Rol- of vouwgordijnen van Hema

Weet niet helemaal zeker of hij hier hoort, of bij keukentafel of mamavraagjes (ja Mandy d, ik hoor je al gniffelen… 8) ).





Ik heb in ons vorige huis op Robin zijn kamer hele leuke gordijnen gehad van de Hema.

Was een heel leuk en fris motief, stof was mooie en dikke kwaliteit. Ook over het maakwerk had ik geen klachten.



Nu wil ik onze vitrage weg (heb manlief nog niet helemaal overtuigd, i’m working on it. ‘Het is óf jij je PS3 en ik dat, en anders niks, oké!’), en daar rol- of vouwgordijnen voor terug.



Heeft iemand die ook bij Hema laten maken?



Ik wil graag wat transparants zodat we toch zelf ook naar buiten kunnen kijken, in plaats van alleen eronder door.

Het is wel niet van de hema,maar ik heb van de ikea transparante rolgordijen…Zijn erg mooi en niet eens duur.

Wist niet dat ze dat daar ook hadden.



Tenminste, wel kant en klaar, toch?



Gezien onze maten (het zijn 4 ramen) moeten we ze wel op maat laten maken.

Ik ga zo even voor je nakijken,maar volgens mij is de breedste 1.40 m… :think: Weet eigenlijk niet of ikea op maat maakt.

Ik dacht van niet.



Heb daar wel ooit kant en klare zien liggen.



Maar wil ze het liefst gewoon mooi op maat gemaakt in een zelf uitgekozen stof.



Heb op de site van Hema gekeken en hebben opzich best wel wat keus en niet overdreven duur.



Heb zo al wat berekeningen gedaan en kom bij de één op 800 euro uit voor alles, en bij Hema 150 euro per raam, dus een totaal van 600 euro.



Onze ramen zijn elk 107 breed en 170 hoog.



Hebben aan voor- en achterzijde 2 ramen langs elkaar.

Ik heb al even op de site gekeken.



Je hebt ze in donkergrijs(die heb ik :mrgreen: ),purper en wit.

Wij hebben(lees:mijn man) het zelf op maat gemaakt,dat kan dan weer wel.

O, nee dat houd al op.



10 jaar geleden toen we net gingen samenwonen en niet veel aan inrichting te besteden hadden, hebben we lamellen gekocht die ingekort moesten worden.



Had hij ook zelf gedaan.

De ene was 1 cm korter dan de ander, die daarlangs weer 0,5 cm langer dan die daarvoor… En alles scheef afgesneden.

Dráma…





Ook krijg ik een visioen binnen van een rolgordijn dat ik uiteindelijk nooit gehad heb.

Ja, het was in huis en werd aan de zijkanten smaller gemaakt.

Ik herinner me vaag een hoop gevloek en gemok en toen zag ik het (verknipte :lol: ) rolgordijn voorbij vliegen, en dat was het einde van ons rolgordijn dat het helaas nooit tot aan het raam gehaald heeft. :mrgreen:





Dat dus nooit meer. :angel:

:lol: :lol: Uhm,nee…dan had ik het liever ook gewoon kant en klaar aangeleverd.



Mijn man blijft altijd rustig met dat soort dingen,hier ben ik degene die de boel via de achterdeur naar buiten mikt als het niet lukt :oops:



Zo had ik in ons vorig huis bedacht dat plak plastic voor het badkamer raam wel wat zou zijn…Nou,ik ben in totaal 4xop 1 middag naar dezelfde winkel gefietst,ik werd al lichtelijk agressief,dus heb ik de laatste rol maar voor manlief laten liggen :oops:

Whaha !!



Mijn vader had dat ook altijd vroeger.

Was de lamp van mijn fiets kapot, begon hij al te zuchten als ik het ter sprake bracht.

Was hij eenmaal bezig hoorde je een bulderende ‘Gdverdegdver! Kloteding!!’.



Schop schop schop tegen fiets, dus stond mijn stuur ook nog scheef… :eh:





En dan ZOEFFFF daar ging de lamp…



En dan mijn vader met een rood hoofd weer uit de garage.



‘Is er nog koffie?’







:lol: :lol:











Ik geloof dat ik dat ook wel een beetje geërfd heb van hem… :oops:





Ik zie jou ook al helemaal gaan op je fiets… :mrgreen:



En die mensen in de winkel lachen toen je voor de 4de keer wegreed. :lol:

:lol:

Gelukkig dat de kinderen er toen nog niet waren met het plastic gedoe,heb ook ver-schikke-lijk gevloekt… :oops:



Die mannen in de bouwmarkt(nouja,de hubo in een klein dorpje) hadden wel lol,van die 50+ mannen en op zn plat gronings “ben je er al weer lieverd”…met zo’n sarcastisch ondertoontje…Die zeiden de 2e keer al;neem nou direct een paar rollen mee,maar nee hoor,ik was eigenwijs.



Maar goed,wel een beetje OT he…sorry… :angel:

rolgordijnen van de hema zijn :thumbup: Van de praxis trouwens ook.



OT plakfolie kun je heel makelijk aanbrengen als je de ramen eerst inzeemd met een sopje me afwasmiddel :thumbup: Had alle bovenramen met 1 1/2 uur klaar :angel: :wink:

ik ga binnenkort zelf ook rolgordijnen bij de hema bestellen.voor de achterkant had ik ze al en nu is de voorkant aan de beurt…ze worden prima op maat gemaakt…geen enkele klacht hier.



mijn voorraam is 2.50 hoog en 3,60 breed.dus die moet ook speciaal op maat gemaakt worden