Rode vlekken op de wangetjes

Hoi Hoi,



Yari krijgt iedere keer als we langer dan een uur buiten zijn rode vlekken op zijn wangetjes, het loopt in een soort cirkel waarbij de binnenkant de huid gewoon normaal is.



De vlekken zijn wat dikkig en voelen warm aan.

Na een tijdje weer binnen te zijn geweest trekt het gewoon weer weg,

maar ga je daarna weer naar buiten dan krijgt ie het gewoon weer.



Zijn er meer beebjes die hier last van hebben?

Het zal wel onschuldig wezen aangezien het weer weg trekt.

Maar ik had zelf het idee dat 'ie misschien voor iets allergisch is wat in de lucht zit ofzo.



:-*

is dat altijd of bijv alleen als de zon schijnt?

Nee altijd ook als de zon niet schijnt, ik dacht eerst dat het door de UV komt, maar dan zou die er binnen ook last van moeten hebben want daar heb je toch ook gewoon UV-stralen overdags?



Het begon een aantal weken geleden op de schooltuinen, dus ik dacht een reaktie op een van de planten daarzo, de dag erop met boodschappen doen had hij het ook.

Ik heb toen de bekleding van de wagen en al zijn jasjes gewassen, want misschien zat daar iets op stuifmeel bijv.

Maar dat heeft ook niet geholpen.



Wasmiddel, denk van niet want hij krijgt het alleen maar als die langer dan een uur buiten is, als ik Sharon naar school breng of haal niet want dan zijn we binnen een halfuur weer binnen.



Eten ook niet, want dan zou die het ook binnen moeten krijgen.



Het is dus echt van buiten, raar he?

nogal vreemd :? maar als je het niet vertrouwd kan je het altijd even bij de ha vragen of even googlen laat het even weten als je weet wat het is :slight_smile:

Ryan krijgt ook rode vlekjes…

Ben er nu zelf achter dat het bij hem van het kwijlen komt. Als we naar buiten gaan moet ik het goed droog houden. (vochtige plek + beetje wind = schale plek) Hij heeft het ook vaak na zn slapen. Dat er verschillende plekjes rood zijn en bij goed droog houden vanzelf weer weg gaat.



Misschien bij jullie hetzelfde? :think:

Mariska, nee dat kan het niet zijn, want Yari kwijlt nog helemaal niet.

Maar dan hebben ze toch meestal last van een schraal kinnetje?

Je hebt zalf van zwitsal voor in de winter buiten en dat helpt daar erg goed voor,

Gewoon goed vet houden ook trouwens.

Djay heeft t ook van zn eigen speeksel niet dat ie zevert maar hij doet telkens zn knuisjes in zn mondje en die smeerd ie dan over zn kinnetje en wangetjes.

Daardoor droogt zn huidje uit en heeft ie rode schrale wangetjes en een schilferig kinnetje :?

En als je dan naar buiten gaat komt er tch de wind enzo op en droogt t nog meer uit…

Dacht bij ons mannetje eerst aan ring worm omdat t ook ronde vormpjes aan nam maar dat ist gelukkig niet