rsi / cts tijdens zwangerschap

na al weken met een pijnlijke schouder/arm rond te lopen alsnog weer naar de huisarts gegaan, mijn eigen schreef het af op spierpijn. maar nu hij op vakantie was kon ik mooi makkelijk naar een andere.

sinds de vorige keer is de pijn minder geworden maar het is nu om de haverklap aan het tintelen, vanaf het midden van mn bovenarm totaan mn hand (duim wijs en middelvinger)

hij heeft wat meer bekeken hoe of wat, en kwam nu met de conclusie dat dit inderdaad geen spierpijn is maar waarschijnlijk carpaal tunnel syndroom.

‘gelukkig’ zou het na de zwangerschap over moeten gaan maar tot die tijd loop ik er wel mee…

volgende week donderdag afspraak bij de neuroloog om verder onderzoek of het echt cts is (via emg) hoe nu verder en of er alsnog iets aan te doen is voor nu.

heeft iemand hier ervaring met deze klachten tijdens (of buiten) de zwangerschap? zijn er oplossingen voor?

en eigenlijk nog belangrijker voor dit moment: mag je tijdens zwangerschap wel een EMG? het klinkt nogal… groot en heftig? :shifty:

hopelijk kennen meer dames dit en kunnen jullie me helpen met ervaringen

Toen ik zwanger was van Nina, had ik ook last van CTS. Alleen dan in mijn pols, dus last van tintelende vingers. Ze hebben er toen niets aan gedaan, en een paar weken na de bevalling was het eigenlijk ook weer weg.

Dus van onderzoeken weet ik eigenlijk niets. Maar ik neem aan dat je je ha weet dat je zwanger bent? En anders van te voren even aankaarten in het ziekenhuis.

Ik heb ook een soort van CTS gehad tijdens mijn zwangerschap… Heel vervelend… Zere handen en ik had een soort van polsbeschermers aan als ik ging slapen zodat ik mijn polsen niet kon buigen want dan werd de pijn alleen maar erger…

Ben met de 30weken zwangerschap moeten stoppen met werken, kon mijn eigen eten niet eens meer snijden…

Ik had hele dikke vingers van het vocht…

Na de zwangerschap duurde het nog wel even voordat het weg was maar het is wel vanzelf weggegaan…

grts patricia

hey allebij!

dankjullie dat jullie je ervaringen wilen delen:)

boerinnetje wat raar dat ze er niets mee hadden gedaan! de huisarts wist idd ervan dat ik zwanger ben en heeft dat ook bij de verwijsbrief vermeld. maar voor de zekerheid druk ik ze er wel even op na als ik er volgende week heen ga,

babylover, ik weet niet of het echt erger wordt als mn pols gebogen is. naar mijn gevoel komt het juist eerder vanaf mn arm :think: de huisarts zei me ook al iets over die ‘brace’ hopelijk kunnen ze iig iets doen wat werkt. ben wel blij te lezen dat het uiteindelijk na de bevalling, (of in ieder geval na een tijd) weg zou gaan.

al moet ik zeggen, mijn moeder heeft het altijd gehouden totaan de operaties aan beide polsen. toen was ik al een jaar of 15 denk ik. hoezo eigenwijs :shifty:

heb het onderzoekje ondergan voor cts waaruit bleek dat dat het niet was, maar juist een zenuw of bloedbaan die verkneld is bij mn schouder. tos noemen ze dat heb ik begrepen. in ieder geval komt het dus niet vanuit de zwangerschap en zou ik riichting fysio moeten gaan. maar gezien dat nu niet mogelijk is helaas moet het even wachten. gelukkig is de pijn wel weg