Hallo lady’s en een enkele man!!
fF VRAAGJE.
Mij is opgevallen dat Amy al 3 dgn een rood plassertje heeft.
Dus het schaamgebied is rood, ze klaagt niet over pijn of jeuk.
Wel is ze wat huilerig, maar ja ze is nu eenmaal een drama queen, en dit hoort echt bij haar leeftijd.
Ze plast ook voldoende en het ruikt niet raar en heeft ook geen rare kleur.
Klinkt dit iemand bekend?
Of moet ik hiervoor echt de HAP in het weekend gaan lastigvallen of tot maandag wachten en de huisarts bellen?!!
hopelijk komt het iemand bekend !!
Alvast bedankt
Thara heeft het af en toe ook. Die loopt nog in de luiers (weet niet of dat bij jouw dochter ook het geval is. Wat hier helpt is ouderwets smeren met sudocreme.
Door de urine in de luier, die de ene keer “scherper” is dan de andere keer, raakt een en ander geïrriteerd lijkt het wel.
Door de sudocreme wordt het gevoed en verdwijnt het weer na een dag of twee.
Sterkte ermee!
goed wassen met water en bepanthen erop en dan is het de volgende dag over.
Hier tenminste wel .
Als het met bijv sudocreme niet weg gaat moet je naar de ha gaan…mijn dochtertje heeft het ook gehad en die bleek een schimmelinfectie te hebben.(ze was net 1 jaar oud toen).
Was je haar elke dag? Dan goed afdrogen?
Plast ze wel eens in haar broek of vermoed je dat ze haar gat niet goed afgeeft, was haar dan zeker elke dag.
Heeft ze het dan na een paar dagen nog, probeer dan idd sudocreme o.i.d…
Gaat ze samen met jou in bad? Kan ze idd ee schimmeltje hebben, dus even langs de huisarts gaan.
Hier ook regelmatig bij dochterlief. Goed met water schoonhouden en ik smeer
er vaseline op.
haar leren dat ze bij het billen vegen ook echt goed overal veegt. Dat heeft hier prima geholpen naast het gesmeer met bepanthen etc natuurlijk.
Hier heeft de oudtse het ook wel eens, ik smeer er dan in de nacht wat op en dan is het meestal wel over.
Het komt volgens mij als ze zich niet goed afgeveegd heeft en een beetje een nat onderbroekje bijvoorbeeld (als ze weer te laat naar de wc gaat).
Als het na smeren niet over gaat zou ik even naar de ha gaan.
Bedankt allemaal.
Mij is opgevallen dat de jongste het nu ook krijgt.
ik ga ze wat vaker verschonen en goed insmeren.
En ze gaan beide met mij in bad, dus als het woensdag niet minder is ga ik donderdag met ze naar de ha.
Wrs is het dan een schimmeltje.
Nogmaals bedankt allemaal…