakboter of olijfolie lekker in de oven! 30 minuutjes, lage stand!

Bij mij gaan die dingen ook altijd fout…

Dus ik bak ze eerst aan, snij ze dan overlangs open en bak de binnenkant…zodat alles goed gaar is en niet te zwart… :oops:





Maar ik ga volgende keer jullie wijze proberen… :thumbup:

Aanbraden, daarna wat water erbij, beetje tijm en een laurierblad. Deksel erop en dan 20 mins. of iets langer laten garen, eventueel wat water erbij doen als t te weinig wordt.

In de oven! Ik deed het ‘vroeger’ weleens in een gewone ovenschaal, zonder deksel. 20 min. op ongever 180/200 graden :thumbup:



Oh, zie net dat het al gezegd is :wink:

Ik doe het nog weer anders :mrgreen:



Even aanbraden aan alle kanten, dan een deksel op de pan, vuur half hoog en ongeveer 20minuten bakken. Welke elke 5 minuten even keren uiteraard. Ik ben totaal geen keukenprinses, maar ze zijn altijd heerlijk mals :drool:



Eet smakelijk!

Groetjes,

Heleen

Kijk, dat zijn allemaal super goede tips!! Ik ga zo beginnen dus het eindresultaat lezen jullie vanavond wel.



Thanxxxx