Ik was van plan om morgen roerei te maken met een nieuw soort mix van Honig: roerei met tuinkruiden en blokjes ham. Alleen is dat voor vier eieren en ik eet er maar twee per keer. Zou ik de rest kunnen bewaren voor de volgende dag? :think:
ik zou gewoon de mix in 2-en verdelen, niet als het al in het ei zit.
Maar gebakken ei kun je toch ook bewaren en later koud opeten? Roerei is toch ook gebakken?
ik zou dat wel durven hoor, maar wel alleen als je het meteen in de koeling zet (als het afgekoeld is uiteraard)
Ja hoor, komt regelmatig voor dat ik iets van roerei over heb, dat bewaar ik gewoon.
( maar ik gooi dan ook zelden eten weg, daa houd ik gewoon niet van)
Dus een dag bewaren kan wel, of is dat te lang?
Kan echt prima, 3. Dagen kan ook wel hoor!
Ikg ooi pas iets weg als het niet goed meer ruikt, dat kan bt lang duren, en dan is het inmiddels al weer opgegeten.
Zolang je Het in de koelkast bewaard blijft het heus een flinke poos goed
hoi Jippie,
Eén dag kan je 1OO % zeker en vast doen hoor meis. geen probleem…
ik heb geen ervaring om het nog langer te bewaren, dus daar spreek ik me niet over uit.
uiteraard wel in de koelkast.
eet ze !
:-*
Gerda
Bedankt voor de tips. Dan maak ik het met vier eieren en bewaar ik de helft voor de volgende dag.
Als het niet meer lekker is, kan ik het altijd nog weg gooien.
klinkt wel lekker trouwens :drool:
morgen eens kijken bij de winkel
Ga je het nu eten tussen de middag? Hoe smaakte het??
Ik zit nu met het bord voor me! Ik had nog maar drie eieren, dus met eentje te weinig gemengd. Daardoor is de smaak iets scherper dan bedoeld. Maar op zich wel lekker. Is iets nieuws van Honig. Je moet eieren toevoegen en blokjes ham, je kunt er ook nog groente in mee bakken.
Lekker, kan jij eens voor mij kijken voor hoeveel personen dat is en hoeveel calorieen er in zitten :mrgreen: ??
Een zakje mix moet je mengen met 4 eieren en 100 gr hamblokjes. Als je per ei rekent, is het dus voor 4 personen. Maar dat vind ik een beetje aan de krappe kant.
Onbereid zitten er per 100 gr 335 kCal in, 62 gr koolhydraten waarvan 23 gr suiker en 6,5 gr vet.
Per portie onbereid (5 gr) is dat 17 kCal, 3,1 gr koolhydraten waarvan 1,1 gr suiker en 0,3 gr vet.
Dan komt de margarine om in te bakken er nog bij, de eieren zelf en de ham.
Zo genoeg gegevens, stouterd? :mrgreen: De rest mag je zelf uitrekenen.
Haha genoeg info hoor… Nou ben ik in de winkel vergeten er na te kijken, misschien volgende week dan maar :mrgreen:
:mrgreen: heb het vanmiddag ook op en het is echt wel lekker
heb ook maar de helft op,hub krijgt morgen de rest mee
Ik had het met een ei te weinig gemengd, dus ik vond het behoorlijk scherp. Ik heb nog een zakje, want er zaten twee in.
Dus binnenkort nog maar eens een poging doen met vier eieren.