Wat kan dat betekenen voor het laatste stukje van mijn zwangerschap? Ik heb vandaag een echo en CTG gehad om te kijken of beebje het nog goed doet, hij was de laatste dagen wat rustiger en omdat ik bij Jim een week te vroeg bevallen ben wilden ze nu even laten kijken voor de zekerheid. Nou was de CTG goed, maar op de echo leek het er op dat er niet heel veel vruchtwater meer is. Woensdag moet ik nog een keertje om het nog een keertje te bekijken. Wat nou als het dan nog steeds niet veel lijkt te zijn, wat kan ik dan verwachten?
Wat de gyn mij vertelde: op het moment dat er niet genoeg vruchtwater meer is, word je ingeleid. Ik weet niet hoeveel er nog moet zijn om het ‘genoeg’ te noemen hoor. Maar voor een beebje is het blijkbaar niet heel goed als er onvokdoende vruchtwater is.
Nou goed, een antwoord van niets misschien want ik heb er zelf dus niet mee te maken gehad, maar wilde je toch even de wijze woorden van mijn gyn meegeven :).
Ik wil je niet bang maken maar ik zou toch echt op mijn strepen gaan staan, 1 van de reden dat Luna is overleden is dat er te weinig vruchtwater nog was liep een week overtijd ze wisten dit al met 40 weken maar toch lieten ze me lopen. Haar hersentjes waren al aan het uitdrogen dit kwam door een gebrek aan voedsel en zuurstof. Dus alsjeblieft sta op je strepen wil je echt niet bang maken, maar doe er wel iets mee.
Marielle je maakt me niet bang (nou ja klein beetje misschien ) ben alleen maar blij met dit soort ervaringen! Ik vind het ook wel fijn van de gyn dat ik woensdag nog een keer mag terugkomen. Ze wisten niet zeker of er te weinig vruchtwater is omdat beebje zo weinig ruimte heeft en best beweeglijk was. Bij de pockets met vruchtwater die ze zagen en ze zagen vrij veel van die pockets (kleine plasjes zeg maar) was ook veel navelstreng te zien dus die konden ze dan niet meten en ook doordat de beeb best veel bewoog was het wat moeilijker te meten.
Ik neem jouw verhaal dus mee voor a.s. woensdag, dan leg ik dat gewoon aan de gyn voor.
Ik kwam op zondag in ziekenhuis bij gyn omdat ik het idee had dat ik vruchtwater verloor. Ze konden op echo zien dat er inderdaad niet veel meer zat. Dinsdag moest ik voor controle. Zelfde verhaal. In de nacht van donderdag op vrijdag is de bevalling begonnen.
Achteraf precies op tijd, want toen ze mijn vliezen braken kwam er nauwelijks vruchtwater meer. Sara is dan ook met lichte uitdrogingsverschijnselen geboren en kreeg daar ook wat koorts door (vel op de handjes bleef staan als je het pakte zeg maar). Ze is bijgevoed met KV die nacht en knapte gelukkig snel op.
Maar ook mijn advies is: doorvragen als je het niet vertrouwt!!! :-*
Jeetje goed dat je het vraagt en deze ervaringen hoort - je bent ook al best overtijd dus het mag ook wel komen.
Hopelijk nemen ze geen halve maatregelen.
Jij gaat gewoon woensdag naar ziekenhuis en parkeert je kont daar gewoon en gaat niet weg zonder BUB :thumbup:
Psies gewoon zeggen en nu beeb eruit. :lol:
Succes meis nog even en dan heb jij je wondertje vast
een kennis van mij, is direct ingeleid, toen bleek dat het vruchtwater nagenoeg op was…
ik zou ook eerder willen komen voor de echo, zeg gewoon dat het je niet lekker zit…
Misschien ben ik te nuchter hoor… maar beebje doet het in mijn buik wel goed en op de CTG ook heel goed. Zoals ik al schreef weten ze niet zeker of er een tekort is, beeb heeft niet zo veel ruimte, er waren veel plasjes te zien, maar moeilijk te meten. Morgen om 11.30 uur afspraak in het zkh, eerst naar de afd. Gynaecologie voor de CTG en daarna door naar de gyn op de poli. Een wat oudere en ervaren man, heb hem bij mijn eerste zwangerschap gehad voor mijn curettage en het is niet iemand die afwachtend is zeg maar, heeft destijds ook meteen besloten dat een curettage nodig was en heeft me ook niet door laten lopen (meestal willen ze de natuur even afwachten, maar dat zat er bij mij gewoon niet in). Alles wat ik van jullie ervaringen lees neem ik mee meiden, ik laat me niet zomaar naar huis sturen als ik geen zekerheid heb! Ik laat het hier morgen nog even weten!
Dat is dus het verradelijke ervan he, Luna deed het ook top tot die ene dag toen bewoog ze niet meer.
Dat weet ik ook wel, ik beloof je dat ik meteen aan de bel trek bij de minste geringste twijfel. Dat heb ik van KOK wel geleerd ik ga niet doorlopen als het niet goed voelt, echt niet!
@Tante Soesa wrote:
Dat weet ik ook wel, ik beloof je dat ik meteen aan de bel trek bij de minste geringste twijfel. Dat heb ik van KOK wel geleerd ik ga niet doorlopen als het niet goed voelt, echt niet!
He mop, nog eventjes. :-* Denk iedere dag aan je en kan niet wachten tot ik je kleine draakje vast kan houden! :mrgreen:
Wat de anderen al zeggen, niet twijfelen aan je gevoel. :-*
Tot snel

:-* :-* ik hoop ook dat jij hem snel mag komen knuffelen hoor!