rookworst invriezen en ander invries vraagje

ik heb net rookworst klaar gemaakt, echter we hebben nog een halve rookworst over.

kan ik die nog invriezen of gaat dat niet meer??

en weet iemand lekkere gerechten die ook in de vriezer kunnen? mijn man rijdt internationaal en dus moeten sophie en ik regelmatig iets eten wat goed in te vriezen is, zodat hij dat een week later kan eten.

Echter, verder als stamp kom ik niet echt, en om nou elke dag stamp te gaan eten vind ik ook niet zon succes…

dus alle tips zijn welkom!

macaroni alle pasta’s wel

apart portie gekookte aardappelen invriezen en een bakje met hachee of goulasch invriezen , lekker hoor :drool:

rookworst weet ik niet , ik doe altijd rookworst in stukjes door de stamp heen en als ik daar van over houd mik ik dat ook in de vries , later als ik het dan warm maak proef ik er niks raars aan en ben er ook nog niet ziek van geweest.

Hoi,

Zover ik weet kan je rookworst best invriezen, alleen wordt het er niet altijd lekkerder op.

Wat wel erg lekker is is je rookworst koud eten, op je boterham bijvoorbeeld, of gewoon als snackje…

nasi kan je ook goed invriezen, zelfgemaakte soep ook. ook zelfgemaakte ragout kan je goed invriezen, los rijst invriezen en je kan de volgende keer heerlijk rijst met ragout eten. En alle groenten kan je blancheren en invriezen (blancherern = 10 minuten koken en daarna afkoelen met koud water).

Groetjes, Dreampje

ik vries rookworst eigenlijk alleen tegelijk in met stamppot en wat ik dan erg lekker vind… het gezamenlijk in de magnetron opwarmen… smaakt het lekker naar rookworst :thumbup:

En in de vriezer: nasi, bami, pasta’s (eventueel losse saus en dat je alleen een beetje pasta kookt op het moment dat het nodig is… hier hebben we mini en grotere bakken met saus in de vriezer… voor alleen de jongste of voor het hele spul), dingen als groentesoep of snert laat zich ook goed invriezen en ontdooien, zelf maak ik vaak dingen als gehaktballetjes teveel van en vries dan een deel in. Als we dan een keer makkelijk willen trek ik een bak uit de vriezer, spinazie uit de la eronder…

Boemkool, broccoli, erwtjes, spinazie…deze zijn in 10 minuten gaar, dus die zou ik niet eens voor koken en invriezen.

Roerbak groenten is ook in 5 minuten gedaan.

Wat je kan doen is bijvoorbeeld kipfilet in blokjes snijden en met marinade invriezen. Hamlapjes, minute steak, kippepootjes kun je allemaal gemarineerd invriezen. In de ochtend uit de vriezer halen, en hij hoeft het alleen in de pan te gooien en een grote aardappel in de magnetron gooienen klaar is klara.

Chili, stoofvlees, rode kool met appeltjes kun je van te voren maken en invriezen.

Als je een keer kip uit de oven eet kun je porties invriezen.

Kan hij helemaal niet koken, of ben je niet thuis als hij er is? Want Er zijn talloze recepten die 30 minuten kooktijd hebben van vers, waar je de vriezer niet voor nodig hebt.

nef, het gaat er vooral om dat hij doordeweeks in engeland zit, en dus alles alleen maar op kan warmen in zijn oventje die hij in zijn vrachtwagen zit.

Dus neemt hij eten van thuis mee om dat op te warmen wanneer hij niet op de boot zit. Snap je?

Mijn pa is ook chauffeur, en die neemt gewoon blikken soep mee en wat ander ‘blikvoer’ wat ze dan makkelijk kunnen eten.

Heeft hij een vriezer in de truck dan dat hij dat bevroren eten mee kan nemen???

hij heeft idd een koelkast en vriezertje.

maar ik wil eigenlijk gewoon dat hij “vers” eten meeneemt omdat dat in mijn ogen toch altijd gezonder is.

En als ik toch moet koken voor fietje en mij, kan ik net zo goed iets meer maken dat het ingevroren kan worden.

Net maar even 4 porties wortelstamp gemaakt :smiley:

enne dames: alvast bedankt voor jullie ideeen. Ik had nog niet eens aan pasta gedacht namelijk!

(en dat terwijl we dat altijd al invroren als het over is :mrgreen: )

@knipoogje1983 wrote:

nef, het gaat er vooral om dat hij doordeweeks in engeland zit, en dus alles alleen maar op kan warmen in zijn oventje die hij in zijn vrachtwagen zit.

Dus neemt hij eten van thuis mee om dat op te warmen wanneer hij niet op de boot zit. Snap je?

Oooh…sorry. Verkeerd begrepen!

Hoe doen mensen dat met kamperen? Zijn er winkel gelegenheden waar hij eten kan halen? Smash bijvoorbeeld is aardappel puree in poedervorm. Bisto is jus in poedervorm. Kip wordt voorgekookt en vacuum verpakt verkocht. Ze hebben hier ook blikjes met gehakt en ui, beef stew, bolognese saus etc etc. En er zijn keteltjes die in de aansteker ding van de auto kunnen. Verder zou hij vers fruit en salade spul erbij kunnen eten.

Pasties (Cornisch Pasties) is een maaltijd op zich. Deeg waarin rundvlees, knolraap, aardappel, ui in zit. Erg lekker, mits het een echte Cornish pasty is!

Fray Bentos verkoopt vlees taarten (steak pies, chicken pie) in een blik. Schijnt ook goed te bevallen.

Er zijn naast de standaard potnoodle ook pasta potten of couscous zakjes te krijgen, beetje heet water erop, en in 5 minuten heb je een warme maaltijd. Wat gekookte kip erbij, hey presto.

Ook hebben ze roast beef in plakken. Smash, Bisto, blikje mais, plakje roast beef. Viola.

rookworst vries ik ook altijd bij de stampot in als we over hebben.

Verder nasi, bami, spaghetti enz enz kan je gewoon invriezen. aardappels gewoon vind ik vaak niet zo lekker uit de vriezer, de rest gaat prrrrrrrima.

@marloes vip wrote:

Ik denk dat je al veel tips hebt gehad. Wat je nog kan doen is verse pizza maken en dat invriezen.

Al die dingen die Nefarious schrijft, bah. Poeders en dingen uit blik. Dat zou ik ook niet hoeven. Dan maar idd wat meer koken en opwarmen. Wat jij met liefde bereid is toch het allerlekkerst.

:stuck_out_tongue:

Ik ben dol op Smash! :mrgreen:

ik kan idd wel vooruit.

en verse pizza maken is inderdaad ook nog een goed idee!

bedankt allemaal voor de tips!

@marloes vip wrote:

@Nefarious wrote:
@marloes vip wrote:
Ik denk dat je al veel tips hebt gehad. Wat je nog kan doen is verse pizza maken en dat invriezen.

Al die dingen die Nefarious schrijft, bah. Poeders en dingen uit blik. Dat zou ik ook niet hoeven. Dan maar idd wat meer koken en opwarmen. Wat jij met liefde bereid is toch het allerlekkerst.

:stuck_out_tongue:

Ik ben dol op Smash! :mrgreen:

Wat lust jij niet Nefarious? Volgens mij ben jij een wandelende kliko. Tips over eten, recepten, vragen, vraag het aan Nef. :thumbup:

Weet je wat…ik ben in een goede bui. Dus ik zal de kliko vergelijking als compliment beschouwen.

Ik eet geen orgaan vlees. Of spruiten.

De Hema heeft gratis zakjes waarin je de rookworst kunt invriezen :mrgreen:

Ik vind bami en pasta niet lekker als het ingevroren is geweest :silenced: Dan vries ik alleen de saus in en kook de rest vers.

Verder kun je zo ongeveer alles, behalve tauge heb ik gehoord, gewoon invriezen. Ontdooien in de magnetron maakt het er niet lekkerder op vind ik persoonlijk.

Succes, Petri

Ook losse rijst, stoofpotten, curries en zo kun je heel goed invriezen :thumbup: weet niet of iemand dat al genoemd had vandaar dat ik’t even noemde :mrgreen:

Volgens mij kun je (bijna) alles dat een langere kooktijd heeft en in een sausje zit prima invriezen. :think:

heb van de week een paar porties rode kool ingevroren. De jumbo heeft voortaan aardappels in pot, dus die heb ik oo kmaar gekocht. ben benieuwd of die smaken!

voor de rest bedankt dat jullie zo meedenken! :-*

Cottage pie (gehakt met wortel, ui, en prei bakken en dan een jus erdoor doen, in een oven-vaste schaal doen en een laag aardappel puree erover) kun je goed invriezen.

Je kan iets soortgelijks maken met kip in een jus met champignonnetjes/paprika/mini maiskolfjes/dragon, met gekookte aardappel schijfjes in een laag erboven op.

Ik zou geen saus op room basis invriezen, maar gewoon jus of tomaten saus gaat prima.

En uiteraard de bekende gepofte aardappel met boter en kaas.

ow nef, die eerste klinkt wel lekker!!

hoe is het weer trouwens in engeland?

@knipoogje1983 wrote:

In Engeland is het erg wit en koud. In Wales (waar ik woon) is het milder en de beloofde zware sneeuwval is niet gekomen, helaas!

Neem eem rode ui, courgette, rode paprika, gele paprika, paar teentjes knoflook, kipfilet, en kleine aardappeltjes, allemaal in gelijke stukken gesneden. Wat olijfolie, gedroogde oregano en marjoram. Kun je invriezen en kan je man in de oven bakken tot de kip helemaal gaar is. Makkelijke 1-pans schotel zonder dat het teveel op aardappel puree/stamp lijkt.

@Nefarious wrote:

@knipoogje1983 wrote:

In Engeland is het erg wit en koud. In Wales (waar ik woon) is het milder en de beloofde zware sneeuwval is niet gekomen, helaas!

Neem eem rode ui, courgette, rode paprika, gele paprika, paar teentjes knoflook, kipfilet, en kleine aardappeltjes, allemaal in gelijke stukken gesneden. Wat olijfolie, gedroogde oregano en marjoram. Kun je invriezen en kan je man in de oven bakken tot de kip helemaal gaar is. Makkelijke 1-pans schotel zonder dat het teveel op aardappel puree/stamp lijkt.

dan ben ik benieuwd of het goed te rijden is maar bedankt voor je antwoord!

ik heb mijn boodschappenbriefje al gemaakt om het morgen te gaan maken :drool: