rode vlekken/plekken die uitlopen van boven-beneden

Hier een gevlekte dame, begon achter haar oren en in haar nek met een rode plek. We dachten dat ze zich gestoten had, maar hoe of wat konden we niet achterhalen.

Dit werd steeds erger, de hele nek was opeens rood en trok door naar haar buik. Als je er tegenaan duwt of als ze zelf krabt, lijkt het of er witte plekken in het vuurrode zit, soort van brandnetel plekken. Jeukt ook vreselijk!

Toen van de buik helemaal naar beneden richting schaambeen, toen naar de rug, de hele rug zat er savonds ook onder.

Toen ze vannacht wakker werd waren haar benen ook rood. Nu is het weer een beetje weggetrokken, maar toch zitten er nog heel wat plekken, ook haar armen en benen en zelfs dr oor doet nu mee :think:

Heb de ha gebeld, die zegt een virus, iemand hier bekend mee, hoe lang dit gaat duren??? Ze is verder niet ziek, wel erg moe, snotterig en hoest. vorig weekend had ze koorts, maar niet extreem hoog. Vannacht natuurlijk veel wakker geweest ivm jeuk, gebruik menthol maar echt helpen doet het niet, want je smeert een plek in en vervolgens is het 10 minuten later en zitten ze op een ander gedeelte :roll:

Ze heeft niks bijzonders gegeten of gedronken bij mijn weten, geen andere dingen aangeraakt. Al verschillende kleding aangehad (dacht irritatie ofzo). dus zal echt van binnenuit komen denk.

ik zou langs gaan om het zeker te weten…

ja ze hadden geen plek meer, heb foto’s gemaakt zal ze zo even hier neerzetten. De grote vlekken zijn weg en ook in dr gezicht is het nu te zien. Gister liep het echt van boven naar onder, maar nu is dat grote rode weg en heeft ze echte plekken. En is dr buik weer ‘schoon’ maar over een uur kan dat zo weer veranderd zijn, ben ik achter.

foto’s van gezicht en rug, beetje vreemde foto die rug, maar ze buigt voorover :mrgreen:

Ik lees dat ze jeuk heeft. Ik vind het eerder een allergische reactie en herken het bij mezelf. Zeker als je krabt krijg je eromheen rood met de bultjes die ik zie. Misschien is het netelroos?

Ik hoop dat je snel naar de dokter want die zou ik hier toch naar laten kijken.

de assistente vond het niet belangrijk, het gaat vanzelf weer over en zo niet kan ik altijd nog langs komen :think:

lijkt inderdaad wel op netelroos, als ik dat lees/zie op internet.

hmm ze mag morgen niet naar het psz van de juf, ze zijn toch bang voor een of andere kinderziekte. Nu vind ze dat zelf helemaal niet erg hoor :mrgreen: maar ik baal ervan dat de assistente bij de ha er zo luchtig over doet.

net was heel dr buik ‘schoon’ en nu weer helemaal rood met witte vlekken, net zoals haar gezichtje op de foto. De gezicht is nu knalrood, ziet er echt niet uit :shifty:

en jeuken…!! Vind het echt sneu!

Bah ziet er akelig uit voor de kleine meid!

Het doet me een beetje denken aan zo’n brandnetel plek, maar dan groter :think:

Het lijkt inderdaad ook op netelroos…mijn zoon heeft ook ooit een (klein) plekje gehad en dat was na een paar dagen weg. Misschien even niet wassen met zeep en wasverzachter e.d. weglaten?

neeh joh… dit lijkt netelallergie, precies waar juul ook telkens last van heeft…

als je op ander forum leest, is net aan de orde geweest, haal voor juul altijd ff een drankje, die is er na twee dagen weer een x aantal maanden vanaaf! het jeukt als de brandweer, en kan er zelfs hoge koorts op treden, vaak is het een soort van allergische reactie, wat het licham tijden lang geaccepteerd heeft maar bij verminderde weerstand een uitbarsting laat zien.

ik krijg of calristinestroop, of hoe dat heet en ik heb nu…zyrtec… die smaakt wat lekkerder

Misschien dat ze daarom ook zo veel verkouden en hoesterig is, dat het nu pas ‘echt’ uitbarst ofzo :think:

Ga eens kijken voor een drankje, al is onze ha niet zo happig op dit soort verzoeken :roll:

enn… nog gevraagd? of is het al weer ovr? soms trekt het ook weg en blijft het weg.

De eerste keer toen ze het had zes dagen aangekeken en toen kreeg ze onzettend hoge koorts en deed je enorm ziek aan. De huisarts heeft toen gezegd… dit moeten we neit weer aankijken. Elke keer bij een uitbraak, stootkuur van vijf dagen en vaak blijft het een jaar weg.

Grappige is dat het zich altijd openbaart in de periode februari/ maart en de tweede keer, mei/juni, als de eerste aarbeien vollop gegeten worden. Ws… heeft ze het de tweede keer van een te veeeeel aan aardbeien en de eerste keer een gebrek aan weerstand.

De vijfde kinderziekte?

Elin heeft in december de zesde kinderziekte gehad en toen zei onze huisarts dat de zesde kinderziekte voorkomt bij baby’s. En de vijfde kinderziekte hoort bij peuter/kleuters.

Dit staat erover in het CB-boekje. Het begint als een felrode utislag die begint in het gezicht. Grote en kleine vlekken die op de huid liggen. Kindje is wat hangerig en kan koorts krijgen. Vlekjes verdwijnen na een dag of tien, maar kunnen in de zon of na een heet bad terugkomen.

Hoe gaat het nu?