ruim 6 maanden en weigeren van mama

Wat nu? Lara wil niks van mij aannemen behalve dan mijn borsten. Ik vind dat geen probleem, maar ik zou ook wel met een beetje bijvoeding willen beginnen. Ik probeer het rapley, maar daar wil ze ook nog niks van weten. Bij oma neemt ze 5 theelepels als het echt goed gaat en bij de oppas gaat er soms een 1/2 banaan met gemak in. Het is dus erg verschillend.

Herkent iemand dit en gaat het vanzelf wel gebeuren of heeft iemand tips. Ik blijf in elk geval rapley tussen door proberen en natuurlijk krijgt ze nog 4 x daags bv.

en als je groente mengt met wat bv?? en dan al minder bv erbij doen…

Ik zie dat je dochter net zes maanden oud is; wellicht is ze er nog niet helemaal aan toe?

De gedachtegang achter Rapley is dat een kindje vanaf de leeftijd van ongeveer zes maanden gewoon aan tafel met het gezin mee kan doen; goed voor het kind en gemakkelijk voor jezelf :wink: Wanneer je haar tijdens je eigen eetmomenten steeds de gelegenheid en de ruimte blijft geven om in haar eigen tempo kennis te kunnen maken met vast voedsel (want dat is vaak alles wat het is in het begin, de melkvoeding blijft nog een hele tijd de hoofdmaaltijd van een baby), zul je zien dat ze daar langzamerhand steeds meer mee gaat doen. Dit artikel op bv.com kan een fijne ruggensteun voor je zijn: Bv.com-Klaar voor bijvoeding? Durf je kindje de leiding te geven!

Afgezien van de troep die het soms geeft, vind ik het geweldig om te zien wat deze benadering ons heeft gebracht. Zo’n hummel die zo heerlijk zelf zit te peuzelen, de ontwikkeling die een kind daarin doormaakt (o.a. de motoriek) en vooral ook hoe verbazingwekkend vlot zo’n jong kind zich die vaardigheden eigen maakt. Zo gaf onze jongste kort na zijn eerste verjaardag duidelijk aan dat hij ook graag een bekertje water bij zijn eten wilde en bovendien met een vork wilde eten (het is eerst wat rommelen, maar vervolgens zie je het met sprongen vooruit gaan en eet hij zijn toetje heel knap zelf met een lepel :thumbup:) en vanaf vorige week moest en zou hij met vork én mes eten (uiteraard wel onder waakzaam toeziend oog van paps en mams :wink:).

En als hij een keer niet zo geweldig eet, vind ik het een geruststellend idee dat hij door bij mij te drinken hoe dan ook niets tekort komt :wink:

Succes en geniet vooral van deze nieuwe ontdekkingstocht van je meisje :slight_smile:

Thanks voor je antwoord. Ik laat Lara 2 a 3 x daags bij ons aan tafel zitten als we eten en dan leg ik wat fruit of groente neer. Zodra ze het voelt dan trekt ze haar handjes terug :mrgreen: . Ik blijf het gewoon proberen en misschien is zij er nog niet helemaal aan toe. Met de lepel draait ze haar hoofd duidelijk weg en mond stijf dicht :roll: :mrgreen:

ik zou het echt nog even een maandje aankijken.

dze is nog zo jong, ze moet het eten gewoon nog ontdekken, en dat kost tijd…

ik merk bij mijn dochter dat ze geen eten wil als ze moe is of bijna haar fles moet.

Avond eten is bij ons ook nog niet echt wat, ze lust het wel, maar heeft er vaak geen trek in rond de tijd dat wij aan tafel gaan.

Tot gisteren nog steeds nauwelijks/niet bijvoeding willen, maar gisteren had ik worteltjes uit een potje en die wilde ze wel. Ze heeft ongeveer 75 gram binnen gekregen en deed zelf haar mond iets open als het lepeltje eraan kwam. Ben benieuwd of het doorzet, ik hoop het wel.