Roest.

Hoe krijg ik roest uit kleding?



Manlief heeft net nieuwe kleren en er is gisteren roest in gekomen… Echt zo vet balen.



Tips zijn welkom.

Vlekkenduivel, en anders als het geen lichte kleding is kun je proberen het er met cola uit te krijgen, maar ik vrees dat je daarmee de ene vlek voor de andere vervangt. Ik heb een stuk of wat van die kleine (Beckman?) flesjes staan waarmee je bloed, vet, roest, stift, inkt en noem maar op eruit kunt krijgen. Daar lukt het me tot nu eigenlijk altijd wel allerlei vlekken weg te ‘toveren’. :thumbup:

Huis-tuin- en keukentip :wink:



Citroensap en zout!



Meng het citroensap met het zout. Nu de roestvlekken goed met het citroen/zoutmengsel in smeren.

Laat het een korte tijd (ca. 10 min.) intrekken.

Hierna goed met koud water uitwassen en de vlekken zijn weg.

Je kunt ze ook nog in de volle zon hangen ter versterking, maar dan moet het zonnetje wel schijnen hè :wink:

Nadien de kleding gewoon wassen in de machine :thumbup:

Ik heb citroensap gebruikt, het zit nu in de was. Mocht het er niet uit gaan dan ga ik nog zo’n klein flesje proberen (nu ik dit schrijf herinner ik me nog dat ik ergens zo’n flesje heb staan).



Dat bleken in de zon klopt, moet de zon idd wel gaan schijnen. :wink:

Maar dat kan altijd nog, is mijn ervaring.

Het lijkt er uit te zijn… (wel met zo’n klein flesje, van HG).

Eerst citroensap geprobeerd maar daar ging het er niet mee uit.

Hier werkt het sap met zout wel op kleine vlekjes, maar ik hang het meestal wel extra in de zon :lol: Blij voor jou in elk geval dat erhoe dan ook uit is :thumbup:

Ja zoals jij het doet doe ik het ook meestal… nu las ik dat het morgen mooi weer werd. Nou ja goed het is er nu uit dat scheelt.

Het waren wel enorm grote vlekken in een mooie grijze polo shirt.

Ja ik zag ook dat het morgen mooi weer wordt :dance: :lol: En ik heb nooit grote vlekken gehad, dus misschien dat het dan alleen bij kleine vlekjes werkt :think: :wink: