Rolschaatsen, rollerskates, skates... voor Lotte??

Lotte is in mei jarig en we willen haar iets van rolschaatsen geven. Ze heeft nu van die plastic gevallen met van die duidelijke kleuren: rood, geel en blauw. Leuke dingen om het op te leren, maar ze worden ook te klein. Maar wat zou nou voor een meisje van 5 die een beetje houterig is het beste zijn om te kopen? Ik zie zoveel verschillende rolschaatsen, skates etc. en al die termen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij adviseren? Ook is een voorwaarde dat ze verstelbaar zijn, zodat ze er niet na een half jaar uit gegroeid is…

Ik ben benieuwd!!!



Groetjes,



Viratine

De meeste skates gaan vanaf maat 27,dus als ze die heeft zou dat kunnen…rolschaatsen lijken mij fijner…die zullen vast ook in meerdere maten te vinden zijn.

Ik ben zelf geen inline-skate fan, ik sta stabieler op rolschaatsen,maar kids kunnen vaak veel meer…geen idee dus.

Y.ara heeft voor d`r verjaardag net rolschaatsen gekregen, maat 30-33

Ze draagt nu nog 28/29 van schoenen.

moet zeggen dat het best nog moeilijk is en blij ben dan we voor rolschaatsen gekozen hebben ipv skeelers/skates.



Je hebt bij de scapino wel rolschaatsen die je nog weer kan ombouwen tot skates, Is misschien ook nog een optie?

@schoen wrote:

Je hebt bij de scapino wel rolschaatsen die je nog weer kan ombouwen tot skates, Is misschien ook nog een optie?


Die hebben wij sinds vandaag!

Ik zie het als een soort skeelers met zijwieltjes, de voorwieltjes staan achter elkaar, en de achterwieltjes naast elkaar. Verstelbaar van maat 29-32 (vallen wel wat klein, Laura gebruikt hem nu in maat 30, terwijl ze normaal schoenmaat 29 heeft).

Ze komt er nog niet echt lekker mee vooruit (zal vast nog wel komen), maar ze staat wel stabiel in elk geval.

De kwaliteit vind ik niet echt geweldig, met name de sluitingen enzo lijken niet zo stevig, maar dat geldt voor veel van de goedkopere kinderskates.

Waar kan ik het beste gaan kijken? Ik denk namelijk dat het rolschaatsen worden in de maat 30-32…



Groetjes,



Viratine