Ruben ~ operatie achter de rug en uitslag bekend

Gisteravond ontdekten Martin en ik een bobbeltje vlak boven Rubens plassertje aan de rechter kant en ook zijn zakje is nu erg klein geworden . We hebben zelf het idee dat het rechter balletje weer omhoog geschoten is (was bij de geboorte ook zo). Martin heeft gevoeld en hij kon volgens hem geen balletje voelen in het zakje.



Heeft iemand ervaring met wat er gedaan wordt mocht het balletje inderdaad omhoog geschoten zijn? Wat doen ze eraan en op welke leeftijd?



Het is op dit moment voor ons een beetje moeilijk om met Ruben naar de dokter te gaan, maar zoiets heeft toch geen grote haast?

niet dat ik niet wíl helpen, maar ik heb geen idee of het kwaad kan :think: . ik zou voor de zekerheid wel even met de ha bellen ookal kun je zo snel niet voor een afspraak , dan weet je tenminste of het kwaad kan of niet.

…voor zover ik weet heeft dat geen grote haast hoor.

(maar ik ben uiteraard geen arts :mrgreen: )



onze zoon heeft dit ook gehad, op CB toen ie klein was waren ze wel ingedaald, maar na een operatie waren ze omhoog geschoten.(toen hij ong. 2 jr. was)

(kan door schrik, kou e.d. dat ze omhoog schieten)

meestal dalen ze op gegeven moment wel weer… wij moesten dat ook afwachten. Alleen gebeurde dat bij onze zoon niet.

toen hij 6 jr. was is hij er aan geopereerd.



Hij kreeg ontzettend veel pijn (we wisten niet wat er precies was; hij is gehandicapt) en had een bult in zijn lies. Met de operatie ontdekten ze dat zijn balletje afgestorven was. Dit is dus wel het uiterste scenario hoor.

Zijn andere balletje is later naar beneden geplaatst.



De bult in zijn lies kan ook een liesbreukje zijn hoor, dat dachten ze nl. eerst ook bij onze zoon.



Groetjes van mij

Toen Guus een paar dagen oud was kwam de huisarts langs en haalde de “ballenkaart” op. Dit was een blauw papiertje van de wijk (1e controle thuis) en daarop stond dat zijn balletjes ingedaald waren.