Roompot Weerterbergen, is dat wat?

Hallo allemaal,



Is er wel eens iemand op dit park geweest?

Is dat leuk? Is er genoeg te beleven en is het een mooie omgeving?



Wij gaan 20 november een weekendje weg en ik heb nog niets geboekt.

Maar een kennis van ons had datzelfde weekend geboekt aldaar, maar die hebben dat weekend een feest waar ze bij moeten zijn. Dus ik zit in overweging om het van ze over te nemen…

Hoi anita



wij zijn er geweest vorig jaar oktober. We hadden toevallig goed weer en dat heeft wel een grote rol gespeeld



Het park is best leuk, de huisjes zijn eenvoudig. Als je op center parcs gewend bent. zijn deze huisjes, het centrum en zwembad, een heel stuk eenvoudiger.

Het zwembad is best klein, 1 groot bad, 1 buitenbadje en 1 klein peuterbadje. Het centrum bestaat uit een supermarkt, 1 restaurant 1 winkel en 1 snackbar. Verder wat sportfaciliteiten.

aan de overkant van het park ligt een leuke kinderboerderij/speeltuin.



Ik zou zelf zeggen: als je goed weer hebt, is het super, heb je minder goed weer, dan ben je erg aan de huisjes gekluisterd



wat je goed in de gaten moet houden, is dat je appels met appels moet vergelijken. Wat is de prijs van de weerterbergen? En dan ook echt de TOTAALprijs inclusief de verplichte toeristenbelasting, schoonmaak, beddengoed en al wat dies meer zij.



Centerparcs heeft namelijk sneeuwpret aanbiedingen op dit moment (voor de link mag je me PBen)

dat is tot 40% korting op de huurprijs en voor veel parken houdt dat in dat je bijna even duur of goedkoop uitkomt als bij landal of Roompot. En dan heb je wel een echt subtropisch zwemparadijs, action factory, grote overdekte market dome, kinderanimatie en noem maar op. voor de winter wel zo ideaal.



Als Roompot echt VEEEL goedkoper uit de bus komt dan CP, dan zou ik zeggen: ga er voor, het wordt best een leuk weekend. Maar als het maar een paar tientjes scheelt, zou ik in de winter toch mijn geld op CP inzetten



Groetjes

carina

Tsjah, het gaat er om dat we er even lekker uit zijn.

Shoppen en stadten in een vreemde omgeving is ook altijd leuk!

Misschien is er wel iemand die een overdekte winkelmogelijkheid kent daar in de omgeving. Voor als het slecht weer is.



Voor € 150,-



Exclusief:

• waarborgsom (€ 65,-) deze wordt teruggestort door Roompot Vakanties na uw verblijf.

• Lokale heffingen € 1,53 p.p.p.n.



Ik denk dat dit wel een mooi prijsje is voor een weekendje weg.



We kunnen ons eigen beddegoed mee nemen en schoonmaak hoef je niet persé af te nemen toch?

Hoi anita



Nee, je hebt gelijk, dat is wel erg goedkoop

CP heeft als goedkoopste voor dat weekend Port Zelande voor 199, daar komt ook toeristenbelasting bij (al zit de schoonmaak er wel bij in)

De rest is allemaal duurder



150 is niet duur, je kan inderdaad eigen beddengoed meenemen en zelf de schoonmaak doen. Ik ben zelf nogal een verwende tante als het om vakantie gaat, dus ik vind het fijner als dat er bij zit. Maar als je dat niet erg vindt, en ook niet dat het wat eenvoudiger is, dan kun je zeker voor 150 euro fijn een weekend weg!



daar in de buurt: weert is leuk om te winkelen, er zit ook een overdekt speeliets voor kids in de omgeving; bij de receptie liggen allemaal foldertjes

Veel plezier!

@catje1977 wrote:

Hoi anita



Nee, je hebt gelijk, dat is wel erg goedkoop

CP heeft als goedkoopste voor dat weekend Port Zelande voor 199, daar komt ook toeristenbelasting bij (al zit de schoonmaak er wel bij in)

De rest is allemaal duurder



150 is niet duur, je kan inderdaad eigen beddengoed meenemen en zelf de schoonmaak doen. Ik ben zelf nogal een verwende tante als het om vakantie gaat, dus ik vind het fijner als dat er bij zit. Maar als je dat niet erg vindt, en ook niet dat het wat eenvoudiger is, dan kun je zeker voor 150 euro fijn een weekend weg!



daar in de buurt: weert is leuk om te winkelen, er zit ook een overdekt speeliets voor kids in de omgeving; bij de receptie liggen allemaal foldertjes

Veel plezier!




Dankjewel! Dat gaat vast lukken.

In Weert zelf ligt De Munt. Dat is het overdekte winkelcentrum in het centrum van de stad. Best leuk :thumbup: . En de binnenspeeltuin Kinderland is ook leuk.

@Suuus wrote:

In Weert zelf ligt De Munt. Dat is het overdekte winkelcentrum in het centrum van de stad. Best leuk :thumbup: . En de binnenspeeltuin Kinderland is ook leuk.




Bedankt voor de tip!

Is dat KINDERLAND wel wat om met 1 kind van een jaar naar toe te gaan?

Wij zijn ook geweest en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet nog een keer heen hoef. Het was wel leuk hoor, en voor even weg is het vast wel leuk. Maar ik vond het nou verder niet erg speciaal.



Zwembad vond ik niet echt leuk (was niet heel klein hoor, wel in een vorm en met een glijbaan dacht ik, maar ik vond het niet wat).

Eten was wel grappig, maar ook niet bijzonder. Zo’n thema-avond-buffet.

Er is op het park zelf een hal met een klimding maar niet leuk voor een kindje van 1jr.



Kinderland ligt heel vlakbij en was voor onze dochter, toen drie, wel leuk maar voor de jongste was het veel te groot en te onoverzichtelijk.

Er ligt geloof ik wel ook een zwembad (uitgebreid) naast, daar zijn we niet geweest.



Je kon wel leuk winkelen in de buurt vond ik, geloof dat er twee leuke plaatsjes in de buurt zijn.





Wij hadden trouwens een groepshuis, nieuwbouw. Dat was erg netjes.

Wij zijn pas geleden geweest.

De Munt is inderdaad een leuk winkelcentrum :thumbup:



Wij hadden een gourmet pakket besteld, dat was erg goed verzorgd :drool:

De bedden vielen me 100% mee; boxsprings en goede dikke kussens :mrgreen:

Roermond is ook een leuke stad om te winkelen met een groot outletcentrum

@lbc wrote:

Roermond is ook een leuke stad om te winkelen met een groot outletcentrum




Dat is nice!

let wel even op of het linnen pakket niet verplicht is…

Vaak zijn dat helaas de kleine lettertjes bij zulke aanbiedingen dat opgemaakte bedden en eindschoonmaak verplicht zijn en dan zit je ineens 50-75 euro duurder!

Wij vonden het wel een heel leuk park! Overal leuke speeltuintjes op het park, vlakbij het bos en kinderboerderij tegenover die ook nog eens gratis is. Verder is het centrum vrij dichtbij met de auto.

In de Weerterbergen zelf kun je héérlijk wandelen en wat info vinden over de oude grafheuvels:



“Een van de grootste prehistorische begraafplaatsen van noord-west Europa uit de late bronstijd, ongeveer van 1000 tot 600 v Chr. De hier toegepaste methode is karakteristiek voor het Kempenland. Oorspronkelijk zo’n 1450 grafheuvels. Een gebied van ongeveer 6 Ha met zo’n 150 grafheuvels is voor het publiek toegankelijk gemaakt. Enkele van deze grafheuvels zijn gerestaureerd”.



Prachtig natuurgebied om te wandelen.



Je hebt er idd Kinderpretland en een leuk winkelcentrum.

Ook heb je naast Kinderpretland een subtropisch zwemparadijs de Ijzeren man, en Natuurcentrum de Ijzeren man met lekkere zelfgemaakte honing ed.



maar idd voor vel van deze dingen heb je toch wel mooi weer nodig.



Succes met beslissen :mrgreen:

Roompot heeft hele leuke aanbiedingen!



Wij zijn een paar weken geleden een week naar Cochem geweest en heb last minute geboekt omdat het een rustige periode was. We waren ipv rond de 850 euro nu maar 240 euro kwijt voor ons 6-en! (Luxe huis met bubbelbad en sauna.) Omdat we toen op die week flink hebben bespaard, hebben we er een weekend aan geplakt, maar dan in de Schaapskooi in Epe. Dat heb ik toen op dinsdag geboekt voor die vrijdag en was voor ons 6en maar 110 euro kwijt!



Ik zou dus zeggen wacht even met boeken, maar aangezien je dit kunt overnemen voor 150 van je vrienden is dat ook niet veel :smiley:



Misschien een tip voor iemand die wel “gewoon” wil boeken bij roompot in een rustige periode…

Ik heb bij roompot een weekend weg geboekt voor 39,-

4 persoons chalet.



Dus misschien kan je nog wel goedkoper als je via roompot zelf boekt, ze hebben nu winter aanbiedingen.



Wij gaan het weekend van de 13e

hoihoi



wordtlid van de nieuwsbrief. Ik heb net een aanbieding gehad over de mail van 2 euro perpersoon per nacht. komt nog iets boekingskosten over heen maar is dus echt een schijntje



groetjes

marlies

Wij zijn in juni naar weerterbergen geweest. Wij vonden het helemaal super! Maar het weer was wel wat anders als in november en ons dochtertje was al wat ouder. In november zou ik er niet voor kiezen om er naar toe te gaan. Het is vooral leuk als je lekker op een terrasje in de zon kunt zitten terwijl je kind met de mini disco mee doet of aan het spelen is. Als het wat kouder is zit je toch vaak in je huisje en die zijn niet zo heel speciaal. Ik vond het zwembad ook niet heel geweldig.

Ik kom zelf uit Weert en weet dat de vakantiehuisjes inderdaad erg eenvoudig zijn (ik heb een tijdje gewerkt bij de Weerterbergen). Maar er is genoeg te doen in de omgeving.

Naast het park ligt Van Horne Hoeve, dit is een speeltuintje met kinderboerderij. Ook kun je hier een tochtje maken met de huifkar. Het vakantie park ligt naast een mooi bos waar je uren kunt wandelen. Zwembad de Ijzerman ligt op 5 minuten rijden. Bij het zwembad is ook een mooi bos met een grote kinderboerderij, Kinderpretland (overdekte speeltuin) en het Milieu educatief centrum.



In de stad Weert ligt een overdekt winkelcentrum De Munt. Op zondag is in Roermond het Outletcentrum en het Retailpark open.



Als je nog meer vragen hebt, hoor ik ze graag…