Rooklucht in autostuur...

Wie kan mij vertellen hoe ik de rooklucht uit het stuur krijg.



We hebben een andere auto gekocht en daar is dus in gerookt. Nu ruiken mijn handen er elke keer naar.



De auto zelf heeft een speciale behandeling gehad en ruik je niets meer in.

Maar het stuur dus wel.



Wie heeft er tips?

weet niet of het een leren stuurwiel is? als er stof omheen zit kan je eens dat spul van de action proberen voor autobekleding schoon te krijgen… gaat het er goed mee uit…

en anders een nieuw stuur…?

Ja, het is een leren stuur.

Dus dat gaat dan helaas niet lukken.

Maar in ieder geval bedant. Die tip van de Action onthoudt ik voor de stoffen delen in de auto.



Misschien nog iemand een idee voor een leren stuur.

van oma’s site:



Leer schoonmaken én weer soepel maken doet u met een sopje van groene zeep, vochtinbrengende zeep (Dove), of glycerine. Neem een zachte doek en maak die licht vochtig met het sopje, dus niet kletsnat! Leer inwrijven en dan droog-/uitwrijven met een schone en zachte doek.

Wel eerst op een klein stukje uitproberen :wink:



Doordat je het echt reinigt en bezig bent met een lekker ruikend middel denk ik dat je die rooklucht er wel uit krijgt…tis toch echt van de aanslag dus viezigheid. Succes!

Er is eigenlijk maar 1 optie: een nieuw stuur. Die lucht krijg je er echt niet helemaal uit… (wij hebben een autobedrijf vandaar)

Of eventueel een leren hoes eroverheen.

Ik zou ook zeggen een nieuw stuur, dan ben je er vanaf.

wat voor een auto heb je dan? misschien hebben we nog wel zo’n stuur liggen in de autogarage van mijn man…

Dank voor jullie reacties.



We hebben een Volvo V40. Weet je dan voldoende voor het stuur?



Ben bang dat dat een dure kostenpost gaat worden.

ik zou eerst de tip van wola proberen, wie weet werkt het wel en anders kun je altijd nog een nieuw stuur kopen toch?

@MamavanImke wrote:

Dank voor jullie reacties.



We hebben een Volvo V40. Weet je dan voldoende voor het stuur?



Ben bang dat dat een dure kostenpost gaat worden.




die hebben we niet op de plaats staan wel heel veel andere volvo’s…

mooie auto trouwens…!! je kan altijd ffe op mp rondneuzen of ze er onderdelen van verkopen… als je mazzel hebt kom je er 1 tegen waar er niet in de auto is gerookt…

Ga de tip zeker nog even proberen.

Wie weet hebben we de lucht er dan zo uit.



Geen stuur op MP helaas.

let wel op aub dat je uitkijkt met wat je gebruikt!!! anders wordt het stuur glad en kan die in de bochten uit je hand glijden!!!