Hoi,
mijn zoontje is 15 maand en mijn dochter 4.Mn dochter klaagde vanmorgen over iets op haar buik.Toen ik keek zag ik onder haar navel 2 rode bobbelige vlekjes.Toen ik mijn zoontje net in bad deed zag ik t zelfde bij hem om zn arm.
Ze hebben allebei geen koorts,weet iemand wat dit kan zijn?
als het er meer worden hebben ze miss wel waterpokkies
zo ziet t er niet uit…en mijn oudste heeft zel al gehad…als ik google op rode vlekjes krijg ik idd ook waterpokken/5e/6e ziekte/rode hond,maar t lijkt niet op bovenstaande vandaar mn vraag hier…
m’n dochter heeft ook een tijdje last gehad van rode vlekjes/bultjes uitslag. Wat ook geen standaard kinderziekte.
Huisarts gaf wel aan dat het belangrijk is in de gaten te houden of je het kan “wegdrukken” dus stevig met je vinger erover wrijven, als de huid dan even wit wordt en daarna komt het rode weer terug is het hoogstwaarschijnlijk niks gevaarlijks.
Bij Quinty bleek het uiteindelijk netelroos te zijn en met een drankje en een beetje geduld was met met 4 weken weer weg…
Succes
je kan ze niet wegdrukken,t zit echt OP de huid.Bij mn dochter zitten er nu korstjes,miniem,op en ze zegt er geen last van te hebben
Dan zou ik het niet te lang aankijken maar even je HA raadplegen.
't is bij de 5e of 6e ziekte ook pas dat de koorst na een aantal dagen pas komt. Zou je even moeten nakijken ergens op internet.
Maar goed, het kan net zo goed zijn dat het een dezer dagen weer weg is. Vlak onder de navel kan misschien ook komen door een broekband die wat gekneld of geirriteerd gezeten heeft?
@Quinty wrote:
't is bij de 5e of 6e ziekte ook pas dat de koorst na een aantal dagen pas komt. Zou je even moeten nakijken ergens op internet.
Precies andersom, bij zesde en vijfde ziekte hebben de kindjes eerst hoge koorts en dán pas vlekken!
Volgens mij krijgen ze bij de 6e ziekte eerst koorts en dan vlekjes en bij de 5e ziekte eerst vlekjes en dan koorts :lol: Vooral van de 6e ziekte kunnen ze echt ziek zijn, de 5e hoeft niet eens last te geven.
En als het maar 2 bultjes zijn op dezelfde plek zo’n beetje en met korstjes zou ik idd eerder denken aan dat de huid knel heeft gezeten. Maar als je het niet vertrouwd gewoon ff langs de ha gaan.
Geen muggen bultjes ?? :oops:
Jana had van de week de eerste muggenbult te pakken :?
nee geen muggebultjes.
Hij heeft er verder geen last van,t is maar 1 rond plekje.Dus we kijken t nog ff aan!
Bedankt voor de reacties