Romantische vakantie in januari?

Hoi meiden!



Mijn vriend en ik willen in januari samen een weekje weg, maar aangezien we dat al 3 jaar niet meer hebben gedaan ben ik nogal inspiratieloos…

We zaten eerst te denken aan een zonvakantie in Egypte, maar vanwegge alle onrust daar ben ik er op het moment een beetje huiverig voor. Een citytrip naar Parijs of Londen lijkt me wel wat, maar dat hebben we allebei al gedaan en wil het graag een beetje ‘speciaal’ maken!

We zitten ook een beetje aan een budget (wil all in all niet meer dan 2000 euro kwijt zijn), dus (helaas) zit een weekje NYC er bijvoorbeeld niet in.

We houden er van om lekker de omgeving te verkennen, maar het moet vooral een beetje relaxt zijn, en een beetje ruimte om weer een beetje dichter bij mekaar te komen :slight_smile:



Bedankt alvast!

Barcelona!



Of Rome :inlove:



Hier staat er een citytrip naar Berlijn op t program…

Ik wil toch graag eens met eigen ogen zien waar die muur nou stond en Berlijn is tegenwoordig een hippe metropool…



Dublin is ook gaaf trouwens.

Bezoekje uiteraard aan de quiness febriek en zeker in januari met sale… gaaf… :thumbup:

Marokko!

Wij hebben er een rondreis gemaakt, je ziet bergen, steden, veel natuur, je kunt naar de kust. Wat je maar wilt!

Wenen

Schotland

Ierland

Praag

Of een “Teepee/Yurt” vakantie in Devon. Even googlen op Yurt holiday UK. Mooie omgeving, romantische tent (warmer dan het klinkt!) Lekker rustig.

@Cell wrote:





Dublin is ook gaaf trouwens.

Bezoekje uiteraard aan de quiness febriek en zeker in januari met sale… gaaf… :thumbup:


Ik ga in december weer twee weken met de kiddies :inlove:

Weliswaar naar familie en om Santa te zien maar toch, ik kan niet wachten :mrgreen:

Florence, prachtige stad! Veel te zien en te doen maar ook in de omgeving is genoeg te zien. Shoppen, cultuur, lekker eten en redelijk betaalbaar en goed te doen qua afstand.

lapland

net als knollie; lapland! Waanzinnig mooi

Lapland lijkt me geweldig, maar is dat niet te koud in januari? Staat in elk geval nog hoog op m’n lijstje!



Kreeg van een vriendin de tip om eens te kijken naar Gambia, heeft daar iemand ervaring mee?



Bedankt voor zoveel reacties, benieuwd naar evt andere gouden tips!

in de viva van deze week staat een aanbieding voor lapland,

ik ben er in de zomer een keer geweest en echt super,

Gambia ken ik alleen van verhalen van een collega die er altijd met vriendinnen heen ging voor aandacht van mannen en van de diverse reportages erover. Dat maakt dat ik er zo mijn twijfels over heb. :angel:

@marrie wrote:

Lapland lijkt me geweldig, maar is dat niet te koud in januari? Staat in elk geval nog hoog op m’n lijstje!



Kreeg van een vriendin de tip om eens te kijken naar Gambia, heeft daar iemand ervaring mee?



Bedankt voor zoveel reacties, benieuwd naar evt andere gouden tips!




Gambia kan goed hoor. Wij zijn er geweest en je kunt er leuke trips maken (wij zijn 2 dagen naar Senegal geweest!) Je kunt er heerlijk eten en als je een beetje mensenkennis hebt, kom je met leuke mensen in contact (leuke gambianen die niet op sex uit zijn en je willen vertellen over hun land en geïnteresseerd zijn in jou en waar jij vandaan komt)

MAAR verwacht niet dat het is zoals in Spanje, Turkije, Griekenland of Egypte want het is veel meer… hoe zeg ik dat? Down to basic maar echt wel leuk en weer eens wat anders. (wij hebben er een heel romantische vakantie gehad :wink: )



Maar ook Egypte kan goed. Wij zijn in april-mei geweest en gaan in december weer. Het lekkerst vind ik eigenlijk januari maar dat kan nu niet meer voor ons. En onrust, daar merk je niks van. Ik vind de Egyptenaren zelfs nu prettiger in de omgang dan voor de revolutie (helemaal op de vliegvelden) Wij gaan nu voor de 5e keer :wink:

Maar er zijn een heleboel leuke dingen genoemd dus ik denk dat het kou zeker wel gaat lukken iets leuks te vinden! Succes (en alvast: veel plezier!)

Gambia is een heel mooi land, maar je hebt wel vaccinaties en malariapillen nodig. Daarnaast wordt je wel constand aangesproken door mensen die iets van je willen. Daar moet je je wel op instellen.



Waarom ga je niet naar de canarische eilanden? Ik ga in januari voor nog geen 700 euro inclusief vlucht met z’n tweetjes 10 dagen.

Ryanair vliegt je inclusief alle toeslagen en baggage voor 300 euro retour vanaf eindhoven en via booking.com kun je hele leuke accomodaties vinden. Persoonlijk vind ik Lanzarote het mooiste eiland.

@Elka wrote:

Waarom ga je niet naar de canarische eilanden? Ik ga in januari voor nog geen 700 euro inclusief vlucht met z’n tweetjes 10 dagen.

Ryanair vliegt je inclusief alle toeslagen en baggage voor 300 euro retour vanaf eindhoven en via booking.com kun je hele leuke accomodaties vinden. Persoonlijk vind ik Lanzarote het mooiste eiland.




Ohhh, jaaaa! ook hartstikke leuk! :thumbup: Ben ik ook meerdere malen geweest. Zelf een auto huren en zelf dorpjes bezoeken… Hmmmmmm… :inlove:

@crien wrote:

@Elka wrote:
Waarom ga je niet naar de canarische eilanden? Ik ga in januari voor nog geen 700 euro inclusief vlucht met z’n tweetjes 10 dagen.

Ryanair vliegt je inclusief alle toeslagen en baggage voor 300 euro retour vanaf eindhoven en via booking.com kun je hele leuke accomodaties vinden. Persoonlijk vind ik Lanzarote het mooiste eiland.




Ohhh, jaaaa! ook hartstikke leuk! :thumbup: Ben ik ook meerdere malen geweest. Zelf een auto huren en zelf dorpjes bezoeken… Hmmmmmm… :inlove:


De Canarische Eilanden zijn inderdaad hartstikke leuk en relaxed! En je hebt er veel meer kans op uitstekend weer in het winterseizoen dan rond de Middellandse Zee (waar het dan toch aardig winderig en nat kan zijn). Ook zijn de dagen er dan merkbaar langer. Wij zijn er in oktober vorig jaar op huwelijksreis geweest (Gran Canaria) en gaan nu medio november naar Tenerife. Voor 8 dagen zou zeer goed te doen moeten zijn voor 2000 euro met z’n tweeën (incl. eten, auto enz.). Wat Crien zegt: rondrijden in een huurautootje en niet alleen in een resort aan het strand blijven zitten…

Bedankt allemaal voor de tips!



Als ik dit zo lees lijken de Canarische Eilanden me eigenlijk wel het beste, fijne combi van rustig aan doen maar ook een beetje rondkijken, en zolang ik zo nu en dan in een (verwarmd) zwembad kan hoeven het van mij ook geen baktemperaturen te zijn.

Kijk nog even naar Gambia, maar denk dat ik het al weet…volgende week samen maar naar het reisbureau! :inlove:

Eerst kijken waar het echt nog lekker warm is rond die tijd. Kan erg tegenvallen. Ik ben zelf rond die tijd in egypte geweest en ik denk dat je voor de warmte dan toch echt rond de evenaar moet zitten, dat is zekerder in januari. Gevaarlijk is het niet in Egypte als je Cairo ontwijkt.



Veel plezier met zoeken.



groetjes, Petri

@marrie wrote:

Als ik dit zo lees lijken de Canarische Eilanden me eigenlijk wel het beste, fijne combi van rustig aan doen maar ook een beetje rondkijken, en zolang ik zo nu en dan in een (verwarmd) zwembad kan hoeven het van mij ook geen baktemperaturen te zijn.


De eilanden zijn bergachtig, dus wat verder van de kust kun je best hoog (= kouder) komen. Zeker als je echt in de bergen wil gaan kijken, zou ik in ieder geval ook gewone winterkleding meenemen; in die tijd van het jaar kan er bijv. op Gran Canaria en zeker op Tenerife (vulkaan van ca. 3500 m hoog) makkelijk sneeuw liggen. Maar aan de kust is het altijd wel een aangenaam temperatuurtje, een ‘eeuwige lente’.

Ik ben nu al een keer of 12 in januari/februari op de canarische eilanden geweest en alleen de afgelopen twee jaar viel wat tegen met het weer. de meeste keren was het echt lekker zwembadweer met een graadje of 25.



De keren dat het tegen viel was gelukkig niet alle dagen van de vakantie en liepen we toch nog in korte broek en tshirt. Alles beter dan de sneeuw in nederland, dus :mrgreen: