rouwen om huisdier

Mijn neefje is 10 jaar. Hij heeft jaren een konijn gehad waar niet echt iets mee gedaan werd. Die zat maar in zijn hok en kreeg 2 keer per dag eten. Het beestje werd nooit opgepakt of geaaid ofzo.



De konijn is begin september overleden. Het beestje was al een paar weken niet lekker, maar zijn ouders vonden het niet nodig om met het beestje naar de dierenarts te gaan (hoewel ons konijn daar allang geweest was, maar dat terzijde).



Op een dag was het beestje echt heel ziek en deed eigenlijk niets meer. In de auto onderweg naar de dierenarts is het beestje toen overleden.



Mijn neefje heeft er nog altijd erg veel verdriet van. Hij komt iedere avond huilend naar beneden, omdat hij zo aan het konijntje moet denken. Ook kan hij andere konijntjes niet zien, dan moet hij al huilen.



Voor mijn gevoel duurt het rouwen om dit beestje veel te lang, maar ik heb er helemaal geen ervaring mee. Is er iemand die dit ook mee heeft gemaakt? En hoe kan het verdriet van het arme kind verzacht worden?

Wat zielig zeg voor je neefje! :cry:

Hier is onze poes laatst doodgereden.

We hebben hem ten eerste sà men begraven in de tuin, hij heeft zijn eigen plekje waar Broes ook naar toe kan gaan en soms doet hij dat nog wel eens.

Wat hebben ze gedaan met het konijntje?

Een paar dagen later stierf ons vogeltje ook nog en toen heeft Broes hem ook nog mogen vasthouden, op een doekje in een potje en ook dat vogeltje hebben we samen bij poes begraven, hij mocht zelf kiezen wat hij met het doekje ging doen en dat wilde hij bij zich houden.

Toen onze poes dood was gereden huilde Broes 's avonds in zijn bed.

Ook heel zielig en toen hebben we hem gezegd dat we een foto van poes zouden afprinten en die mocht hij dan bij zich houden.

Broes en Senne hebben beiden een foto van poes bij zich op hun kamer.

De 2e nacht heeft Broes nog eens gehuild en sindsdien gaat dat gewoon…

Misschien kunnen ze hem ook een foto van dat konijn geven?

Heeft hij nog andere huisdieren?