Ruilen binnen 90 dagen ?

Jeetje, ik kijk net op de kassabon van Ikea. En hier staat op dat ik producten kan ruilen binnen 90 dagen :o Wat lang !



In heb kussens gekocht voor bovenop de kast in de gang en ik vind ze toch niet zo mooi en wil ze ruilen.



In theorie kan ik ze nog 80 dagen laten liggen, ze omruilen voor een paar andere en die weer over 90 dagen ruilen en zo heb ik steeds een ander interieur :shifty: :roll: :mrgreen:



(Dat doe ik natuurlijk niet he, maar ik vind de termijn zo lang !)

haha dat is zo maar de meeste mensen zullen het niet op een kast leggen. maar bijvoorbeeld op een bank waar t vies kan worden en dan kan je het dus niet meer ruilen :wink:

Is idd lang,ik zag laatst bij de prenatal was het 40 dagen en dat vond ik ook al erg lang.

Zouden ze dat niet doen, omdat de meeste mensen de Ikea niet om de deur hebben.



Voor ons is het b.v. minimaal een uur rijden voordat we bij een Ikea zijn.

Dat is inderdaad wel erg lang… Maar dat geeft toch niet… :lol:

nou…



Wij hadden matrassen gekocht en OOK gebruikt…

Maar het beviel niet en wij hebben er 1 teruggebracht na ongeveer 6 weken.

Geen punt hoor, we kregen ons geld terug.



Lijkt me dat het met iets als een kussen anders zal liggen, maar heel veel word gewoon terug genomen hoor. :wink:

@schoen wrote:

Is idd lang,ik zag laatst bij de prenatal was het 40 dagen en dat vond ik ook al erg lang.




Wel handig met zwangerschapskleding, kun je het weer ruilen als je het niet meer aan kunt of nodig hebt :shifty: :angel:

Wat Cell zegt klopt idd…



Wij hebben een nieuwe slaapkamer gekocht bij Beter Bed.

En wij hebben gekozen voor 2 matrassen, ipv 1 grote.



Hubbie en ik hebben allebei een andere gekozen. Wel dezelfde, maar qua hardheid/zachtheid niet hetzelfde.

Ik twijfelde en toen vertelde de verkoopster dat ik het matras altijd nog kon ruilen als het niet beviel.

Erg prettig natuurlijk… maar dat kan ook betekenen dat ik een matras krijg van iemand anders…?? :think:

Of dat iemand dan míjn matras krijgt… :think:



Nou, lekker dan.

denk idd wel dat die matrassen wee verkocht worden maar ze zullen zeker wel een manier hebben om die goed schoon te maken zonder ze te beschadigen

das idd een lange ruiltijd… :think:

Of je moet er op slapen met het plastic er nog om. :lol: :lol:



Als dat eraf is vervalt je garantie.

Een soort sealen, net als CD’s en DVD’s. :mrgreen:

kan jullie geruststellen, weet je alleen wel dat je geflest word :wink:



Van mijn vroegere werk bij Wehkamp weet ik dat er voor dit soort return producten “opkopers” bestaan.

Die kopen hele partijen kort gebruikte matrassen en demo modellen op en deze worden vervolgens verkocht aan hotels, oost europeesche landen en in dumpwinkels waar er alleen een nieuw folietje omheen gaat.

Dikke kans als je matras uit een dump komt, dat hij al es ergens is gebruikt :mrgreen: :silenced:

Wehkamp heeft toch ook een dumpzaak vlakbij Slagharen ? Ik dacht dat alle producten daar terecht kwamen. Ik ben er iig eens naartoe verwezen. Manlief heeft als externe ook een tijd bij Wehkamp gezeten.

Niet alles hoor… je wilt niet weten hoeveel producten retour komen.

De beste artikelen worden gewoon opnieuw verzonden, zoals kleding en schoeisel en vele andere artikelen.

Maar matrassen, gordijnen, bedden, banken en dergelijke gaan veelal naar de dumpzaak maar ook naar opkopers.