roosvicee laxo

Hoi allemaal,



Wis tniet goed waar ik het laten moest, dus dan maar hier…



Bastiaan heeft last van obstipatie en poept soms pas na 3-4 dagen…nou geef ik hem roosvicee laxo, soms een theelepeltje in de voeding, en soms gewoon zo, met water.



Ik vroeg me alleen af, er is vast een maximum voor een baby van 5,5 maand…weet iemand dat toevallig?

Laxeermiddelen bij baby’s doe je mi onder begeleiding van de huisarts en sowieso niet met roosvicee.

Beter even langsgaan dus en advies vragen?

Ik heb het van de week besproken met de KA, alleen dus vergeten te vragen wat een goede dosering is…



En ik heb het over een theelepeltje vruchtensap, niet over ‘laxeermiddelen’…vind dat een beetje een heftige benaming.

Max 2 kleine flesjes per dag dus flesjes van 60 dus max 120 ml per dag (of 3 flessen liefst een 's ochtends, smiddags en de laatste fles)



De benaming laxeermiddel vind ik wel wat hoog gegrepen, het gaat om vruchtensap die de ontlasting makkelijk maakt, maar is wel in de winkel te koop bij de baby spullen Hier wel elk geval.



Ik heb het oook op aanraden van de HA gebruikt voor Riley

Thanks! Jij gaf het dus gewoon los, tussen voedingen door? En in die 60 of 120cc, hoeveel roosvicee deed je daar dan in?



Ik doe nu een dessertlepel (ong halve eetlepel) of 2 theelepeltjes 2x pd door zijn voeding…



Ik denk iig dat het komt doordat hij nu in zijn laatste fles rijstebloem krijgt…en ik wil het inderdaad allemaal wat soepeler laten verlopen, dus een natuurlijk middel als pruimensap leek me daar prima geschikt voor.

Ik gaf 60 cc tussen door inderdaad, als hij het niet door zijn flessen kreeg.



Dus niet door flessen betekende 60 'sochtends en 60 in de middag.

Door de flessen heen kreeg hij geen 120 nog.

Ik deed ook halve eetlepel ongeveer (of half dopje.)



Dus het is bij mij of door de fles, of als limonade.

En ik deed het inderdaad ook om het soepeler te laten verlopen, nu krijgt hij het soms nog. Maar niet te vaak.

Als het goed is staat er op het etiket op de fles een heel klein schematje hoevoel een baby per dag max zou mogen hebben :slight_smile:

Ik heb het Tycho ook gegeven en ook op aanraden van de ha. Ze zei eerst dat middeltje proberen voordat ik hem wat laxerends geef.



Ik heb het hem gewoon gegeven als flesje sap. Wel heel waterig gegeven
.

Ja ik heb zoiets, voor je medicijnen wat laxerend werkt, dat in een baby ‘propt’, waarom niet eerst iets natuurlijks? En deze instelling had mijn HA gelukkig ook.

Hier mocht mijn meisje met dezelfdeleeftijd 120 ml per dag.

@Sweet-Love wrote:

Ja ik heb zoiets, voor je medicijnen wat laxerend werkt, dat in een baby ‘propt’, waarom niet eerst iets natuurlijks? En deze instelling had mijn HA gelukkig ook.




Ja precies, helemaal mee eens.



Veertje, maakte je die 120cc ‘waterig’ of in de verhouding die op de fles staat? (1 deel roosvicee/ 4 delen water)