RS, Bovenste luchtweg-infectie, en nu weer virus...

… achter de rug, gelukkig!



Jaja, het was weer zover… Na RS (30 nov-1 dec) en een bovenste luchtweg-infectie (14-17 feb) heeft Quentin van afgelopen maandag t/m vandaag in het ziekenhuis gelegen met een verkoudheidsvirus… Hij heeft bijna de hele week aan de monitor gelegen i.v.m. een -af en toe- te lage saturatie (zuurstofgehalte bloed) en hij is tot gisteren verneveld. Iedere 3 uur een kapje op en een kwartier spray-en… Horendol zou ik er van worden als ik hem zou zijn, maar goed…



Ook hebben ze bloed geprikt bij hem gisteren, om te kijken of hij allergisch is voor m’n grasparkiet Dodo (zie ook foto’s Showforum). Laatst hebben ze heerlijk liggen spelen samen, en toen ik Quentin naar bed bracht was er nog niks aan de hand. Na 2 uur haalde ik hem uit bed, en hij zat opeens helemaal vol. Dus gaan ze nu kijken of hij misschien allergisch is… Normaal gesproken kunnen ze dat pas later beoordelen, maar stel dat er nu uitkomt dat hij allergisch is voor bijvoorbeeld vogels, dan kan dat nu al duidelijk naar voren komen…



Wat mij wel heel erg is opgevallen, is dat er ontzettend veel kinderen zijn met dit soort kwalen. Bij Quentin op de afdeling lag het zowat vol met kinderen met dit soort dingen… In dit ziekenhuis bijvoorbeeld waren vorig jaar ongeveer 10 gevallen met RS. Dit jaar zitten ze al boven de 30… :think:



Maar afijn, we zijn nu weer lekker thuis! :dance: En hij is echt een moederskindje aan het worden, is gebleken de afgelopen week. Zodra hij mij zag, was het armpjes naar mij toe strekken en kroelen maar… Mama vond dat helemaal niet zo erg, moet ze eerlijk bekennen… :wink: :inlove:

Gelukkig dat het weer goed gaat. En lekker thuis!

Jeetje Yvette, dan heeft hij nog lang in het zkh gelegen met de verkoudheid…

Ik hoop dat hij niet allergisch is voor jullie grasparkiet, dat zou wel heel jammer zijn!

Veerle is op het moment ook verkouden, maar waardoor moest Quentin dan in het zkh opgenomen worden?? Omdat hij geen lucht meer kreeg??

Maar goed dat hij nu weer thuis is! Geniet maar weer lekker van hem!

Hee Lieke,



Hij moest worden opgenomen omdat hij benauwd was, 40.4 graden koorts had en helemaal vol zat…



Ik zelf denk (lees: ben bang) dat hij óók allergisch is voor m’n grasparkiet… Ik vond het wel heel toevallig dat -toen ze samen heerlijk hadden gespeeld- hij erna helemaal vol zat. Maar ja… 12 april moet hij voor controle bij de kinderarts komen, dus dan zullen we wel horen of hij er allergisch voor is. Of voor iets anders… Afwachten maar!



En we zitten met z’n tweetjes écht te genieten van het feit dat we weer lekker thuis zijn! Hij zit continu nee te schudden (wat hij doet als hij enthousiast is) en hij heeft continu een big smile op z’n gezicht (net als z’n moeder…)! :wink:

Ja, geniet er maar lekker van!! :inlove: :mrgreen: