Wie heeft er een rugdrager?
Welke merk hebben jullie?
Waar moet ik opletten?
Wij willen het op vakantie iets voor Jasmijn als we de bergen in gaan.
Dus hij moet handig zijn om te klimmen.
Wij hebben een rugdrager met wieltjes en die je ook op een standaard kunt zetten.
Ik zou zeggen: zoiets zou iedereen moeten hebben!
We kunnen m heel plat opvouwen en dan past ie achterin de fietskar. Zo kunnen we die meenemen als we een eind gaan fietsen.
Hij is vrij comfortabel op je rug en je kind kan er al heel jong in.
Op een camping of terras kan je m uiteen zetten en dan heb je er een kinderstoel aan. Echt super handig ding!
We hebben er ook een zonnedak op, dus je kindje kan in de schaduw en met die wieltjes gebruik ik m normaal dagelijks als ik mn zoon naar school breng. Op de fiets die rugdrager in mijn geval voorop in mn mand, daarna op school als een soort van boodschappen karretje met Rosa erin door school trekken.
Ik hoef zo niet onnodig te sjouwen met een loodzwaar kind.
Sinds de zwangerschap van Rosa heb ik behoorlijke bekkenklachten en dit ding heeft me gewoon enorm geholpen.
Weet je welke merk je hebt en welke type?
En hoeveel was hij?!
Wij hadden de Nomad kids carrier lightweight.
Erg licht dingetje waardoor je puur het gewicht van je kind draagt.
Ook ontzettend klein dus makkelijk mee te nemen.
Voor het omdoen (alleen) heb je alleen een muurtje/paaltje/autoband oid nodig waartegen je het ding aanzet, omdat er dus geen “voeten” aanzitten. Is voor ons nooit een probleem geweest. Je word erg creatief Met afdoen heb je dat niet nodig.
Een lichtgewicht oplossing in draagsystemen voor actieve reizen en wandelingen. Het innovatieve ontwerp van de drager reduceert gewicht en volume (zo kan de drager goed in je reisbagage meegenomen worden), terwijl het comfort voor kind en ouder optimaal blijft. En ook de belangrijke details zijn aanwezig. Zo is er een praktisch opbergvak met rits voor benodigdheden onderweg. Door een eenvoudige aanpassing in het comfortabele Easy Trek rugsysteem en de voorgevormde heupband kun je snel van drager wisselen zonder de benodigde optimale pasvorm te verliezen. Afmetingen:76 x 35 x 10 cm. Gewicht:1400 g
€89.95
Wij hebben een rugdrager van Nomad die je wel neer kunt zetten. Ik heb er Justin veel in gedragen, en straks Noortje ook weer.
Het is wel erg persoonlijk wat je lekker vind zitten. Ik ben naar de winkel gegaan met Justin en gewoon gaan passen wat mij lekker op m’n rug zat.
Google eens op Mei Tai. Das een rugdrager van stof. Schijnt makkelijk te zijn en erg comfortabel voor het kind. En moeder
http://images.google.nl/images?hl=nl&rlz=1C1GGGE_nlNL349NL349&q=mei+tai&lr=lang_nl&um=1&ie=UTF-8&ei=YIpgS7OELJWTjAf9k_HJDA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=5&ved=0CC0QsAQwBA
Op youtube zie je veel filmpjes
nog een voordeel: klein op te vouwen dus makkelijk mee te nemen
@Kroes wrote:
Google eens op Mei Tai. Das een rugdrager van stof. Schijnt makkelijk te zijn en erg comfortabel voor het kind. En moeder
http://images.google.nl/images?hl=nl&rlz=1C1GGGE_nlNL349NL349&q=mei+tai&lr=lang_nl&um=1&ie=UTF-8&ei=YIpgS7OELJWTjAf9k_HJDA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=5&ved=0CC0QsAQwBA
Op youtube zie je veel filmpjes
En misschien levert dit draadje je ook wel de nodige inspiratie

Ik heb een mei tai en ik wil nooit meer iets anders hebben.
Wij willen niet zo’n draagdoek van stof :oops: sorry :oops:
Ik zoek echt een rugdrager zoals de andere aandragen, want ik denk dat mijn man Jasmijn op zijn rug zal dragen als wij gaan lopen :mrgreen:
ik heb deze gehad
van active leisure… prima ding, vooral de standaard is erg handig, en het vakje dat eronder zit, zodat je ook nog een luier en drinken en zo kan meenemen.
Ik had er geen zonnekapje bij, zou ik wel op letten als ik jou was, toch wel handig.
Maar ik vraag me af of jasmijn niet beetje klein is voor een rugdrager? Is het voor de zomer? Hoe oud is ze dan? Ik heb nano voor het eerst in rugdrager gedragen toen ie 10 mnd was, maar pas een tijdje na zijn eerste verjaardag was het echt relaxed. Is er een reden dat jullie niet voor een buikdrager gaan?
Ik heb een ergodrager. Heb hem niet veel gebruikt, omdat ik er niet zo goed mee om kon gaan. Als je handig genoeg bent, kun je in je eentje dat ding op je rug krijgen. Mij lukte het niet. Verder zit het geweldig!
@fiep klophout wrote:
Maar ik vraag me af of jasmijn niet beetje klein is voor een rugdrager? Is het voor de zomer? Hoe oud is ze dan? Ik heb nano voor het eerst in rugdrager gedragen toen ie 10 mnd was, maar pas een tijdje na zijn eerste verjaardag was het echt relaxed. Is er een reden dat jullie niet voor een buikdrager gaan?
Jasmijn is dan net 1 jaar oud :mrgreen:
We gaan 2 augustus op vakantie :dance: de eerste 2 weken gaan we naar ons familiehuis in Servie en dan hebben wij zo’n rugdrager nog niet nodig.
Maar de laatste 2 weken gaan we naar Oostenrijk en dan willen we toch wandelen, watervallen bekijken enz.
Ik denk dat een standaard idd praktisch is :thumbup:
@victoria wrote:
@fiep klophout wrote:Maar ik vraag me af of jasmijn niet beetje klein is voor een rugdrager? Is het voor de zomer? Hoe oud is ze dan? Ik heb nano voor het eerst in rugdrager gedragen toen ie 10 mnd was, maar pas een tijdje na zijn eerste verjaardag was het echt relaxed. Is er een reden dat jullie niet voor een buikdrager gaan?
Jasmijn is dan net 1 jaar oud :mrgreen:
We gaan 2 augustus op vakantie :dance: de eerste 2 weken gaan we naar ons familiehuis in Servie en dan hebben wij zo’n rugdrager nog niet nodig.
Maar de laatste 2 weken gaan we naar Oostenrijk en dan willen we toch wandelen, watervallen bekijken enz.
Ik denk dat een standaard idd praktisch is :thumbup:
je hebt verschillende maten, dan zou ik er iig op letten dat je eentje uitzoekt die ook voor kleintjes geschikt is. Ze moet er wel echt lekker comfortabel in kunnen zitten natuurlijk. Van die van mij weet ik dat er eentje was voor 18mnd+ (die heb ik volgens mij, vandaar dat het ook pas een tijdje ná zijn eerste verjaardag echt lekker comfortabel zat erin, en eentje die ook voor jongere kindjes geschikt is.
Uiteindelijk is het denk ik toch vooral een kwestie van uitproberen wat je man lekker vindt zitten en waar je kindje lekker in zit (dat laatste heeft nu nog niet zo veel zin omdat ze er nu nog wat klein voor is). En verder zou ik idd echt voor een standaard gaan :thumbup:
Of misschien pas in juli gaan kijken en passen :think:
@fiep klophout wrote:
je hebt verschillende maten, dan zou ik er iig op letten dat je eentje uitzoekt die ook voor kleintjes geschikt is.
Wij hebben er één van Deuter (model van 2007).
Bij die van ons kun je d.m.v. bandjes het zitvlak in hoogte verstellen, zodat het kind altijd goed zit. Kleine kindjes (vanaf ca 8-10 maanden) zitten dus relatief hoog en grote kinderen (2-3 jaar) relatief laag.
Kind zit vast d.m.v. 5-punts-harnasje, welke ook op de ruglengte van het kind is af te stellen - echte verbetering t.o.v. de oudere modellen (zoals mijn zus heeft)!
Heeft verder ook zo’n ‘standaard’ - kunt het dus ook met kind op de grond neerzetten, moet er dan alleen wel continue bijblijven, omdat het niet zo stabiel is, dus omkiep gevaar!
Vind het een èindeloos ding! :thumbup: Ben verder ook erg van de draagdoeken :), maar als ze wat ouder worden, is een rugstoeltje vaak toch fijner/praktischer. Vooral zomers, is zo’n stoeltje gewoon luchtiger dan een draagdoek en je kunt makkelijker van drager (papa/mama/?)wisselen :).
Belangrijkste bij het uitzoeken van een rugstoeltje is dat hij goed verstelbaar is op de ruglengte van de drager/de verschillende dragers, een stabiele heupband heeft (daar draag je immers het gewicht op, als je goed draagt) en natuurlijk dat het kind er comfortabel in zit (dus echt zit, met de beentjes in ‘zitstand’, i.p.v. dat ze recht naar beneden bungelen en het hoofd ook goed steun kan vinden als het kind in slaap valt).
Verder zijn een zonnekapje en regenhoes ook ooit verkeerd…
Beste kun je eens googlen wat er zoals te koop is, wat ouders er over schrijven (zgn ervaringsberichten) en dan verschillende merken/modellen in winkels uitproberen (met kind).
Hebben eerst een hele oude rugdrager doorgeschoven gekregen, maar vond dat maar een onding (kind hing er echt in, had alleen buikriempje (i.p.v. 5-puntsharnasje), geen mogelijkheid om het rugpand te verstellen en een heel dun, ielig heupriempje) en was dus des te blijer toen we van mijn ouders een goede drager mochten uitzoeken.

Trouwens leuk dat jullie naar de oostenrijkse bergen willen gaan: daar wonen wij namelijk 8) (gebruik de drager dan ook meer dan gemiddeld :)) !
Als je nog vragen hebt, mag je altijd PB-en.

Veel succes met uitzoeken!
wij hebben er 1 van bever winkel maar die is eigenlijk gemaakt door vaude voor het huismerk van de bever
ik ben er erg blij mee kai heeft er veel in gezeten en nu elin.
wij hebben er ook 1 en erg veel gebruikt :thumbup:
De jongste was nogal huilerig toen ze tandjes kreeg, wilde alleen maar gedragen worden, dan is zo’n ding echt ideaal…
ook op vakantie erg veel gebruikt en zowel wij als zij vonden het echt super.
dit jaar nemen we hem denk ik ook wel mee hoewel ze wel zwaar zal zijn vrees ik (2,5 jaar dan) ze weegt nu 10 kg.
Wij hebben ook een nomad, al een ouder merk. Ik heb verschillende geprpbeerd en wel gemerkt dat een "goed"merk echt wel verschil geeft in het draag gemak dus zou daar zeker op letten!
@maantje wrote:
dit jaar nemen we hem denk ik ook wel mee hoewel ze wel zwaar zal zijn vrees ik (2,5 jaar dan) ze weegt nu 10 kg.
Bij een goede drager valt dat reuze mee hoor!
Mijn jongste van net 1 weegt net 9kg en gisteren nog dik een uur met hem in onze rugdrager gewandeld, hoor - zonder problemen!
Heb afgelopen zomer onze 3-jarige (toen 12,5kg) er heel af en toe ook nog wel eens een stukje in gedragen. Dat voelde ik duidelijk meer, maar vooral door zijn lengte (wiebelt natuurlijk meer dan met een kleintje erin). Qua draagcomfort/gewichtsverdeling ging het echter prima!