Rugdrager

Ik wil voor onze vakantie een rugdrager aanschaffen om Ivan te dragen.

Gister hebben we kunnen proberen Hub en Ivan vonden het super.

Ik kan Lynn gewoon in de draagdoek doen .

Iemand tips daarvoor en waar ik ze het beste kan aanschaffen?

Misschien eens kijken naar de Boba carrier. Is vooral voor wat grotere kindjes handig. Op het dragen en voeden forum vindt je er veel meer over, inclusief foto’s en die kan ook op de rug gedragen worden :slight_smile:

Wel prijzig maar wel erg mooi!

Hier een rugdrager met zonnedak en rugzak mogelijkheid van Vaude en ik vind hem erg fijn. Kids zitten beschut en ik kan het goed hebben op mijn rug.

Hadden er eerst 1 die je moeilijk neer kon zetten met kind erin en als we dan wilden picknicken was dat onhandig. Dus hebben we er bij Mies 1 aangeschaft die wel ook neergezet kon worden en dus als een soort van kinderstoel gebruikt kan worden.

Hebben we gekocht bij een goede outdoorzaak.

Wij hebben een Vaude Jolly comfort, volgens mij is er inmiddels al een 4e versie ofzo van. Prima ding, inclusief regenscherm.

Koste toen rond de 170 euro geloof ik. :think:

heb even gekeken naar die boba… maar dat is gewoon een standaard babydrager zoals we die wel kennen van babybjorn enzo, maar dan voor op je rug.

Ik dacht dat ze iets bedoelde om te hiken enzo…

Die van ons is meer een rugzak rugdrager in 1 :mrgreen:

Dankje Cell ga even kijken bij Vaude

Meggie ik bedoelde idd om lange afstanden te lopen en een babybjorn dragen viel gigantisch tegen

de boba carrier lijkt me ook niet comfortabel met lange afstanden

Oei sorry dan heb ik het verkeerd begrepen :oops: sorry :-*

@Meggie wrote:

Oei sorry dan heb ik het verkeerd begrepen :oops: sorry :-*

geeft niks meis lief dat je meedacht

Wij hebben ook van Vaude, Jolly Comfort, en bevalt super, ook voor langere mensen; veel van die rugdragers zijn aan de korte kant, echt gaan passen en oefenen voor je er een koopt…

We hadden er ook één van Kohla Bergsport. Die vond ik nog fijner, lichter, maar mijn man vond het niks (te kort). We moesten hem helaas achterlaten in München toen we weer terugverhuisden…

Groetjes,

LaBruja

thx Labruja voor je tips, hebben gelukkig nog geen haast dus geen overhaaste beslissingen

Wat heb je voor draagdoek? Ik zou dat eerst ook eens proberen.

Ik heb zelf een rugdrager gehad en pas later de draagdoeken ontdekt, maar ik vind dat echt vele malen prettiger dragen. Ik kon het ook veel langer volhouden. Eerst met de meitai en toen ze zwaarder werd heb ik een hoppediz gekocht om haar op de rug te knopen, die heb ik voor het laatst gebruikt toen ze 4,5 was, zo van 20-23u in Disneyland, ging nog prima :slight_smile: Daarna niet meer nodig geweest.

@Lune wrote:

Ik heb zelf een rugdrager gehad en pas later de draagdoeken ontdekt, maar ik vind dat echt vele malen prettiger dragen. Ik kon het ook veel langer volhouden. Eerst met de meitai en toen ze zwaarder werd heb ik een hoppediz gekocht om haar op de rug te knopen, die heb ik voor het laatst gebruikt toen ze 4,5 was, zo van 20-23u in Disneyland, ging nog prima :slight_smile: Daarna niet meer nodig geweest.

Ik heb voor Lynn nog de Bykay maar ik wil een hoppediz aanschaffen, het probleem is dat Ivan absoluut niet in de doek wil (is hij ook niet gewend)

@Lune wrote:

Ik heb voor Lynn nog de Bykay maar ik wil een hoppediz aanschaffen, het probleem is dat Ivan absoluut niet in de doek wil (is hij ook niet gewend)

En als je hem als een aapje op je rug slingert? misschien vindt hij het dan wel leuk? Mijn dochter gierde het iig altijd uit :wink:

@Lune wrote:

En als je hem als een aapje op je rug slingert? misschien vindt hij het dan wel leuk? Mijn dochter gierde het iig altijd uit :wink:

dat durf ik niet dan ben ik veel te bang dat de doek los laat en hij door de lucht vliegt maar kan het allicht proberen natuurlijk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb even gezocht of ik zo snel een filmpje vond, maar kon niks vinden. Ik slingerde iig alleen kind op mn rug. Die hield zich dan stevig vast aan mn schouders/nek en dan trok ik de meitai omhoog of deed ik de doek erover om verder te gaan knopen.

Het slingeren met doek er al om zeg maar :lol: durfde ik ook niet zo goed, ik vond dit makkelijker.

http://www.youtube.com/watch?v=cgCQUTpA4xg

http://www.youtube.com/watch?v=u9NDTEheZYg

:wink: