Rugzwanger ipv buikzwanger ;-)?

Ik heb bij deze zwangerschap een bescheiden buikje, maar bij de laatste controle was de baby mooi op gewicht.

Dus ik vroeg me af of ze misschien heel erg naar achteren ligt.

Nu voel ik de hele avond al getrappel in mijn zij, bijna tegen mijn rug. Zover dat ik het zowat niet aan kan raken zeg maar 8)



Grappig want bij de andere 2 heb ik dat nog nooit gehad.

Of ligt het kindje gewoon helemaal dwars?



kent iemand dat?

bij mijn 2e zwangerschap droeg ik ook heel erg in de breedte , ook helemaal bij mijn rug bijna…wist ook niet dat dat zover opij kon. haha wel dus.

en helaas daar ook wat last van overtollig vet :frowning: gehouden.

Bij beide kinderen had ik een heel bescheiden buik. Mensen zagen pas rond ongeveer 25 of 26 weken een beetje dat ik zwanger was. Het was ook dat ik ineens andere kleding ging dragen, anders was het mss zelfs pas later opgevallen.



En toch was Nikkie 51 cm en 3500 gram en Mara was iets kleiner en 3385 gram. Niet de allerkleinste baby’s dus.



Van Nikkie kan ik me niet meer zo heel goed herinneren waar ik haar allemaal voelde. Volgens mij wel veel aan de voorkant. Mijn placenta lag wel heel gunstig, waardoor ik haar al met 12 weken voor het eerst voelde.

Mara lag overduidelijk veel meer in mijn zij. Wel heeft ze het grootste gedeelte van mijn zwangerschap met haar hoofd keurig naar beneden gelegen., alleen lag ze met haar rug helemaal naar mijn zij toe. En vaak kon ik haar voetje ook helemaal in mijn zij voelen en aan het eind stak haar voet daar ook helemaal uit :mrgreen:. En dan ook meer aan de achterkant van mijn zij.

Mara heb ik overigens vanaf 8 weken al kunnen voelen :shock: :shock:. Ik dacht echt dat dat nog helemaal niet kon, maar het gevoel werd met de week duidelijker en was telkens wel hetzelfde, maar dan harder.