rookbeleid kdv

Hoi,

Ben even nieuwsgierig aan de hand van een discussie met de OC van nano’s kdv: wat voor een rookbeleid geldt er op het kdv van jullie kinderen?

Mogen leidsters daar roken waar de kinderen bij zijn? (buiten uiteraard, ik mag hopen dat binnen nergens meer done is).

Volgens mij roken de leidsters bij ons buiten. En dan volgens mij buiten het zicht van de kinderen. Dus niet als ze buiten spelen dat de leidsters een peukie zitten te paffen.

buiten en dan buiten het zicht van de kinderen in een soort rookschuur .

Ik weet niet eens of er een rookbeleid is, en ik zit zelf ook in de oc :oops: Zal het eens vragen maar eigenlijk denk dat er niemand rookt, of beter gezegd, ik heb er nog nooit iemand zien roken :think:

ik heb nog nooit een leidster zien roken :think: en er eigenlijk ook nooit bij nagedacht.

als ouder vind ik dat leidsters niet in het zicht van de kinderen zouden mogen roken, dan lijkt het toch sneller normaal en acceptabel en dat is het wat mij betreft absoluut niet.

(astmapatient, fel anti-rook)

ik zal het eens navragen :think:

Ik zit ook in de OC van onze locatie, zal het volgende week eens vragen.

Ik zie wel eens leidsters buiten op een bankje roken. Maar dan zijn de kinderen daar nooit bij… :thumbup:

Ik werk op en kdv, Bij ons word er in het fietsschuurtje gerookt waar onze fietsen staan aan de zijkant van het gebouw, kinderen zien dat dus niet.

vraag me af als leidsters buitengerookt hebben,ruiken hun kleding naar rook.baby’s op schoot ademen dan toch rooklucht in,ben zelf longpatient en wordt zelf meteen benouwd hiervan.

maar punt is dat roken in pauze en aparte rookruimte niet altijd afdoende is voor kindjes met astma.maar hoe los je dat dan op,maar niet voor KDV kiezen misschien.

ben benieuwd hoe jullie hiermee om gaan.

bij ons op het kdv roken niet veel leidsters. ons kdv ligt naast de school en er mag gewoon niet op het gehele terrein gerookt worden. je moet zeker 300 meter lopen voor je sigaret en dan houd je het wel een dag op.

ik rook niet trouwens bah, vind het ook niet kunnen dat je daar met naar rook ruikende kleding komt.

Bij ons mocht je al niet op het terrein roken ‘‘vroeger’’ toen het niet zo streng was allemaal.

Heeeeeeeeeel vroeger rookte we wel in het pauzehok

dat werd afgeschaft…

toen buiten voor de deur dus niet in de tuin en al helemaal nooit bij kids.

Nu op een dakterras ver weg van de kids en het mag nu zelf niet voor de deur,niet goed voor het imago en gelijk hebben ze :thumbup:

Ons beleid: ver bij de kinderen vandaan (ook uit het zicht dus) en na het roken sowieso handen wassen en eventueel zelfs tanden poetsen…

Heb trouwens vroeger wel eens een stagiaire gehad die achter een buggy een sigaret op wilde steken, die heeft wel even de wind van voren gekregen, dat lijkt toch wel zo asociaal!

Bij ons op het kdv roken bijna alle leidsters volgens mij. Ik neem aan dat ze dat niet doen waar de kids bij zijn als ze buitenspelen. Ik ruik het zelf ook als ze gerookt hebben, maar ja kan ze niet verbieden om te roken toch? (Wat me wel tegenvalt is dat zelfs de zwangere dames gewoon doorroken :naughty: ).

Hier wordt ook ver uit het zicht van de kinderen en ouders gerookt, daarna gaan ze goed handen wassen en een kauwgumpje eten.

Op het kdv waar ik werk, mag niet gerookt worden, ook niet buiten.

Je wordt dan verzocht een blokje om te gaan.

Van de 30 collega’s rookt er maar een!