Rood piemeltje

Hoi,

Jayden heeft er nu al een paar keer last van gehad dat het aan het uiteinde van zijn piemeltje rood is en dan kan hij zijn plas niet meer ophouden, de ha zei de vorige keren dat het wat geirriteerd kon zijn en ik er wat zinkzalf oid op moest doen maar volgens mij is er toch wat anders aan de hand denk ik :think: daarom ff hier neergezet misschien heeft iemand er ervaring mee…

hier eigenlijk hetzelfde als wat de ha zegt

tygo heeft het ook wel eens en doe er dan lichtjes zinkzalf op

en dan is het zo weer weg.

niemand dit meegemaakt ??

@poeizie wrote:

hier eigenlijk hetzelfde als wat de ha zegt

tygo heeft het ook wel eens en doe er dan lichtjes zinkzalf op

en dan is het zo weer weg.

Ja maar ook dat ie in de broek plast dan? Jayden kan het dan niet meer ophouden terwijl hij dat normaal wel kan :think:

hmm ja misschien dat hij door het schreinen het niet goed kan voelen wanneer hij moet plassen

blaasontsteking komt heel weinig voor bij jongens/mannen

maar je zou voor de zekerheid erop kunnen laten testen

ja ik breng morgenvroeg de urine ff weg voor de zekerheid, hij heeft dit best vaak eigenlijk :think:

Ik zou het zeker laten testen veron heeft namelijk wel een paar keer blaasontsteking gehad. Wel toen hij kleiner was maar toch :wink:

Geen blaasontsteking en nu is het op kweek gezet morgen weet ik dus meer

Rare vraag,maar zit er niet wat smeer onder zijn voorhuidje?

Eli heeft het heel soms…al vanaf dat hij een baby was merkte we dat zijn voorhuidje best ‘los’ zit en hij kan hem zelf naar achteren halen…daardoor komt er wel vaak troep tussen zitten (en dat ruikt heeeeel sterk). Heb het ooit bij het CB aangegeven,omdat ze zeggen dat je dat bij een baby/dreumes nog niet naar achteren mag halen,maar die geur is echt te erg…daar gaven ze aan dat als het bij een kind juist wel makkelijk kan, je het ook MOET schoonmaken…anders kunnen er idd irritaties e.d. aan de eikel komen.

Echt roodheid hebben we misschien maar 1 a 2 keer gezien,maar onder de douche ‘speelt’ hij er zelf vaak mee en wordt het nu gelukkig vanzelf schoon…

Misschien kan je dat eens controleren ofwel het hem zelf aanleren?

Bij Eli was het vooral erg tijdens de BVpoep en als we sudocreme gebruikten…dat ging allemaal ophopen onder zijn voorhuidje…

Druppeltje olie en het laat makkelijk los…

Anders zou ik het niet kunnen verzinnen…

Ik herken het ook. Volgens de KA die er toendertijd naar heeft gekeken heeft hij een ruime voorhuid oid. Wanneer ze plassen blijft daar wat urine in achter. Door irritatie kan dit rood worden en pijn doen.

Belangrijk is voor hem dat hij bij het plassen zijn voorhuid iets naar achteren trekt, goed uitplast en druppelt zodat er geen urine achter blijft.

En gewoon in bad goed schoonmaken iedere avond.

Wat betreft het niet kunnen ophouden geen idee…daar heeft die van mij ook moeite mee maar dat komt door obstipatie.

Vanorgen assistente gebeld en de kweek is positief dus toch bacterien aangetroffen :roll: nu word ik dadelijk teruggebeld door de ha van hoe nu verder.

Weet je inmiddels meer?

o jakkes wat naar voor je kereltje

voor een vrouw is het al een hel dat plassen als je blaasontsteking hebt

laatstaan voor een man

de urine weg is gewoon vele male langer dus pijnlijker

ahhhh lieve jochie toch :hug:

zal wel ab kuurtje krijgen?

Nou hij is er niet ziek van dus de ha wil toch een nieuwe plas opsturen naar het zh kijken wat eruit komt, deze heb ik vanmorgen weggebracht dus vrijdag of maandag meer :think: mocht ie toch koorts oid krijgen dan moet ik meteen bellen want dan krijgt hij sowieso ab

Nou Jayden’s urine was dus nog niet goed, moest vorige week nog een plasje in het zh laten testen en ook dat was positief (gister was e uitslag daarvan binnen) dus nu zit ie weer aan de ab :roll:

ah gos wat naar toch voor hem :frowning: :hug: