- Aangezien me zus niet weet hoe ze posten moet, zet ik het even neer uit haar naam *.
Ik ben morgen 37 weken zwanger. Maar heb al 2 kids, maar ik kan me niet meer herinneren hoe weeën aanvoelden.
Met mijn zoon ben ik bevallen dmv inleiding, en mijn dochter kwam spontaan, maar beide 41+ kindjes.
Ik heb afgelopen woensdag mijn VK laten komen omdat ik buikpijn had, maar VK vertelde mij dat ik voorweeën had, + 1 cm ontsluiting en dat tuutje van de baarmoeder, hoe heet het ook alweer? was voor een kwart verdwenen. Wel overlegd dat als ik weeën zou krijgen, ik bel als ze om de 5 tot 7 min zijn, omdat mijn jongste binnen 3 uur geboren was.
Ik heb doorlopend rug pijn(heel soms een pauze), maar sinds vanavond ineens om de 10 min een steek er door heen.
Ik heb volgens mij :shifty: nooit rug weeën gehad, alleen buik weeën, maar hoe voelen rugweeën?
bij mij was het pijn die doorstraalde naar mn benen, maar moet eerlijk toegeven dat ik alweer ben vergeten hoe het was
Ik wil je niet bang maken, maar ik ik had tijdens mijn bevalling ook rugweeen. De buikweeen kon ik goed opvangen, die vielen vergeleken bij de rugweeen wel mee.
Ik kon tijdens de rugweeen niet op mn rug blijven liggen, daar deed het te veel pijn voor. Een hele pijnlijke steek in mijn onderrug, kan het moeilijk beschrijven. Geef mij maar buikweeen, die zijn makkelijker weg te puffen.
Maar sterkte met je bevalling. Ik ga je topic even volgen
Rugweeen houden aan net zoals een wee…Je weet dan niet waar je het zoeken moet. En grijpt heel erg naar je rug…Je hebt het gevoel dat iemand een mes in je rug steekt en op het toppunt omdraait en er weer uit trekt…Zo een beetje duidelijk hahahahaha beetje vreemd omschreven maar het is moeilijk om uit te leggen hahaha… Al een warme kruik geprobeerd als die de pijn een beetje verzacht zijn het vast geen rug weeen. Alles is ook al week en klaar voor de strijd…Je rug is ook op het einde…
Laat je het ons weten ben heel ben heel nieuwschierig of het doorzet of niet.
Groetjes Chantal
Als het doorzet, zal ik een update plaatsen! :inlove:
Ik weet wel dat ik rugweeën had, en daardoor veel rond liep, en vanaf half 5 tot 11.00 u heeft Roy in mijn rug geduwt/gemasseerd.
@Chantalletje 27 wrote:
Rugweeen houden aan net zoals een wee…Je weet dan niet waar je het zoeken moet. En grijpt heel erg naar je rug…Je hebt het gevoel dat iemand een mes in je rug steekt en op het toppunt omdraait en er weer uit trekt…Zo een beetje duidelijk hahahahaha beetje vreemd omschreven maar het is moeilijk om uit te leggen hahaha… Al een warme kruik geprobeerd als die de pijn een beetje verzacht zijn het vast geen rug weeen. Alles is ook al week en klaar voor de strijd…Je rug is ook op het einde…
Laat je het ons weten ben heel ben heel nieuwschierig of het doorzet of niet.
Groetjes Chantal
Inderdaad, zo zou ik het ook omschrijven! Rugweeën kon ik amper opvangen, 't voelt niet als een beetje rugpijn. Bij mij kwamen ze zelfs door m’n ruggeprik heen :shifty:
Sweet, wens je zus alvast veel succes! Spannend hoor :inlove:
Chantalletje heeft het perfect omschreven.
Warme kruik verlichte het een klein beetje toen ik moest blijven liggen aan het CTG apparaat. Daarvoor zorgde een warme douchestraal op mijn rug voor verlichting.
BIB :inlove:
Ik zeg trouwens wel bib… :eh: maar ik heb nog helemaal niets gehoord :shock:
Edit, nu wel… het is afgezakt…
ik kon niet eens liggen met de rugweeën…
ik trok helemaal krom… echt heftig…
maar bij mij konden ze geen pijnstilling geven… gezien ik binnen een u VO had bij Jade… :? ( van 4 naar 10 cm)
maar ja… het is alweer afgezakt lees ik bij je zus…
hopelijk mag ze snel bevallen :hug:
Ik kon ook niet om mn rug liggen, met 2 man hebben ze vuisten in mn rug gedrukt tijdens de weeen :mrgreen:
CTG maken op mn rug was onmogelijk.
Ik lag in foetus houding op mn zij. :thumbup:
Hier ook rugweeen…idd op je zij liggen en iemand met de vuisten in je rug dat is dan fijn…tegendruk geven…
Ik vond juist de buikweeen bij de 2e moeilijker op te vangen…toen had ik rug en buik weeen…
Heb 3 keer rugweeën gehad, en vond ze het fijnste op te vangen door op mijn zij te liggen, nÃet op mijn rug iig… Bij mij leek het alsof er een soort kramp door mijn rug schoot, alle spieren vasthield, samenkneep, en vervolgens weer rustig losliet… Bij de derde heb ik zelfs spierpijn eraan over gehouden…
@Chantalletje 27 wrote:
Amen!
Is inderdaad een hele extreme pijn onder in de rug die je moeilijk kunt opvangen (of ja ik kon ze moeilijk opvangen).
Ik heb eerst 3 dagen rond gelopen met lichte rugweeen, toen herkende ik ze niet dacht gewoon erge rugpijn/krampen :oops: haha!
Op de zij liggen inderdaad en iemand moet flink tegendruk geven onder in je rug, dat vond ook ik het fijnste!
Oh wat een ellendige krengen zijn die rugweeen toch
Het is nog steeds BiB.
Maar heel erg rommelig, na paar dagen weeën gehad zonder hoogtepunt (dus voorweeën), heeft ze nu af en toe wel hoogte punten in haar weeën. Om de 10 min, 45/1 min lang
@Sweet-Love wrote:
Het is nog steeds BiB.
Maar heel erg rommelig, na paar dagen weeën gehad zonder hoogtepunt (dus voorweeën), heeft ze nu af en toe wel hoogte punten in haar weeën. Om de 10 min, 45/1 min lang
spannend!
Bedoelde je eerst niet biA dan??
Nah, ze wil er niet aan dat het zo kan zijn! :lol:
Ik heb geen idee hoe anderen weeen moeten aanvoelen aangezien ik alleen maar rusweeen heb gehad :?
Maar idd het voelt als of iemand een mes in rug duwd en met deze even lekker loopt te wroeten, te draaien en hem er dan uithaalt.
Helaas douchen, op de zij, masseren hielp allemaal niets omdat ik alleen maar rugweestormen heb gehad (kwam dus geen end aan)
Maar ik moet eerlijk zeggen… Als mijn volgende net zo snel gaat als deze (binnen 4 uur) dan teken ik weer voor de rugweeen hoor
ik denk dat je ergens wel herkent (of liever ontkent ) als je echte weeën begonnen zijn, volgens mij herken je dat instinctief.
maareh 1 rugweeën, prima met de vuist van manlief in mijn rug en ik op mijn zij, tweede keer buik/bekkenweeën nou geef mij die rugweeën maareh hoor, pfff die buik in een kramp vond ik vervelender.
Ik hoop dat ze snel genieten mag van een prachtige gezonde beeb!
:thumbup: