roestvlekken in mijn schone was

… heel irritant, maar heb het al een aantal jaar hoor, wasmachine, lavamat van AEG, overgenomen van mijn tante. Was in 2005 of zo…



vooral op mijn witte goed… allemaal van die bruinachtige ronde vlekjes. Ik krijg het met geen middel schoon, zelfs bleek niet.



iemand tips?



al mijn goede kleding gaat er aan, net een nieuw hageltjeswit dekbedhoes naar de @#$%^#@!



zucht…



nee, volgens mij zit er niets in de trommel… maar dat kun je denk ik ook zelf niet achterkomen he?

Ik heb dit volgens mij af en toe met de droger… :think:

Of zou het dan toch de wasmachine zijn…



Ik lees dus even mee en hopelijk weet iemand hoe de vlekken eruit gaan en hoe dit probleem wellicht verholpen kan worden.

nou dit had ik toevallig gisteren dus ook weer! En altijd op de verkeerder shirts :twisted: Nu op een nieuwe tommy hillfinger shirt van Y dat hij gekregen had van opa en oma…



Ik dacht altijd dat het vetvlekken waren van mijn man zijn werkkleding, maar misschien is dat dus niet zo :think:



Gisteren gelijk met ossengal (zo heet het toch?!) lopen insmeren daarna uitspoelen en wassen.

Ga straks boven de schade bekijken.

Het is mij nog niet eerder gelukt het er helemaal uit te krijgen…



Mijn wasmachine draait verder iedere week een keer leeg op 90 gr en ook regelmatig met schoonmaakazijn dus wat ik nog meer kan doen geen idee…



Lees graag mee :mrgreen:

Even googlen leverde me dit op:


Roestvlekken op kleding verwijder je met citroenzuur. Zodra je ziet dat de vlek verdwenen is neutraliseer je de stof met water. Roestvlekken van een stenen terras verwijder je met staalwol.


En dit kwam ik tegen:
Ik denk dat je een wasmachine hebt met een gegalvaniseerde trommel ipv rvs.

Gegalvaniserd wil zeggen dat je trommel van metaal is gemaakt met daar overheen een laklaag om de trommel te beschermmen tegen roest. Deze laklaag kan echter beschadigd raken door harde voorwerpen zoals knopen of ritsen.

Je raad al wat het gevolg is, water bij staal gaat roesten en daar komen waarschijnlijk je vlekjes vandaan.

Je zou op google eens het merk en type van je wasmachine kunnen intikken (of vaak zegt het merk zelf ook al voldoende.) Op die manier kan je zien wat voor trommel je machine heeft.


Misschien hebben jullie hier wat aan? :think:

Hoi,

Ik had een tijdje geleden hetzelfde (denk ik). Ook alleen met de witte was en dan voornamelijk de kleine doekjes (slabbetjes/spuugdoekjes).

In eerste instantie dacht ik dat het er wel uit zou zijn na nog een wasje 90 graden, maar nee hoor…

Elke keer werd het erger en toen dacht is: toch maar even in de afvoer kijken. Daar zat eigenlijk weinig bijzonders in, alleen een grasspriet en een kluitje stof. Dit heb ik er natuurlijk uitgehaald en sindsdien ewrkt ie weer helemaal goed!

Dus misschien toch het proberen waard???

Succes!

Dat heb ik ook :o Ik dacht dat ik de enige was met bruin gestipte handdoeken en onderbroeken :wink: Het lijkt hier ook alleen de witte/hete was te zijn :think: Eerst dacht ik dat ik t misschien te lang in die trommel liet staan, maar zelfs als ik bij t raampje wacht tot hij uitgedraaid is, en meteen de handdoeken eruit neem, zitten ze onder de bruine stipjes :?

Toch maar even de afvoer (laten :angel: ) checken, en dit topic in de smiezen houden :wink:

ik ga in ieder geval eens citroentjes kopen… zit precies 3 vlekken op de mouw van mijn mouwtjesvestje… das nie best…



is gewoon katoen, dus ga het gewoon proberen



afvoer checken is ook natuurlijk een idee…



volgens mij rammelt er niets in de trommel… (laat nog wel eens een knipje in mijn broekzak zitten)…



haha, laat de tips maar komen!!

de vlekken zijn eruit bij het shirt van Y!



Heb het met zo’n stift van ossengal gedaan. Shirt nat, inwrijven, even intrekken, uitspoelen en op de hand gewassen met biotex.



Volgens manlief hebben wij idd geen rvs trommel. Hier beland wel eens iets in de wasmachine (schroevedraaier, steentjes) wat dus heel goed voor een beschadiging gezorgd kan hebben… :?

Ik heb dezelfde wasmachine als jou al ruim 10 jaar. Je moet ook even oed kijken achter het rubber van de deur, daar wil er hier nog wel eens een schroefje oid die manlief in zijn werkbroek laat zitten, achter komen. Dat gaat uiteindelijk ook roesten. (als ik niet oppas heb ik een halve gereedschapkist in de wasmachine)



Je hebt een dubbel rubber, dus even goed kijken en anders mss toch de trommel beschadigd…

ik heb mijn mouwtjes al geprobeerd met citroensap… dat werd niets…



ben bang, als ik het nu met ossegal ga proberen, dat het allemaal nu is voorbehandeld… en het niet werkt… maar goed… nieuwe poging.



de vlekjes werden volgens mij wel iets lichter… maar dat is mm werk…



volgende poging…

oh balen zeg…

Hopelijk bij de volgende poging meer geluk :pray: Rot vlekken zijn het!



Heb toevallig gisteren de rand schoongemaakt. Wat je daar idd af en toe in tegen komt :sick: Stokjes, slakkenhuisjes, steentjes, schroeven idd, etc. Echt bizar haha.



Gisteren hier een geel shirt met vlekken. Zo typisch he, dat het dan maar 1 shirt is… :think:

manlief heeft in ieder geval het bakje waar het wasmiddel en wasverzachter maar eens er uit gehaald… ben t aan het losweken van t vuil en wasmiddel… ns kijken…



maar ja, die vlekken wil ik er gewoon uit… grmfpf… net een broek van mijn zusje geleend, wit… hoppa, grote gele stip…



op mijn nieuwe babykleertjes destijds…ook allemaal stippen…

Ik heb dat ook, en ik maar denken dat het de appelstroop van Jayden’s boterham was, maar dat heeft ie al een tijdje niet op en ik heb het nog steeds !! Raar he ?



Ook heb ik nu dat mijn 40 graden was stinkt als het eruit komt, terwijl ik minimaal 3 keer in de week een 95 graden was heb :think:

precies… hier ook vaak hoor… en ik laat het er al expres niet een dag nat in zitten bijv…



irritant… zaten zelfs al naar een nieuwe machine te kijken…