Luc en Stan zijn gek op rozijntjes, maar de laatste tijd vraag ik mij af of ze er wel tegen kunnen? Ze hebben namelijk regelmatig onverteerde rozijntjes in hun poepluier, ook hebben ze dunnere poep en hierdoor vaak billenuitslag.
Vorige week waren de rozijntjes op en hebben ze dus een aantal dagen niks gegeten. De billenuitslag is weer bijna weggetrokken en de poep ook wat steviger geworden.
Maandag was ik bij de winkel en heb ik weer rozijntjes gehaald, gisteren en vandaag hebben ze weer rozijntjes op en vanmorgen vond ik alweer 15 onverteerde rozijntjes in Luc’s poepluier en Stan krijgt weer wat billenuitslag.
Ze zijn trouwens bekend met een voedselallergie, in ieder geval pinda’s (huidtest gehad) en waarschijnlijk nog wat andere dingen die (nog niet) getest zijn. Zo reageren ze ook op cashewnoten en pepernoten.
Misschien heeft het gewoon met de leeftijd te maken en zijn de darmpjes nog niet rijp genoeg? Of anders heeft het toch met hun voedselallergie te maken.
Vandaar dat ik even wilde weten of er andere dreumessen zijn die regelmatig rozijntjes eten en of ze deze ook uitpoepen?
De oudste poepte ze ook vaak in het geheel uit. En de ene keer dat T.ygo ze gegeten heeft ook. Volgens mij kauwen ze dan gewoon niet goed ofzo :think: En rozijnen/druiven werken laxerend
Ik vind geen onverteerde rozijntjes in haar ontlastig, maar ik merk wel dat als ze teveel (en dat is niet extreem veel, hoor ;)) rozijntjes eet, dat ze dan vaker ontlasting heeft. Op zich natuurlijk logisch, ze werken immers laxerend. Als een kind overgevoelig is voor bepaalde dingen, dan kan ik me wel voorstellen dat rozijnen extra ‘werken’. Misschien bewaren voor bijzondere gelegenheden?
Jinthe lijkt het bv. te hebben met mandarijnen. Ze kan best een paar partjes eten, maar geen twee mandarijnen en zeker geen paar dagen achter elkaar, dan krijgt ze buikpijn. Terwijl een ander kind daar misschien geen last van zou hebben.
Luc en Stan eten echt 2 a 3 doosjes rozijntjes op een ochtend :oops:
(Ze pakken deze gewoon uit de keukenlade :wall: en dan vind ik het zielig om deze weer af te pakken)
Dus ik denk dat het gewoon teveel van het goede is…
Ik ga gewoon een andere plek (lees: eentje die niet bereikbaar is voor kinderhandjes) zoeken voor de rozijntje en dan krijgen ze voorlopig 1 doosje 's ochtends en als dat nog niet beter gaat dan nog minder vaak.
Dat vind ik inderdaad nogal veel. :mrgreen: Volgens mij krijg ik daar zelf zelfs last van als ik dat een paar dagen achter elkaar doe. :mrgreen:
Jinthe krijgt max. één doosje op een dag en niet iedere dag. De zak met doosjes ligt hier ook boven op de magnetron, daar kan ze dus voorlopig nog niet bij.
:mrgreen: niet zo raar dat je het dan merkt aan de ontlasting
Boefjes :naughty:
Mijn moeder vertelde dat wij als kinderen ook wel tot een jaar of twee bepaald eten onverteerd uitpoepten. Ik ga er dus maar van uit dat dat niet zo raar is (zo kwam ik tot voor kort broodkruimels tegen, en nu nog: rozijnen ook nog steeds, halve druiven, stukken wortel). Zolang ze er niet merkbaar last van heeft denk ik niet dat het een probleem is.
kyano heeft ook regelmatig rozijntjes in de pamper zitten
die eet ze niet overdreven vaak
Hier ook altijd hoor, onverteerbare rozijntjes in haar pampertje.
Ook met druiven trouwens…
heb het bij ella nog nooit gezien, maar goed die krijgt op zijn hoogst om de twee dagen een doosje.
Rozijntjes vind ik niet vaak terug, maar druiven en worteltjes wel! Mevrouw kauwt ook niet, maar slikt alles zo door…
Ik vind rozijntjes meestal ook in z’n geheel terug in de ontlasting. Misschien is 1 doosje beter dan 2 a 3 ! Boeffies :mrgreen: !