roodvonk

Zijn er mensen met roodvonk ervaringen?

Hoelang duurt het , de keelpijn , het niet willen eten? Ben er sinds zaterdag zoet mee, de koorts is nu minder maar de klachten zijn er nog wel. Nummer twee begint nu ook .

Niemand ooit roodvonk gehad??? Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter hier met de AB.

yep… Wessel heeft het nu 2 keer gehad.

De tong was het ergste voor wat betreft het eten. Die deed erg pijn. Is ook wel een week thuis geweest geloof ik.

2e keer was minder heftig.

Niet vergeten even urine te laten controleren na 2 weken he? Hebben ze dat verteld?

hier heeft tyg het ook 2x gehad

ook de eerste keer heftig en de 2e keer minder.

ik heb het zelf ook gehad, op latere leeftijd.

heel heftig, kan me niet herinneren dat ik zulke hoge koorts heb gehad als toen.

keelpijn vreselijk

zeker een week helemaal plat gelegen.

(dat is bij die kinderen wel anders, want die spelen maar door tot ze er bij neer vallen)

het niet eten duurt wel ff ivm die tong idd

Dochter heeft 't ook gehad, was met een weekje over. Ze heeft alleen lichte koorts gehad, uitslag en een frambozentong. Wel bij de ha geweest maar geen ab gehad en ook geen plasje hoeven inleveren.

succes !

Bedankt voor de reacties.

@ Ziet : kun je me uitleggen hoe je tong voelt ? Prikt dat of brand het ? Ben ik gewoon benieuwt naar.

Alle klachten zijn nu weg , ze ziet nog wat pips. het heeft idd een week geduurd. Gisteren at ze voor het eerst weer een boterham. Ze heeft 3 dagen plat op de bank gelegen. Pittige ziekte hoor! Ik zal de urine in de gaten houden.

Broertje heeft toch een ander hardnekkig keelpijn/snot virus .

Joost heeft ook roodvonk, het begon afgelopen zaterdag met een wit uitgeslagen tong en keelpijn. Ook had hij lichte koorts. Vandaag pas bij de ha geweest omdat zijn tong nu pas rood werd. We hebben AB gekregen: broxil… Iemand bekend mee? Ik dacht eigenlijk dat deze ziekte bijna niet meer voorkwam maar helaas… :frowning:

Iemand onlangs kindje met roodvonk gehad?

Mijn dochter dus een tijdje geleden. Zij was de enige in haar klas. Echt heel hoge koorts, bijna ijlend, 2 dagen lang. Niet kunnen eten van de pijn in de mond. Ik vond het echt een nare ziekte. Het heeft ongeveer een week geduurd, de pijn in de mond nog wat langer. Zij kreeg ook AB , maar dan Amoxiciline/clavulaanzuur.

Dat heeft Joost dus niet; de koorts is al vanaf zaterdag varierend van 38 tot 39, niet hoger, hij heeft alleen erg last van zijn keel en hoofdpijn, 1 keer overgegeven, maar is niet doodziek. Hij speelt overdag gewoon maar blijft de koorts maar houden. Eten doet ook pijn, maar hij heeft wel elke dag een boterhammetje op, voor de rest alles vloeibaar…

Wat een rare ziekte zeg, ik hoor er nooit wat over…

Mijn dochter zag je gewoon zieker worden. Het begon met keelpijn en daarna kwam al vrij snel de koorts opzetten. Alleen de vlekken op haar huid kwamen wat later . En idd in het begin ook wat overgegeven. (Het is alweer een tijdje terug dus weet het niet meer precies…) Wat ik me nog heel goed herinner is dat ik een keer oppas had en toen die weg was was ze met mij aan het praten over wanneer mama weer kwam terwijl ze me gewoon aankeek :shock: .

Tjee dan had ze behoorlijke koorts… :shock:

Joost is vandaag alweer koortsvrij gelukkig . Wat werkt die rare AB toch snel he? Maar wat een ellende om dat goedje binnen te krijgen zeg!

Hoe heb jij dat gedaan?

Er zat een heerlijk frambozensmaakje aan . Ik spoot het met een spuitje in haar mond .Geen probleem. Kleine broer die ook weleens AB met frambozensmaak had gehad , stond ernaast te kwijlen , die wilde ook wel weer…

Sterkte met je zoon!