Ruimte besparing; (boeken)kasten ophangen ? Wie ?

Bij Ikea; op/in het boek, op de site en in de winkel zie je dat ze kasten bevestigen aan de muur (ophangen).

Wij willen waarschijnlijk onze slaapkamer wat verbouwen.

Heeft er iemand ervaring met het ophangen van kasten ?

Wij hebben een donkerbruin bed. Mijn man wil die gaan schuren en verven.

Het bed gaat hij wit schilderen.

En ik wil graag wat meer bergruimte rond het bed…

wij hebben ook een hangende kast. Die heeft mijn man zelf gemaakt.

Heb denk ik geen foto…Even denken/zoeken.

:wall: Funda natuurlijk. Daar staan wel foto’s. Ik pb je even de straat en huisnummer, mag je zelf zoeken :wink:

@lydia wrote:

:wall: Funda natuurlijk. Daar staan wel foto’s. Ik pb je even de straat en huisnummer, mag je zelf zoeken :wink:

Thanks, ik zal even zoeken…

Ja ik zie het !

Mooie oplossing inderdaad. Ik wil kasten boven ons bed hebben, maar wil ze niet boven op mijn hoofd krijgen als we slapen.

Maar dan moeten we even een handige zwager inschakelen wanneer we de plannen echt gaan uitvoeren.

Mijn zwager en zijn vriendin hebben in de woonkamer alles opgehangen. Ze hebben een hond die veel haren verliest en ze wilden makkelijk kunnen stofzuigen en dweilen.

Ze hebben zelf meubels gemaakt (een tv-kast, een boekenkast, een bureau) en allemaal ongeveer 30 cm van de grond gehangen.

Ik vind het wel erg netjes eruit zien.

Ok dus in de praktijk is het ook echt wel realistisch.

Fijn, bedankt voor jullie antwoorden.

Volgens mij moet je vooral goed bevestigen.

@sassie1980 wrote:

Volgens mij moet je vooral goed bevestigen.

Niet aan mijn man overlaten dus… :silenced:

:lol:

Voor bij het bed: Wij hebben sinds kort de Malm nachtkast. Deze staat dus voor het bed en heeft inschuifbare laden (beetje vaag uit te leggen, maar supermooi!) en daarboven zou je dus een kast kunnen hangen, aangezien je je hoofd niet stoot doordat het bed vanwege de nachtkast meer van de muur af komt te staan.

Even plaatje zoeken voor de duidelijkheid: (Hier staat hij met het bed erbij, maar wij hebben een ander bed, kan ook prima)