rugdrager Vaude ; wat is het verschil?

We zijn ons aan het orienteren op een rugdrager voor Marlot (18 maanden, 11kg) en mogen nu van mijn Vaude Jolly Comfort een paar dagen lenen om uit te proberen. Ik vind het een superding en ben meteen op marktplaats eens gaan snuffelen. Nu zie ik de Vaude Jolly comfort maar ook de Vaude butterfly. Ik heb al op verschillende sites gezocht, maar kan het verschil tussen die twee niet vinden (alleen wat prijsverschil) Weet iemand wat het verschil tussen 2 is?

Alvast bedankt!

het enige verschil dat ik zo kan ontdekken is dat de Jolly comfort het “tergoform” systeem heeft en de Butterfly comfort het “tergolight” systeem. Daarnaast heeft de Butterfly Comfort een ‘designprijs’ gewonnen…

VAUDE rugzakken met een “Tergolight� kenmerk hebben een kwalitatief hoogwaardig flexibel draaibaar frame dat gemaakt is van 7001 Duraluminium. Dit frame zorgt ervoor dat je het gewicht van de rugzak direct op de heupen draagt en voorkomt daarmee drukpunten op de huid. De lengte van het rugpand is makkelijk af te stemmen op de lengte van de rug.

alleen kan ik dan weer nergens vinden wat het ‘tergoform’ systeem inhoudt… :wall:

Als je zeker wilt weten wat het verschil is, zou ik even contact opnemen met Vaudé. Je kunt ze op werkdagen bellen, maar ook emailen.

Wij hebben overigens de Butterfly Comfort en het is echt een heel fijne rugdrager! Zelfs ik heb met Yvan kunnen lopen afgelopen zomer! Je draagt je kind feitelijk op je heupen, en dus geen getrek aan je nek of rug (mits goed afgesteld natuurlijk!) :thumbup: .

Succes met je afweging!