Roest verwijderen?

Ik heb een Quinny Freestyle, bewaard na de geboorte van mijn dochter, voor het geval dat of om mijn broers er blij mee te kunnen maken.

Gelukkig heb ik hem nu zelf nodig.



Hij is nog helemaal perfect, alleen heb ik een wielen-probleem: ze zijn ernorm verroest en 1 wiel loopt er snel af.



Ik dacht nu 4 nieuwe wielen besteld te hebben, maar krijg net een telefoontje dat de achterwielen (waar de rem op zit) niet meer leverbaar zijn, model is inmiddels 6 jaar oud.



Voorwielen laat ik wel nieuwe komen, want daar zat die losloper bij.

Nu wil ik dus de roest van de achterwielen hebben, maar het zijn van die kleine spaakjes en je komt er echt niet goed bij.



Heeft iemand tips voor mij?



In de cola heeft een wiel al gelegen, knapt wel op, maar de roest is niet weg.

Tandenborstel met een schuurmiddel o.i.d. al geprobeerd?

Je hebt een roestverwijderaar van Hammerite. Waarschijnlijk bij de bouwmarkt wel te krijgen. Misschien het proberen waard?

VAN DIE BRILLO SPONSJES HALEN! JE WEET WEL DIE IJZERENSPONSJES MET ROZE ZEEP ERIN!

WERKT ALS EEN TIERELIER!





ooo was wel heeel enthousiast met mijn capslockje :oops:

kalkverwijderaar helpt ook heeeeeel goed tegen roest!!

bij fietsenwinkels kun je ook vaak van die tubes met wit spul halen, daar krijg je roest van feitsen ook heel behoorlijk mee weg.

commandant, dat groene blikje… gewoon insmeren met een oude tandenborstel, ff laten inwerken, en afvegen met een doekje!

cola 8)

@jacsansil wrote:

VAN DIE BRILLO SPONSJES HALEN! JE WEET WEL DIE IJZERENSPONSJES MET ROZE ZEEP ERIN!

WERKT ALS EEN TIERELIER




:thumbup: