De titel zegt het al, wij hebben rolluiken aan de achterkant van het huis, en al toen we dit huis kochten zag ik hoe smerig zwart ze aan de binnenkant zijn :sick:
De ramen gaan naar buiten toe open, het wordt nogal een onderneming om ze schoon te krijgen ben ik bang :?
Iemand ervaring?
Hoeveel ruimte zit er tussen de luiken en het raam?
Kan je daar anders niet met een borstel tussen?
aan de buitenkant de kap van de rolluiken afhalen, en dan kan je telkens een klein stukje schoonmaken, dan moet iemand em ff naar beneden of naar boven laten zakken. Zo doet me meoder het altijd! tis wel veel werk… maar je hebt wel eer van je werk!
Goeie tip konijn!
Denk dat we maar eens een ladder moeten gaan kopen :mrgreen:
Ted, zodra de rolluiken naar beneden zijn kan het raam niet meer open!
Nee dat begrijp ik Sterre. Maar kan je dan niet van buitenaf een borstel met lange steel ertussen wurmen?
Denk het niet, de rolluiken ‘landen’ op een randje oid :think:
Denk dat een raam eruit halen minder omslachtig is dan een borstel ertussen wurmen
Ik ga eens kijken boven
ik weet ook wel niet of je het schoonkrijgt met ff een borstel ertussen. Het was hier aardig boenwerk en ik kan rechtstreeks op het rolluik omdat wij de ramen eruit kunnen halen.
wij hebben schuiframen boven ( ach onze hele huis heeft schuiframen)
dus wij kunnen het zo doen…
dus ik denk voor jou dat de kaperaf wel en goede tip is…
succes
Vies is dat he, ik heb het onlangs ook gevraagt. Eigenlijk moet je rolluiken altijd op de gaatjes stand doen werd mij gezegt.
Schijnt in slaapkamer van je ademen te zijn :think: :think:
@nijntje wrote:
Vies is dat he, ik heb het onlangs ook gevraagt. Eigenlijk moet je rolluiken altijd op de gaatjes stand doen werd mij gezegt.
Schijnt in slaapkamer van je ademen te zijn :think: :think:
rolluik op gaatjes of raam dicht!
Getsiederrie, dat zwarte is dus de asem van de vorige bewoners? :sick:
Hier ook de kap eraf gehaald aan de buitenkant. Dan stukje voor stukje oprollen en afpoetsen. Een hels karwei, maar je hebt zeker eer van je werk als het klaar is :thumbup:
Hoe kom je er bij dat dat van ademen is. Je ramen zijn toch ook niet zwart.
Zojuist een nieuw koord op de rolluiken laten zetten. De monteur gevraagd hoe de rolluiken van binnen schoon te maken. Hij zei ook: de kap eraf halen en iemand binnen steeds het rolluik een stukje laten zakken of ophalen. En dan van buiten op de rol steeds een stukje schoonmaken.
kijk handig topic :thumbup:
vroeg het gister net aan mijn mannetje want het is hier ook hard nodig :oops:
Nou ja, het is dus een hele klus, en bij de dakkapel op zolder volgens mij al helemaal niet te doen
Als we ooit een keer een schilder laten komen en die neemt een steiger mee, wie weet doen we het dan meteen :think:
overgordijnen/luxaflex/lamellen oid eerst dicht doen (of als je ze nog niet had, eerst kopen) en dan pas de rolluiken naar beneden, niemand die het ziet
@lbc wrote:
Hoe kom je er bij dat dat van ademen is. Je ramen zijn toch ook niet zwart.
Lijkt me dat de aanslag algen of schimmel zijn en dat dat komt van het vocht wat tussen raam en roluik zit. Grootste deel van 'slaapkamervocht' komt van ademen en zweten, dus kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat het door ademen komt.
De ramen zijn niet zwart omdat die een minder goede ondergrond voor zwarte aanslag zijn...en omdat ze regelmatig gelapt worden :lol:
Succes met boenen Sterre :thumbup:
en dat zand en stof niet te vergeten!! dat waait ook tussen alle kieren door!