ik zit inmiddels voor de dere dag metme zieke meisje op schoot. ze heeft hoge koorts, tussen de 38 en 39,5 en soms hoger…
kom ik bij de dokter, dochterlief net een beetje geslapen en vind alles reuze intresant, kijkt wat om zich heen… hij begon al: die ziet er niet zo ziek uit… :shock: im vind wel anders, hem aan het verstand proberen te brengen dat ze al drie dagen flinke koorts heeft… zegt hij, dat valt wel mee,bij dit virus mag het gerust opkopen tot 42 :shock: :shock: :shock:
ben nog steeds niet gerustgesteld, ze is erg kortademig, k kan de longen van buitenaf horen knisperen… maar er is volgens hem niks aan de hand… en ze is ook suf, valt telkens in slaap ed…
k ga zo straks rond 5 de hap bellen
t voelt zwaar k*t als je niet serieus genomen wordt…
:hug: :hug: voor jullie allebei…Ben benieuwd of je naar de hap mag komen?! :hug:
Das balen! Ze zeggen toch altijd 3e koortsdag is ha…jij weet het beste hoe je kind normaal is. Hoop dat ze snel opknapt!
Bah! Buiten het feit om dat je je zorgen maakt en graag wil dat je meisje beter wordt is het ook zo’n rotgevoel om niet serieus genomen te worden :hug: :hug:
Fijne huisarts :wall: Ik mag hier altijd haar longetjes laten luisteren als ik het niet vertrouw…
Groot gelijk dat je straks de hap belt!
Hopelijk is ze morgen niet te ziek voor haar 1e verjaardag!!! :hug:
ff update… ze valt me nu telkens weg… ins laap… wil niet meer drinken!
ik de dokter gebeld zegt de assistente dat ze het mij zeer kwallijk neemt dat ik twijfel aan de profesionaliteit van de arts… :shock: terwil ik alleen maar erg ongerust ben omdat ze nu zooo andes is dan wat ze anders is!
ze heft inmiddels boven de 40
Wat asociaal! Je wordt gewoon afgewimpeld als overbezorgd moedertje ja… Ik zou de hap bellen en eisen dat ze gezien wordt! Hier zeggen ze altijd dat als ze koorts hebben en suf worden je juist meteen moet komen!
hier moet je ook meteen bellen en komen als ze suffig worden met koorts…
Ik weet dat Konijn nu naar de HAP is!!
Ik mee
Wat belachelijk zeg dat je niet serieus wordt genomen!!! Hopenlijk valt het mee bij de HAP en knapt je meisje snel weer op!
Meid, ga op je strepen staan desnoods nu naar de HAP!
Ik had het met Tes niet om je bang te maken, maar ook koorts, suf, hoesten en benauwd, di avond naar de huisartsenpost geweest en werd naar huis gestuurd als een kleuter.
Woe ochtend gelijk eigen huisarts gebeld. Woe middag lag Tes hier in het ziekenhuis met RS en vrijdag is ze met loeiende sirenes naar Groningen vervoerd en heeft ze 10 dagen aan beademing gelegen.
Wat ik er mee zeggen wil is dat mijn gevoel mij ook heel sterk aangaf dat het niet goed ging met mijn kind, niet dat jou kindje hetzelfde heeft.
Als je heel sterk het gevoel hebt dat het niet klopt zekersteweten op je strepen gaan staan!
Jij kent je kind het beste, DOEN!
:hug:
konijn , wat vervelend zeg!! ben benieuwd of de hap je wel serieus genomen heeft! wat een bull shit van die arts zeg!
@konijn wrote:
ff update… ze valt me nu telkens weg… ins laap… wil niet meer drinken!
ik de dokter gebeld zegt de assistente dat ze het mij zeer kwallijk neemt dat ik twijfel aan de profesionaliteit van de arts… :shock: terwil ik alleen maar erg ongerust ben omdat ze nu zooo andes is dan wat ze anders is!
ze heft inmiddels boven de 40
Klacht indienen tegen die tr… :silenced:
Hoe durft ze dat te zeggen ten tweede waar is haar proffessionaliteit gebleven, pfff
Hopelijk word je bij de HAP wél serieus genomen
Hekel aan huisartsen die je afwimpelen met kleine kindjes, ja het virus nu is hardnekkig, maar je kan een kindje wel even behoorlijk bekijken én de moeder geloven aan wat ze zegt :twisted:
jaaaaaaaaaaa ben ik weer!!
gelukkig erg gerust gesteld, maar toch met de zelfde diagnose, al wel nu met een kanttekening. De longen klinken onrustig, maar wel acceptabel, deze arts zei dat hij hire niet iets voor zou voorschrijven. De oren zijn rood, maar lijkt op zijn retour. Ws heeft ze al een oorontsteking gehad… wat mij niet is opgevallen :oops:
hij vroeg of ik me zorgen maakte over dehoogte van de koorts, die mag bij een virus oplopen tot 41 graden. De 42 die eingen (vervangende) huisarts zei was vreemd, want bij een virus kan de koorts niet hoger als 41 graden, maar kan ook weinig tegen gedaan worden. Gewoon in het rompertje in bed, ze gaan vanzelf huilen als ze het koud hebben!
ehm… wat zei hij nog meer… O hij vond het erg belangrijk dat de moeders niet ongerust waren. En dat ben ik nu ook zeker niet. Heerlijk wat een fijne vent… k wilde em wel om zn nek vliegen :oops: t was al beetje een oude…
ze was ook wel benauwd, maar om daar astmapompjes voor mee te geven vond ik zelf beetje… te… dus
ze is dus goed ziek, maar er kan niks voor gegeven worden omdathet een virus is. Ow… dat ze telkens in slaap viel, dus suf was, kwam doordat ze ws bijna is uitgedroogd. Ik dacht :shock: huh… hoe kan dat nou, dat komt omdat ze door zweten en huilen, en giga veel snotter ontzettend veel vocht kwijt raken de hele dag. Dus als ik ors had, dat gaan geven. Dat heeft ze inmiddels op!
en de zetpil… ja daar issie weer! zo lang mogelijk uistellen omdat bij een virus dekoorts het werk moet doen! dus ligt ze nu zonder zetpil in bed en ze slaaaapt :dance:
sorry dathet wat lang duurde… k dacht eerst ff snel me werk doen, en de taarten bakken, want ze is morgen nog jarig ook!
Een klacht ga ik niet indienen maar ik trek wel beter me bek los. Ook vond deze arts het wel erg belangrijk om om de drie/ vier uur de koorts te meten, zodat je de lijn in de gaten kan houden hoe de temperatuur is, ipv wat onze (vervangend) huisarts zegt… dat wij huisvrouwen veel te snel de termometer in de poepert stoppen… :silenced: (dit doe ik maar zelden… dus schaffen we maar een oorgeval aan… )
zo ik ben me frustraties weer kwijt! dankje wel kok!! :dance: :lol: nu balen… k heb geen ballonnen voor morgen
ennn… ik ga nu lekker de bak van de kwaktaart uitlikken… :drool: :drool:
Fijn dat je nu serieus genomen bent en idd helaas kunnen ze niets doen aan een virus, maar je bent nu gerust en zij duidelijk ook als ze lekker slaapt
enne die klacht kan ook als “even onder aandacht brengen” dat je niet gedient bent van zulke opmerkingen als je belt voor een advies ivm je zieke kindje.
Het hoeft niet voor het erecht natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:
Is de bak al leeg gelikt :drool:
Hopelijk is ze morgen wat beter en kan ze lekker smullen van haar eerste echte verjaardagstaart.
Alvast van harte een jaar alweer :dance: :inlove:
als die opmerking over die professionaliteit van je eigen huisarts-assistente komt zou ik daar zeker met haar op terugkomen. Want dit gaat ongetwijfeld nog een keer spelen of een eigen leven lijden.
Krijg je steeds het gevoel niet serieus genomen te worden.
Vervelend hoor… Wat een verspilde energie door zo’n arts.
En het is supereng als de koorts zo hoog oploopt, ondanks dat de boekjes zeggen dat het mag.
Je hebt het goed gedaan door nog een keer te gaan en die 2e arts ook door ook te zeggen dat moeders niet ongerust moeten zijn. Die onrust breng je toch ookover op je kindje…
Nou… hopen dat haar lijfje het aankan en dat ze vandaag of morgen weer een beetje opknapt. Lekker waterijsjes eten tegen de uitdroging? gewoon klein feestje van maken op de bank, boekje, filmpje…
en vooral voor jou… sterkte!!!